Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

Vi 3 skrev 2010-04-01 19:49:16 följande:
    Jag känner att jag inte är helt nöjd med cateringen... Dessvärre är man tvungen att ta maten därifrån om man ska hyra lokalen, och inbjudningarna är skickade sen länge.. När vi bokade lät det helt annorlunda.. Men vi ska åka upp dit och prata med dem face to face, känns som det blir enklare. Mamma ska vara med och betala en del så hon får följa med, hon känner dessutom henne vi har som kontakt. Men det lär hjälpa föga känns det som.

men ni borde ju kunna få fler rätter mot att ni skär ner på efterrättsbuffén tycker man ju. Något kallskuret, eller en paj kanske och frukt och ostar skulle ju göra menyn mer komplett känns det som.

• KatjaB

Vi 3 skrev 2010-04-01 20:36:42 följande:
    Jag försökte ju med det, men hon menade på att det gjorde ingen skillnad. Konstigt tycker jag. Hon menade på att det var så små summor det handlade om så det skulle inte bli ngn annan rätt..

jahapp. Men om ni hittat andra lokala ställen som har bättre menyer till samma priser så kanske ni kan ta upp det, din mamma som känner henne kanske kan tas med henne lite bättre.

• KatjaB

Vi 3: Å andra sidan om det är nån tröst så låter ju efterrättsbuffén god tycker jag

Men visst skulle ni ha lokalen via dem också, så byta kanske inte är ett alternativ.. eller har jag hittat på det där själv?
    I så fall kanske ni kan köpa kallskuret till själva, behöver ju inte bli så dyrt, beroende på vad ni ska ha, lönnebergaskinka/ ost / fläskfilé / rostbiff... finns ju en hel del att välja på, o det upplagt på fat kanske gör att det känns som mycket mer mat.

• KatjaB

har lite bilder på blommor på bloggen. de mittersta bilderna på de två olika rosa-tonade rosorna, med cremevitt o vitt till.. vad tror ni

• KatjaB

Fruktspett kanske vore nåt till välkomstdrinken.. hade annars ha chokladdoppade jordgubbar till bubblet.

Har fortfarande inte fått mitt hårflor och börjar bli lite nervös för att det inte kommer alls.. ?
    Men jag har fått hem våra stavar med såpbubblor, blir rätt små bubblor av dem, men massor när man blåser. Blir jättefint iallafall att ha såna, vet inte om vi sja ha rosblad iallafall att kasta, känns lite kaka på kaka att ha båda. Måste fundera på det, men bubblorna är superfina iallafall (och gömda så barnen inte får tag på dem)

• KatjaB

sarahkka: ja det skule ju vara slut o komma efter nån vecka, skrev hon på mail så jag blev riktigt förvånad över att de kom så fort. kanske dina är på gång då..?
    Hon skulle få in en väskkrok också som hon har på hemsidan, fast en annan typ. Måste kika in då o då för att se när den kommit in.

• KatjaB

sarahkka76 skrev 2010-04-04 16:38:58 följande:
    CeKe: Åh vad bra att hon blev så nöjd! Bra för mig att veta också roses: bra att ni slog till på en gång! Ja, det känns precis så, allt det. Första barnet dessutom så man är på okänd land kan man säga hehe Hoppas att det går bra med köpet, för det mesta gör det som tur det är. Hahaha, ja, det är lätt att man överhandlar katja: mina? de fick jag för ett år sen Hur många program har ni bestämt att göra? För oss lutar det att göra varannan. Då kan gästerna interagera lite med varandra och sen räcker de exakt till ett program per hushåll om de nu vill ta med den hem. Tycker att det räcker.

jahaa.. fattade jag fel med leveransstatus?

Åh jäkla skit! sambon skulle hämta ut paketet från ellos tidigare i veckan o nu hade han glömt det så de skickat tillbaka det. Hoppas verkligen att de kan skicka det igen så jag slipper vänta tills 20 juni med att få dem! *muttrar surt*

• KatjaB

ringde till ellos nu o de skulle skicka paketet igen. det är resten av tyget som ska vara löpare mm, o om jag inte hade fått denna så hade jag fått vänta till 20 juni! tur att det gick att ordna,.. o så är det möbler till astrids dockskåp med också som vi förstås vill få hem

Här hemma håller jag på och klipper ut tygerna till resten av stolsöverdragen så att det bara är att ta färdiga bitar och sy sen, går ju så mycket fortare då, än att klippa varje gång man ska sätta sig o sy. Men det börjar kännas rätt långtråkigt nu förstås..

• KatjaB

fasen.. skrev ett långt inlägg men det försvann *suck*

nåja, jag köpte ju lite liten klänning också, men det var för att det var den i butiken jag skulle ha, upptäckte dock till min glädje igår att jag gått ner 7 kg sedan i höstas.. hade inte riktigt förstått att det var så mycket jag gått ner. känns kul Ska gå ner lite till hade jag tänkt, det ingår ändringssömnad till klänningen så på den punkten är det ju lugnt

• KatjaB

Kan förresten tipsa er om att vinna ett strumpeband på min blogg, om ni inte redan fixat det.
    Hittade ett i dalablått som var så fint att jag var bara tvungen att köpa det,
    så detta är helt oanvänt i förpackningen..

Svar på tråden Juli 2010