Vilka smaker har er bröllopstårta?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
Halloj! Ska beställa bröllopstårta men har ingen aning vad jag vill ha... funderar på moussetårta i alla fall. Behöver inspiration! Vart har ni beställt er bröllopstårta? Vilka smaker? Räcker två smaker? Pris?
Vi provsmakade två varianter: choklad/hallon och choklad/passionsfrukt. Båda var jättegoda, men det blev choklad/passion, det där lilla syrliga var liksom pricken över i. Jättegott!
Chokladmousse och jordgubbsmousse.. kommer göra tårtan själv med lite assistans från en kompis som är konditor..
Vi hade moussetårta, och vår var underbart god
Browniebotten på den en mörkchokladtryffel och sedan chokladmousse blandad med färska hallon. Mörkchoklad på sidorna och en chokladspegel med färska bär och blommor på toppen.
Helt underbar....
Vi åt nåt som hette rysk banantårta för ett tag sedan. Det är chokladbottnar och bananfyllning. Sjukt gott, så det blir ev vår bröllopstårta oxå, fast då med bara grädde och blommor på utsidan. Egentligen är det brunt stössel på den tårtan...
Vi ska ha Leila Lindholms American Wedding Cake:
chokladbotten, mörk chokladmousse med apelsinskal, citronbotten, ljus chokladmousse med citron, hallon och sedan chokladbotten igen. Och citronmarängkräm all over. Smaskens!! :)
Vi skall ha en nötmarängbotten, med vitchokladmousse fylld med blåbärsmousse och färska blåbär :) Supergod!
choklad passar ju även med passionsfrukt.. väldigt gott med syrligt mot det söta
Tack för alla tips... inte för att det gjorde mig klokare på vad vi själva ska välja =)
Vad har ni beställt er bröllopstårta?
Hos en kompis som har café i Borensberg. Vi kunde önska oss precis vad vi ville, hon fixar det. :)
Vi ska ha choklaaaad!! Bara choklad! Olika sorters mousse! Serveras med nån typ av färska bär, osäker men tror det blir jordgubbar!