Juli 2010
Ja, herregud. Bröllopet! Då är det ganska okej att han är full på svensexan.. Jag kommer säkert bli världens tjatigaste på bröllopet, men han FÅR bara inte bli full. Jag tänker inte känna så här den dagen..
Ja, herregud. Bröllopet! Då är det ganska okej att han är full på svensexan.. Jag kommer säkert bli världens tjatigaste på bröllopet, men han FÅR bara inte bli full. Jag tänker inte känna så här den dagen..
Angående svensexan igår: Min snälla sambo och hans snälla kompisar tog ett kort där det såg ut som han låg och spydde och la ut på facebook. Men det var falskt alarm. Jag misstänkte det, men blev ändå väldigt orolig. Så det var inge schysst. Så han var inte så full som jag trodde DÅ ialla fall, men han verkade rätt full senare förstod jag. Men han är hemma nu och allt är bra. Dock har han blåmärken över hela kroppen för de spelade paintball. Bl.a. skulle han springa mellan två små "hus" när alla (15 stycken) stod och sköt på honom. :) Aj.
Bröllopsdansen - Vi ska dansa tryckare bara. Har dock inte helt bestämt låt. Vill ha någon som är VI, men det är svårt. Antingen är det ingen lugn låt, eller så är texten om krossad kärlek. ;)
Nu har vi våra gitarrister här. De övar inför låtarna under vigseln. Blir nästan gråtfärdig när de spelar det som de ska spela när vi kommer gående "in". Uh, jag kommer svimma! :D
Glömde skriva att de endast tog det där kortet för att oroa mig!
Håller med. Taskigt och onödigt. Men han skäms lite idag, just då verkade det väl som en rolig idé.. Jaja.
Casmel - har ni ingen som kan göra festhäften åt er? Många låter ju värdpar eller toastmaster göra dem. Vi ska göra en del i våra, och sen ska 2 kompisar göra en del med ev. allsång eller nåt kul om oss..
Jag vill också vara där NU. Är så TRÖTT på all planering. Smågrejer som du säger.
Men något som är kul är: Nu har min kompis som syr min klänning varit här! Hon hade sytt ihop den, fast lite stor, så att hon kunde nåla in precis som den ska sitta. Det blir så fint! Kändes elt overkligt att stå där med den på.. Jag kommer vara så j-la nervös så det inte är klokt! Jag kommer inte kunna äta någonting alls den dagen (eller dagen innan). Jag kommer få springa på toa som en tok! hahaha.. Hur ska detta sluta? :)
Vi har också precis fått reda på ett återfall av cancer i familjen. :( Så vi vet inte om de kan komma på bröllopet. Beror på när bahandling sätts in. Den drabbades man är best man. Vore otroligt tråkigt om de inte kan komma! Men självklart går behandling först och att hon blir bra. Så ledsamt! Verkar ju hända de flesta nu för tiden.. :(
Skattepengar ja, just det! :) Måste kolla kontot.. :)
Längtar också efter ringarna! Ska hämtas helgen före midsommar. Då är det 1 vecka kvar tills vi åker till staden där vi ska vigas och 2 veckor kvar till bröllopet, så det gäller att de är rätt!
Jag hoppas på att det blir något bra kort som min bror eller någon annan tar på oss. Så gör vi tack-kort själva. Blir för dyrt med fotograf-korten tycker jag. Inte många som har dem framme ändå sen..
Gha, jag får panik. Jag hittar varken kofta/bolero eller diadem eller något halsband/armband. Det sistnämnda har jag iofs inte letat efter direkt. Det jobbiga är att jag inte vet vad jag vill ha. "diadem" eller något liknande tänkte jag eventuellt försöka göra själv. Smycke HOPPAS jag på att kanske kunna låna av någon.. Men bolero/kofta hittar jag bara ingen. Vill ha en långärmad, lite varmare för kvällen eller om det blir en kall dag. Vad ska ni ha?
Ska ni ha något blått, gammalt, nytt, lånat.. eller hur det nu är..?
Blev osäker, men hittade både svensk och engelsk version..
Något gammalt, något fått
något lånat, något blått
Something old, something new
something borrowed, something blue
and a two pence in the shoe
Peng i skon ska bringa tur! Eller om det var lycka.. Men man kan nog bli lycklig även utan peng. Det hoppas i alla fall jag. :)
Nytt - Klänning, underkläder
Lånat - Underkjol från min syster
Fått - ?
Gammalt - ?
Blått - Blå rand & stjärna på mina vita Convere-skor som jag ska ha. :) Ändrade mig och lämnade tillbaka skorna jag köpt tidigare som klämde så.
Tror att en del har ändrat det för att det ska rimma - fått-blått. Men spela roll, det är väl vad man själv känner för. :) Tror inte ett dugg på sånt, men ändå en liten kul tradition!