Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Juli 2010

Vi 3 skrev 2010-03-25 19:45:42 följande:

Åhåh!! Åh va roligt! Är väl helt galet att gå ut med det redan nu men jag som nygravid blir sååå glad för din skull!!!Jag kommer troligen gifta mig med en bulle på magen. Har inte riktigt smält den faktan än...
    Åh vad roligt! Stort grattis!
  • sarahkka76

kärleken: tack Det är första barnet.

casmel: tack

vi 3: oj! vilken lycka då att kunna få barn! Vi försökte i flera år och har några missfall på vägen så för oss är det jätte stort att ha kommit så här långt.

• sarahkka76

Mia77: så oansvarigt av henne! Jag skulle också bli orolig. tycker ni ska ta upp det med henne och säga helt enkelt att det inte känns bra och se vad hon har att komma med. Annars så får ni helt enkelt byta för man vill inte oroa sig att när dagen kommer så finns det inget mat att äta.

korallbruden: fan vad surt! Hur har de tänkt? Du måste ringa och klaga och försöka få det du egentligen har beställt!

kärleken: ja,man undrar varför alla ska vara i sista sekunden. vi har OSA idag och denna vecka har vi varit tvungna att påminna de som vi verkligen vill att de ska komma. Vi har en familj som vi inte hört ngt av än som våra toasmasters ska ringa till. Sen är det dags att börja fixa med festprogram och bordsplacering samt att anpassa budgeten efter antalet.

Katja. vilken nice!

JollyO. alltid trevligt med såna framsteg De där glasen fungerar nog jätte bra

CeKe: åh vad roligt! Stort grattis

• sarahkka76

OSA idag och vi har bara en familj som vi inte har hört ifrån och som våra toastmadammes ska ringa till och kolla läget.
    Alla hushåll har tackat ja, helt otroligt. Det är 3 barn som har droppat av och idag får vi nog veta hur det blir med resterande 3 barn.
    När all info har kommit in är det dags att pyssla med festprogrammet och bordsplaceringen.

• sarahkka76

vi 3: jag hade föredragit den första buffen, men jag kan hålla med att det är lite lite kanske. Hellre ta bort godisdelen och lägga till något mer i matbuffen.
    Vi betalar 210kr /pers och får detta:

Skagen på kavringssnittar
    Honungsstek lax med citrus-cremefraiche
    Sojamarinerad kycklingbröst med någon sås
    Ost- och broccoliquiche

Tillbehör:
    Rostad potatis och rotfrukter olivolja och timjan
    Cesarsallad
    Smör och bröd
    Brieost med kex

Det är egentligen inte så mkt mer än vad ni får men kanske lite mer variation, fisk, fågel, veg.

Korallbruden: fy vad jobbigt! Hoppas att ni kan lösa det!

• sarahkka76

Vi 3: bestäm dig för ett datum då du kan vänta ut att de fixar allt precis som du vill ha det. Om de inte kan, byt. Det är bättre att kunna ha sinnesro än att behöva övervaka varje steg för att man är osäker på om de fixar det hela.

• sarahkka76

Nu har alla OSAt, äntligen! Vi blir 45 stycken, varav 3 är barn. De 3 spädisarna som ska vara med räknar vi inte så klart.
    Sen ska vi bjuda våra 2 solister/djs på mat eftersom de ska vara hos oss under hela bröllopet, dock får de inte sitta bland gästerna. Vår vf kommer vi att bjuda på brudskålet och ge en liten gåva. Tycker inte hon förtjänar så mkt mer när hon bara ska säga 3 meningar.

• sarahkka76

kärleken: vi är i god tid av flera anledningar. Dels ahr vi långväga gäster som har behövt boka hotell, och det var tur att vi var i god tid för det är nästan fullbokat det datumet vi ska gifta oss. Sen får vi bebis om ca en vecka och då kommer allting ta dubbelt så lång tid. Sambon jobbar och jag kommer att vara själv med bebis och bröllopsplaner, lite saftigt. Eftersom min svärmor kommer att sy dukarna och löparna måste vi veta i god tid hur borden ska stå, och för det behöver vi veta hur många vi blir.

Det var ett bra pris för ni fick om det ingår personal, det gör det inte hos oss.

katja: det lät super bra det där

vi3: vad trist när det blir sådär! Hoppas det ordnar sig! Jag håller med katja, ni borde få mer i matväg när ni skär ner på efterrätten. Tror inte ett dugg pådet där, det klart att det gör lite skillnad om det nu skulle vara en extra sås, bröd, kex, frukt. Ni får sätta ner foten och säga åt de att ta sig i kragen!
    Synd när inbjudningarna redan är skickade. Men tror du att det skulle bli ett jätte problem om ni ändrade lokal, om meddela gästerna om ändringen?

jollyo: åh vad spännande!

• sarahkka76

katja: blommorna var jätte fina

jollyo: jätte fin klänning! Ja, det ska bli jätte kul med båda stora händelser iår Jag är bara hemma nu så jag har tid att vara här det är bara att ibland orkar inte jag. Jag läser inläggen men orkar inte kommentera alla nu när man gå i en dimma.

• sarahkka76

kärleken: ingen fara, det är inte så lätt att hålla kolla på alla här inne. Det var ett jätte bra pris för lokalen. Vi betalar 4000kr bara för bröllopsdagen.

Svar på tråden Juli 2010