• MBLL

Skaraborgsbrudar=)

Vet inte om det finns någon skaraborgstråd igång nu men, den jag hade var iaf avstängd för fler svar så jag gör väl ett försök här då.

Jag har lite funderingar angående hur ni gör med att öppna presenter ni får?
    Vi har iaf kommit fram till att vi vill öppna dem dagen efter då vi inte vill ta en massa tid från festen med det. Min fråga är om det är någon som vet vart man kan ha typ brunch för en inte allt för dyr peng där bröllopsgästerna får möjlighet att deltaga.... Denna måste ligga i skövde eller inom ett inte allt för långt avstånd.

Hälsningar Maria

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)
  • sommarbröllop 2010
    Toffi skrev 2010-03-09 21:13:21 följande:
    Jag är på jakt efter klänning,är det någon som har något tips om bra affär?.Vill gärna ha en ganska billig klänning, men ändå fin. Är ju bara en dag i livet man är så fin men samtidigt är det bara en gång man använder den....
    Jag är också på jakt efter klänning. Har inte varit runt på stan och kollat än, messt letat på nätet. Har hittat MIN klänning på Davids Bridal, men vet inte om jag vågar beställa därifrån. Verkar inte som om det är så många med erfarenhet av dem. Tycker det är jättesvårt!!! Har velat fram och tillbaka mellan olika modeller och färger..
  • Cherrygirl

sommarbröllop 2010 skrev 2010-03-10 09:44:35 följande:

Har ni fått napp på ngn präst nu då? Jag mailade till Karlsborgs pastorat och efter ca 1 vecka ringde en präst upp mig. Mikael Blom ska viga oss. Känns jättebra. Ett par av våra bästa vänner vigdes av honom för ett par år sedan och var jättenöjda.Vi hade också tankarna på Hankens bygdegård, men fick inget svar när jag mailade el ringde. Mitt första val som jag var inställd på var Tant Lottas vid kanalen. Blev jättebesviken när jag rinde och fick veta att de inte kunde ta någrta bokningar då de fått vattenskador under vintern och ska renovera. Men nu känns det jättebra med Granvik .
    Ja då vi har allt fått tag på en präst.. Haha
    Vi får Mattias som präst.
    Vi ringde direkt ut till han som har hand om byggdegården nu, så det var inget problem med det, men det är ju inte direkt uppdaterat på hitta och eniro så jag förstår om det inte var lätt att komma fram..
    Ja det är synd att det blev vattenskadat på Lottas. Men de ska ju öppna nu i mars iaf, så det var konstigt att de nekade till något så stort.

men granvik e ju fint! Ska ni lägga till med sandön där uppe då eller ska ni åka bil dit efteråt?

Blom är bra, vi hade honom när vi döpte våran dotter.
  • sommarbröllop 2010
    Cherrygirl skrev 2010-03-10 14:02:20 följande:
    sommarbröllop 2010 skrev 2010-03-10 09:44:35 följande:
    Ja då vi har allt fått tag på en präst.. HahaVi får Mattias som präst.Vi ringde direkt ut till han som har hand om byggdegården nu, så det var inget problem med det, men det är ju inte direkt uppdaterat på hitta och eniro så jag förstår om det inte var lätt att komma fram..Ja det är synd att det blev vattenskadat på Lottas. Men de ska ju öppna nu i mars iaf, så det var konstigt att de nekade till något så stort. men granvik e ju fint! Ska ni lägga till med sandön där uppe då eller ska ni åka bil dit efteråt?Blom är bra, vi hade honom när vi döpte våran dotter.
    Ja, tyckte också det var märkligt med Lottas, men jag pratade med dem redan innan jul och då hade de fullt opp med försäkringsbolag etc.. Ville inte gärna vänta och chansa. Granvik blir nog jättbra, är jättefint där ute. Har inte varit in på puben dock, bara varit utanför.
    Vi har abonnerat Enboms buss tor. Eftersom man inte vet vad det blir för väder vill vi inte riskera att vi inte kan gå ut på Vättern el att det inte går att lägga till.
  • Cherrygirl

sommarbröllop 2010 skrev 2010-03-10 14:17:25 följande:

Ja, tyckte också det var märkligt med Lottas, men jag pratade med dem redan innan jul och då hade de fullt opp med försäkringsbolag etc.. Ville inte gärna vänta och chansa. Granvik blir nog jättbra, är jättefint där ute. Har inte varit in på puben dock, bara varit utanför.Vi har abonnerat Enboms buss tor. Eftersom man inte vet vad det blir för väder vill vi inte riskera att vi inte kan gå ut på Vättern el att det inte går att lägga till.
    Ja det är ju dumt att chansa när det gäller en så stor dag!
    Får Sandön gå ut på vättern och köra nu då över huvudtaget, vet att när Håkan spångberg hade det så hade han inget tillstånd för det för den båten.
  • sommarbröllop 2010
    Cherrygirl skrev 2010-03-10 14:21:09 följande:
    sommarbröllop 2010 skrev 2010-03-10 14:17:25 följande:
    Ja det är ju dumt att chansa när det gäller en så stor dag! Får Sandön gå ut på vättern och köra nu då över huvudtaget, vet att när Håkan spångberg hade det så hade han inget tillstånd för det för den båten.
    Ja, tror det. Problemet verkade mest vara att lägga till vid Granviks gamla träbrygga om det var blåsigt och vågigt.
  • Cherrygirl

sommarbröllop 2010 skrev 2010-03-10 14:37:26 följande:

Ja, tror det. Problemet verkade mest vara att lägga till vid Granviks gamla träbrygga om det var blåsigt och vågigt.
    Ok, men det är ju bra det, då kanske det blir räkfrossor på vättern i sommar då.. *Hoppas*
    Ja det är ju dumt att chansa om vädret inte skulle vara på vår sida!
  • MissLi
    scimmietta skrev 2010-03-09 23:17:09 följande:
    Nä va roligt Vilken kyrka ska ni gifta er i? Mottagning? Nu är jag riktigt nyfiken... hihihi!
    Vi gifter oss i Valtorps kyrka, sen blir det middag på restaurang med gästerna...

Hur ser era planer ut?
  • scimmietta

Valtorps kyrka är väl en fin liten kyrka om jag inte minns fel...
    Vi gifter oss i Skörstorps kyrka, sen har vi hyrt matsalen på Vindängen och har catering från Mat å Sånt. Det blir fest till sent på natten med DJ och sen bröllopsnatt på Kurorten
    Falköping kommer bli invaderat av våra kära gäster från när och fjärran, ska bli hur roligt som helst!

MissLi skrev 2010-03-13 17:45:21 följande:
    Vi gifter oss i Valtorps kyrka, sen blir det middag på restaurang med gästerna...Hur ser era planer ut?
  • MissLi

Skörstorps kyrka är riktigt fin...funderade först på den men den ligger lite fel för vår del.
    Valtorp är "lagom liten" för oss. Vi kör ett ganska casual bröllop.
    Det mesta är kittat och klart så nu går jag bara och väntar npå juli :D När vi gifter oss har vi varit ett par i 9 år så det känns som om man har väntat ett tag ;)

scimmietta skrev 2010-03-13 22:59:14 följande:
    Valtorps kyrka är väl en fin liten kyrka om jag inte minns fel...Vi gifter oss i Skörstorps kyrka, sen har vi hyrt matsalen på Vindängen och har catering från Mat å Sånt. Det blir fest till sent på natten med DJ och sen bröllopsnatt på Kurorten Falköping kommer bli invaderat av våra kära gäster från när och fjärran, ska bli hur roligt som helst!
  • Tarzan66

Hej alla!
    Någon frågade ju efter bröllopsklänning och finns det inte en affär söder om Falköping samt en i Skövde vid Södra Shellmacken.

Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)