Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010 del 5

patrikoannika skrev 2010-05-18 14:01:34 följande:
      Jooooooo... vad behöver du?!

typ..bordsdekorationer av något slag

• jaao

patrikoannika skrev 2010-05-18 21:29:05 följande:
      Jag har en massa konfetti i olika rosa nyanser. Stora som små. Diamantkonfetti, eller vad man kallar det. Sedan har jag en massa tygrosblad också i rosa.

Diamantkonfetti låter spännande :) Är intresserad!

Usch och fy, svensexan är på lördag och svensexe-gänget är osams, en vill en sak som de andra vet att min blivande inte kommer uppskatta och han väääägrar ge sig, trots att jag bett honom lägga ned planerna. Han hotar med att inte vara med alls om de inte gör som han vill och då faller alla andra planer för dagen också... blir jobbigt att hinna boka in något annat.... suck suck suck.

• jaao

Martinaa skrev 2010-05-18 22:13:05 följande:
    Jaao Men va tråkigt!! Varför vill man göra nåt som man vet personen i fråga inte gillar!?? Kan du prata med honom? Försök vända på det. Hur han hade tyckt om hans kompisar blev osams och höll på att sabba hans svensexa för att en person vill göra nåt som han inte vill? Om nu sånt biter på honom....

Jag har försökt...flera gånger *suck*

• jaao

Martinaa skrev 2010-05-20 23:23:30 följande:
    Måste fråga er en sak. Ska/har era män göra något åt sina naglar, eller har de redan fina? Min blivande är notorisk nagelbitare och jag synade dem ikväll och herregud så de såg ut! :P Jag vill att han ska ha fina händer också då de kommer bli fotograferade med, men han är inte så pigg på att gå och fixa en "mansmanikyr". Vad har era män fixat överhuvudtaget??

Min blivande har skitsnygga naglar så det är mer mina som är ett problem, de var jättefina igår men nu har jag lyckats ha av alla och jag är inte så sugen på att skaffa förlängningar då jag inte får ha dem på jobbet... snacka om att kasta pengarna i sjön!

Han har kört inpackning, toppat sig och på söndag blir det färgning (han är långhårig)
    Jag kör fortfarande på operation övertalning att han ska ha fläta på bröllopsdagen men...han är en envis en ;)

Annars blir det inte mycket mer än han försöker lista ut när han ska raka sig för att ha den perfekta skäggväxten, får väl se hur det går...just nu är jag lite nervös för han rakade bort allt! Har typ aldrig sett honom utan "skägg"

---

I morgon stundar svensexan, sambon jobbar kväll och kommer hem vid två...så jag får väl hålla mig vaken och se till att han lägger sig på direkten, de hämtar honom 10. Alla pinsamheter är äntligen avstydra :) Någon i gänget med aktoritet hade rytit till, skönt...när de inte lyssnar på mig.

Jag fick beställa rosor i rätt färg till bordsdekorationerna på ICA :) Billigt och bra! Trodde inte de höll på med sådant men jag chansade och frågade.(man kunde tom beställa, större finare som kostar 45:-/st på blomsteraffären för 79:-/10st) Min svägerska ska fixa dekorationerna så jag känner mig lugn :) Det börjar kännas som att det kanske blir ett bröllop ändå!

Mitt enda orosmoln nu är festhäftena som jag inte börjat med, min tärna kommer hem den 25 och det är hon som är bra på sånt.

Idag ska vi hämta hem tysk-ölen och våra kläder (min klänning gick ju sönder...nu är den lagad)

• jaao

Zavannah skrev 2010-05-21 21:12:48 följande:
    Håller med om att filma! Jag känner oxå att hela bröllopsdagen var lite som en dimma. Jag ville minnas allt men det går ju såklart inte hehe. Men det ska iaf bli mysigt att se filmerna sedan! Har lagt upp lite bilder i galleriet här nu förresten Lycka till imorgon - ni har en fantastisk dag att se fram emot

Åhå, dig känner jag igen från ett annat forum ;) Fina bilder, du är alltid så snygg!

Lycka till alla 22:a brudar! wwwiiihooo

• jaao

Emsan o Davve skrev 2010-05-22 11:18:03 följande:
    Grattis till er som blir fruar idag! Hoppas att ni får vackert väder.   Hippades igår...världens sorgligaste tillställning...alla utom fyra fick "förhinder" och tre av de fyra som var med kunde bara vara med en liten stund...jag är så arg och ledsen och besviken...känner mig snuvad på det som skulle ha varit en fantastisk dag...hur ska jag kunna titta dessa människor i ögonen på lördag och inte känna ilska och besvikelse? Mannens svensexa var (tack o lov!) kanonfin och han kunde inte har varit mer nöjd...:)

Usch va tråkigt för dig Se till att vara lite extra missnöjd över det i veckan så du kan släppa det på lördag! Kram

Min sambo blev precis hämtad av svensexe gänget...de var utklädda till pirater och stod utanför dörren och spelade "våran låt" tills vi reagerade haha. Hoppas att vädret håller i sig nu bara, de är helt beroende av det för att aktiviteterna ska bli kul.

• jaao

l8ol skrev 2010-05-24 09:48:05 följande:
    Hej! Fru B här :)Jag har lagt ut några bilder i galleriet...

Nu blev jag ju nyfiken! Lägger du ut fotogalleriet också...så vi kan se det

• jaao

moule och bluebride, jättefina bilder :)  Nu längtar jag ännumeeeer tills på lördag!

Emsan, coolt...ska ta och testa den...efter bröllopet jag är en fegis!

Idag har jag varit och provsminkat/satt upp håret. Tjejjen var superduktig och förstod precis vad jag svammlade om :) SÅ nöjd!

Igår färgade jag håret på min blivande + klippte honom, han blev sååå fin...även om han helst hade velat haft svart hår...det fick han inte för elaka frugan

• jaao

Tjohooo goda väderprognoser för lördagen, åska och spöregn...värsta rock n roll
    *putsar av festivalstövlarna*

• jaao

Emsan o Davve skrev 2010-05-25 12:47:29 följande:
    Näe..är det sant jaao...i hela sverige?

Det skulle väl vara dåligt väder överlag, främst i mellersta sverige. Men jag kollade helt ärligt bara på vår stad...smhi.se

• jaao

Bluebride skrev 2010-05-25 21:18:19 följande:
    jaoo... lite inte på smhi, de sa att det skulle spöregna och vara skitväder hela dagen å vad fick vi, världens bästa väder med sol och värme, vad vi svettades nere vid sjön när vi tog en massa kort. En kompis tog över 400 på bröllopet, gissa om vi kommer ha bilder att gå genom, vi har 200 från vår fotograf också :)

Nej, jag litar inte på någon väderprognos egentligen ivarjefall inte mer än några dagar i förväg och...vem bryr sig om vädret? det är ju inte så att vi ska vigas utomhus eller ha festen under barn himmel...DÅ hade det nog känts annorlunda

Roligt med många bilder Jag hoppas på det också!

• jaao

Emsan och Annifidde, va duktiga ni är!

Här kommer  det saker emellan hela tiden, satt på akuten i 8timmar i lördags när jag skulle ha handlat alla "sista grejjer" och så var vi 4timmar på ortopeden idag... Nu är jag tokförkyld och har mitt sista slutprov på torsdag och en hemtenta som ska vara inne i morgon... Vi har inte ens börjat tänka på festhäftena...och har inte köpt någon alkohol! Haha...men, det löser sig?

• jaao

Jahopp Nu är det näääära! Håller på att packa det sista till hotellnatten sen blir det skumpa på balkongen och spana in åskvädret. Oj, va det smäller!

Dukningen och dekorationen blev preciiis som jag tänkt mig, om inte bättre Jag är SÅ nöjd!

Håller tummarna för er hannaibröllopstankar! Själv hoppas jag på uppehåll mellan 14-16 när vi fotograferas...anars blir det till att använda fantasin! (andrahandsplan...vad är det?)

• jaao

Nä men nu! Det HAGLAR och inte lite heller!

Jättefina bilder in har visat allihop!
    Jag älskade din bild a n n a

• jaao

Nu är jag fruuuuuu

Det var en helt fantastisk dag!
    ja, det var helt otroligt...perfekt så jag vet inte ens vad jag ska skriva haha.

Det enda negativa var att det regnade under hela fotograferingen...och att det var en stor rasistdemostration precis runt hörnet från vigsellokalen, det flög glasflaskor höver vägen där gästerna skulle försöka ta sig fram och ja... polisen hade spärrat av vår plats för fotografering vid regn. men...vad gööör det?? Vi kände oss sååå trygga när vi käkade hotellfrukost omgiven av poliser

• jaao

Har lagt ut en bild... har inte hunnit få de andra än.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5