• MBLL

Skaraborgsbrudar=)

Vet inte om det finns någon skaraborgstråd igång nu men, den jag hade var iaf avstängd för fler svar så jag gör väl ett försök här då.

Jag har lite funderingar angående hur ni gör med att öppna presenter ni får?
    Vi har iaf kommit fram till att vi vill öppna dem dagen efter då vi inte vill ta en massa tid från festen med det. Min fråga är om det är någon som vet vart man kan ha typ brunch för en inte allt för dyr peng där bröllopsgästerna får möjlighet att deltaga.... Denna måste ligga i skövde eller inom ett inte allt för långt avstånd.

Hälsningar Maria

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)
  • scimmietta

Va roligt! Vi har hållt ihop i 4 år nu så det känns helt rätt att ta det slutgiltiga steget
    Jag bor ju inne i stan så jag var ute och kollade på några olika kyrkor iom att jag inte gillar någon av dem i stan. Fastnade direkt för Skörstorps kyrka! Men om vi inte får några återbud nu så kommer folk inte få plats iom att den är rätt liten... men men, finns det hjärterum...
    Ska ni ha mottagning hemma eller ute??

MissLi skrev 2010-03-15 19:51:08 följande:
    Skörstorps kyrka är riktigt fin...funderade först på den men den ligger lite fel för vår del.Valtorp är "lagom liten" för oss. Vi kör ett ganska casual bröllop. Det mesta är kittat och klart så nu går jag bara och väntar npå juli :D När vi gifter oss har vi varit ett par i 9 år så det känns som om man har väntat ett tag ;)
  • MissLi
    scimmietta skrev 2010-03-18 22:47:21 följande:
    Va roligt! Vi har hållt ihop i 4 år nu så det känns helt rätt att ta det slutgiltiga steget Jag bor ju inne i stan så jag var ute och kollade på några olika kyrkor iom att jag inte gillar någon av dem i stan. Fastnade direkt för Skörstorps kyrka! Men om vi inte får några återbud nu så kommer folk inte få plats iom att den är rätt liten... men men, finns det hjärterum...Ska ni ha mottagning hemma eller ute??
    Vi ska vara på Löfwings, blir buffé med massa gott.
    Vill som sagt hålla det ganska casual.
    Tyvärr lär det nog alltid vara någon som inte kan komma, men annars får de väl tränga ihop sig. Tror inte att det blir några problem. Som du säger finns det hjärterum...
  • MissLi
    juli2010 skrev 2010-03-18 22:16:42 följande:
    Vi gifter oss i Torbjörntorps kyrka.Var ska ni gifta er scimmietta och MissLi? Var ni på bröllopsmässan som hölls på kurorten?
    Tänkte gått på mässan mest för skojs skull, det enda som inte är bokat än är blommorna. Tyvärr glömde jag helt bort och kom på det först på söndagskvällen... snopet :(

Vi gifter oss i Valtorps kyrka. Bor i närheten och den är lagom stor så det känndes rätt..
  • juli2010

Jo jag var faktiskt på mässan pga att min frisör var med och anordnade den. Måste säga att jag var mycket positivt överraskad. Om du inte har fixat blommor än kan jag tipsa om Blomman i byn ute i Timmele, en bit att åka, men de är väldigt hjälpsamma och det är halva priset mot i stan... Kommer Löwings att fixa maten åt er?

MissLi skrev 2010-03-19 16:43:11 följande:
    Tänkte gått på mässan mest för skojs skull, det enda som inte är bokat än är blommorna. Tyvärr glömde jag helt bort och kom på det först på söndagskvällen... snopet :(Vi gifter oss i Valtorps kyrka. Bor i närheten och den är lagom stor så det känndes rätt..
  • MissLi

Är född i Timmele så jag känner Matilda på blomman i byn...men har inte ens tänkt på att fixa blommorna där, bra idé :)

Vi kommer att ha middagen hos Löfwings. Ska inte ha stor fest, bara mysig middag med gästerna.

• MissLi

Bockat av blommor från att-göra-listan...bestämde mig för att boka buketten hos butique violen till slut.

Skönt att få det klart... Vill stt det ska bli juli nu :)

• scimmietta

Det är fortfarande en av de få saker jag har kvar... har fortfarande inte bestämt mig
    Är de dyra på violen??
    Vilka frisörer ska ni gå till? Jag har inte bott i stan på länge och har inte riktigt koll...

MissLi skrev 2010-03-22 20:29:53 följande:
    Bockat av blommor från att-göra-listan...bestämde mig för att boka buketten hos butique violen till slut.Skönt att få det klart... Vill stt det ska bli juli nu :)
  • MissLi

Räknar med ca 1500kr för min bukett. Tycker att det är helt ok för den buketten jag valt.
    Har inte bokat frisör än... har inte riktigt bestämt hur jag ska ha det. Har en frisör som jag trivs med som har egen salong i slutarp. Om hon inte kan funderar jag på om jag inte ska fixa håret själv. Har lite svårt att bestämma mig som sagt.
    Någon som har något bra förslag?
    Jag kommer sminka mig själv oavsett. Tänkte däremot lägga en extra slant på att fixa naglarna innan bröllopet.
    Känns inte så kul att ha skivade träkiga naglar när man vill fota ringarna osv.

• juli2010

Frisör var något jag hade jättesvårt att fixa!! Nästan alla salonger i stan hade semesterstängt och även några i Skövde jag hörde med.. Till slut kunde tjejerna på Idas hairdesign hjälpa mig.. Ett tips är att vara ute i god tid om ni gifter er i juli!

Miss Li: Jag tänker oxå fixa naglarna, men blir nog inte i stan eftersom jag kommer att jobba en bit ifrån..

scimmietta skrev 2010-03-22 22:58:31 följande:
    Det är fortfarande en av de få saker jag har kvar... har fortfarande inte bestämt mig Är de dyra på violen??Vilka frisörer ska ni gå till? Jag har inte bott i stan på länge och har inte riktigt koll...
  • MissLi
    juli2010 skrev 2010-03-23 19:54:59 följande:
    Frisör var något jag hade jättesvårt att fixa!! Nästan alla salonger i stan hade semesterstängt och även några i Skövde jag hörde med.. Till slut kunde tjejerna på Idas hairdesign hjälpa mig.. Ett tips är att vara ute i god tid om ni gifter er i juli!Miss Li: Jag tänker oxå fixa naglarna, men blir nog inte i stan eftersom jag kommer att jobba en bit ifrån..
    Dags att ta ett belut alltså. Får ta tag i detta i veckan *ingen stress alls ;)*

Kommer gå till center nail på commerce, när och bra från jobbet :)
  • scimmietta
    MissLi skrev 2010-03-23 20:01:30 följande:
    Dags att ta ett belut alltså. Får ta tag i detta i veckan *ingen stress alls ;)*Kommer gå till center nail på commerce, när och bra från jobbet :)
    Nä, precis... ingen stress alls *skrattar*
    Tror jag fixar smink själv, jag vet hur jag vill ha det och iom att det är sommar vill jag inte se spacklad ut. Det är svårt när någon annan sminkar en, det kan gå hur som helst!
    Jag har så kort hår att jag funderar på att klippa en snygg frisyr och lägga in lite slingor bara... kanske sätta i något snyggt spänne... behöver inte massa löshår och en knepig uppsättning som tar timmar. Får kika runt lite
Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)