Inlägg från: miris |Visa alla inlägg
  • miris

Juli 2010

Ska ni ha strumpbyxor/stay ups eller så? Behövs det i Juli om man har lång klänning tror ni?

• miris
    Korallbruden skrev 2010-05-24 21:01:18 följande:
    Strumpbyxor ger en snyggare form på kroppen och höga strumpor är i min mening vackrare till de underkläderna jag valt. Fyndat fantastiskta "stockings" över nätet och kommer att solklart ha dem under....
    Jag ska antagligen ha en korsett/bustier/torsolette vad-det-nu-är så strumpbyxor går nog bort, men i så fall stay ups. Men känns kanske onödigt..
  • miris

Jag har också köpt bustier på Lindex. Det återstår att se om jag kan ha den under klänningen eller inte.. 

• miris

Kärleken9 - Jag köpte nog den andra. Den som har lite mer blankt tyg utan spets. Fick för mig att den skulle passa bäst under klänningen. Men min klänning är inte ens klar, så jag har egentligen ingen aning. ;) Borde nog väntat med att köpa underkläder, men kunde inte låta bli. Dessutom hade jag en 100:- rabatt på Lindex just då, så det blev inte dyrt. Får väl köpa en ny annars.

Festhäfte - Vi kommer att göra framsida + 2 A4 som viks på mitten, vilket alltså blir 8 sidor (utan omslag) De kommer innehålla "välkommen-text", bröllopsbilder på våra föräldrar, tack-text och i mitten bordsplacering och presentation av alla gäster + nån mer utfyllnad.

Sedan kommer kompisar till oss göra någon sida med ev. sånger eller annat kul om oss eller något. Detta är upp till dem och kommer att vara en överraskning för oss. Ska bli spännande. :)

• miris

Jag vet inte när klänningen blir klar. En kompis syr den. Hon bor långt härifrån, så vi ses inte så ofta tyvärr. Dock så ska hon hit nu i veckan tror jag, så då hoppas jag att hon har gjort mer så jag kan prova lite! Är lite nervös.. vill ha den klar NU, men misstänker att det kommer bli klart i sista stund. Bara 5,5 vecka kvar!! :o

• miris

Vi vet heller inte vilken vigselförättare det blir! Vi vill ha en kompis till min syster som jobbar som domare. Hon har fått viga och har vigt många par förrut. Men nu är det tydligen nya regler så hon måste ansöka om lov och få ett intyg och det var inte alls säkert att hon kunde bli godkänd. Fattar inte varför. Hon skulle få svar i april och nu är det snart juni! (tror hon skickade in ansökan i mars)

Som tur är har vi en backup som vi också bokat. Han vet om hela grejen, så han står till förfogande. Men det är ändå störande att det ska ta sån tid. Och varför skulle hon inte få viga? Vi vill ju veta vem det blir!

• miris

Jag håller med er. Jag brukar hålla mig till dessa trådar där man kan prata normalt utan utskällningar. Samma sak på familjeliv, om inte snäppet värre.. Att folk orkar. Suck.

• miris

Gud vad bra. Ska spara, läsa igenom och styka en hel del som inte är intressant. Får nog ha en resväska som handväska på bröllopet annars. ;) Men bra att kolla igenom så man inte missar något. :)

• miris

haha.. läste först nu "tänk på under dagen". Jag hoppas VERKLIGEN att det kommer naturligt att man ska le, sträcka på sig, pussas, se varandra i ögonen o.s.v.  Tänker på när man ska ta "skolfoton" och fotografen säger vrid kroppen dit, huvudet dit, vrid på nacken, sträck på dig, le! Känns hur stelt och konstigt som helst. SÅ inövat får det inte bli. ;)

Fast å andra sidan.. Jag kommer nog vara så nervös och uppe i det blå att jag kanske glömmer allt det där naturliga också. Bäst att träna. ;)

• miris

Nu har jag just kommit hem från min ANDRA möhippa! Inte illa.. :) Undrar om det är någon mer på möhippa idag..

Svar på tråden Juli 2010