Inlägg från: miris |Visa alla inlägg
  • miris

Juli 2010

Mia77 - jag ska också ha ballerina. Fast helt vita, utan rosett. (från Din Sko) Skönt med sådana skor tänkte jag. Sen provade jag skorna här hemma i typ en halvtimme och fick SÅ ont och massa röda märken. :D Jag får nog ha på mig dem varje dag fram tills dess om jag ska kunna ha dem tror jag. :)

• miris

ZemraBullen - Åh, jobbigt med "familjebråk". Hoppas att de förstår att de ska hålla humöret uppe för er skull på er stora dag!

Jag känner mig också väldigt snurrig i huvudet. Vad är kvar att göra? Det är ju så många olika delar.. Alla kläder, vigseln, mingel, mat, fest.. Jag är ingen fest-anordnare direkt, men nu ska man få till det.. Känns som att man glömmer något. Men jag har skrivit en massa listor hit & dit. Får lita på dem..

• miris

Helst av allt skulle jag nog egentligen vilja ha vita converse! :) Har sett någon brud på bild med det och det var så snyggt tycker jag. (höga klackar är verkligen verkligen inte jag) Men nu har jag ju redan köpt ballerina..

• miris

Angående brudbuketten vill jag ha en ganska "naturlig" bukett. Ska se ut som de är plockade på en äng. En vanlig sommarbukett.. Har sett några bilder som jag ska visa floristen. Hade funkat för mig att plocka själv också, men är lite rädd att inga blommor finns eller att det inte blir bra.

• miris

Vi ska ha någon/några som står i baren som inte är bjudna till bröllopet. Min brors kompisar. Betalar väl dem en slant för jobbet..

Vi har tänkt att ha vin, öl, whiskey och någon enkel drink att välja på. (vodka och lite olika att blanda med.. vet inte riktigt)

Just i detta nu provsmakar jag cupcakesen som vi ska ha istället för tårta. Mmm.. det kan nog bli bra detta. :) Nu ska det bara bakas ca 100 st också!

• miris

Jag älskar vita liljor. Det kanske vore något?

• miris

Förresten, min drömbukett är på framsidan av Calligraphens bröllopskatalog om ni sett den. Finns en liten bild på deras hemsida också. Enkel med blommor som ser ut som prästkragar och klöver och grönt. (fast det är bara liknande blommor som jag inte vet namnet på) Men det är känslan av att den är självplockad som jag vill åt.

• miris

CeKe - Har alla osat än då? Vi har osa på söndag. Det är ganska många som inte sagt om de kommer eller inte än.. Bara ett par som inte nämnt något om inbjudan. (Har iofs inte träffat dem heller sen inbjudan skickades ut) Det återstår att se om alla hör av sig i veckan. Annars får man väl ringa runt. MÅSTE inte veta nu, men kan vara bra att veta på ett ungefär hur många bord och stolar som behövs etc.

• miris

Festhäften tänkte vi skriva ut själva på vanlig skrivare. Är inte det ett alternativ? Borde bli billigast.
    (ev ska några kompisar göra några sidor, då får de skriva ut dem själva och sätta in i häftet så att det blir en överraskning för oss)

Möhippa - jag är säker på att jag kommer få en. Men ingen aning när eller var eller hur många som kommer vara med. Mina kompisar är också utspridda, men jag har två i kompiskretsen som gift sig tidigare och vi samlade ihop oss. Det är av denna anledning jag vet att jag kommer få en också, för vi har ju anordnat möhippor förut. :)  Tycker att det har spekulerats i vilka vi bjudit lite också, men ingen som frågat rakt ut eller så.

• miris

Fattar inte grejen med skämma-ut-sig-möhippa alls. Varför då?? Skulle vilja ha bara en picknick i en park med goda vänner eller så. Det är den typen jag deltagit på innan, så jag hoppas på det bästa!

Svar på tråden Juli 2010