Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010 del 5

Tack för era svar

Vi har ju ingen toastmaster Alla som vi kunde tänka oss vilja var såååå snabba med att säga att det var sååå skönt att "bara vara gäst" så vi har inte vågat fråga någon....

Kattpoet och rapsbrud, hahaha *sorry* Ja, där ligger jag ju i lä...lät utmattande!

• jaao

Ja, jag håller med Vi är riktiga "ta dagen som den kommer människor" och vill ju ha festen i den andan, det viktigaste är att det inte blir stelt och tråkigt...vilket inte är så stor risk med våra roliga vänner...men ändå så låter jag mig påverkas av alla som säger "så måååååste man göra".... ska försöka slå ifrån mig det!

Just angående vädret är jag inte orolig, regn är romantiskt och vårat regnalternativ till bilder kommer bli ascoola.

Martinaa skrev 2010-03-27 10:04:37 följande:
    Hmm, tur man kopierar hela inlägget med jämna mellanrum, för nu laddades sidan om och mitt inlägg försvann. Ctrl+A, ctrl+c osså ctrl+v så fortsätter vi där vi sluta då! :PFår jag be att få komma med dagens första tips till alla brudar? SLUTA OROA ER! Jag förstår er, jag är själv perfektionist och vill ha den "perfekta dagen" där alla trivs som fisken i vattnet och allt bara flyter på och solen skiner och alla är glada, MEN det är bara att inse att allt kan man inte styra över och det ÄR inte hela världen om inte allt blir PERFEKT.Till exempel, självklart vill man ha fint väder och sol på sin stora dag, men här har vi ju faktiskt ingenting att säga till om. Jag var på ett bröllop i somras, i juli, och då tror man ju att man kan förvänta sig sol. Icke sa nicke, det SPÖREGNADE hela dagen. Självklart var det tråkigt att brudparet aldrig kunde "komma ut ur kyrkan" och få grattis och riskastning och allt det där, men resten av dagen var vi ju faktiskt inomhus och vet ni vad? De blev ju faktiskt gifta ändå! Jag som gäst hade jättetrevligt i alla fall.Efter det här så försöker jag ställa in mig på att det KOMMER regna på vår dag, på så sätt kan jag bara bli positivt överraskad!
  • jaao

Ahw...jag blir så trött :(
    Vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan som bröllopspresent när folk frågat... men de vill inte ge bidrag utan en sak istället och visst, jag skiter ju i vad vi får...bara vi får gifta oss och att de kommer och delar dagen med oss

Det som stör mig är att de envist tjatar om andra alternativ, vad önskar ni er ISTÄLLET? Hm...vi öskar oss inget istället, ni har fått vårt önskemål...duger inte det så strunta i present helt eller hitta på något själva! Jag har ingen lust att sitta och lista ut vad vi skulle kunna tänka oss att önska oss istället, det är upp till dem att hitta på i så fall!

suck...snart orkar jag inte svara diplomatiskt mer...kanske ska länka till det här inlägget när nästa frågar?

• jaao

Haha, ja va bra...jag känner mig lite hemsk nu typ otacksam eller nåt men herregud...då får de väl använda sin egen fantasi tycker man.

Martinaa skrev 2010-03-28 21:18:25 följande:
    Jaao:Jag förstår dig! Vi har också önskat oss bidrag till resa just för att vi inte VILL HA massa brödrostar och glasskålar och vaser. Vi kommer nog få en del sånt ändå, vi får väl se...
  • jaao

Jag tänkte skriva såhär på vår hemsida:

"Vi önskar oss i första hand ett bidrag till våran (eventuella) bröllopsresa, det behöver inte vara några dörmsummor utan bara en jämförelsesumma till något annat materiellt ting man kan tänka sig att köpa. Om ni tycker det låter tråkigt så känn er fria att köpa precis vad ni vill som ni tycker skulle passa oss...ni har säkert bättre fantasi än vi. Så, mer specifik önskelista än såhär blir det alltså inte, sorry "

kan man göra det eller låter det otrevligt?

• jaao

moule, superläcker klänning!Den passade dig verkligen

• jaao

Idag fick sonen tid för operation som vi väntat något år på, han kommer gå gipsad på båda benen när vi gifter oss. Perfekt, då behöver jag inte tänka på skor haha.

Nej, men skämt å sido så är han i upplösningstillstånd här hemma och jag känner mig ganska maktlös eftersom jag inte kan svara på alla hans frågor och det inte finns några telefontider hos de som vet.

• jaao

Nu har vi valt smak på tårtan...eller ja, bakelser blir det hallon och passionfrukt, jag var skeptisk till kombinationen innan jag smakat men valde med den enbart pga att de passade bäst rent färgmässigt...haha, ytligt? Jaaa, men den var SÅ god och vi får bra pris eftersom min blivande känner killen som äger stället

Har lagt upp bilder på min "krona" (som jag tokigt nog ska ha upp och ned) och mig i klänningen om någon är nyfiken. Har fortfarande panik för att jag är toksmal men...jag är ju det så vad göra.

• jaao

Åh tack jag kände mig som en prästdotter med banden haha, men de hänger där ifall jag ångrar mig (igen) Just nu är mitt största problem att sömmen spruckit fram på livet Håll tummarna för att sömmerska kan fixa det! Ja...för det borde hon...väl?

Rapsbrud skrev 2010-04-09 23:04:09 följande:
    jaao: Tycker din klänning är jättesnyygg! Blir hur fint som helst med ditt mörka hår & ljusa hy Vad hände med bandet i midjan förresten?
  • jaao

Neeeej, prästdotter är inte speciellt hårdrock

Åh, va spännande! Väntar med spänning på bildeeer.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5