Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

CeKe skrev 2010-04-07 21:16:17 följande:
    Oj, handväska.. det kanske jag borde tänka på. Haha, det har jag inte alls tänkt på om jag behöver.. men vad kommer ni ha i en handväska förresten? Som man inte kan ha någonstans i lokalen? Höhö, kanske lyser rakt igenom att jag inte är någon "handväsketjej" Brukar köra på en liten kreditkortshållare i jacklfickan

jag är sån som alltid har hanväska mobil, nycklar och kreditkortshållare ska med överallt, annars känner jag mig "naken", haha.
    O så kan det ju vara bra o ha med sig läppglans/läppstift o kunna bättre på under middagen sen om man vill. dricker ju själv gärna rödvin o det får man ju snygga läppare utav

• KatjaB

CeKe skrev 2010-04-08 14:19:28 följande:
    Ni som ska ha festprogram.... hur ska ni skriva ut dem? Kör ni svartvitt eller med färg och hur många sidor? Jag gick och hörde mig för på ett ställe och det skulle bli hutlöst dyrt att skriva ut i färg! Från hela 25 kr/sida för första sidan och sen nedåt utifrån hur många sidor man ska ha! Det är ju vanvettigt dyrt!

Vi skriver ut hemma, men tror nog att allt blir svartvitt utom kanske eventuellt ett uppslag med foton. Med 80 gäster och ex antal sidor i häftet blir det ju vansinnigt dyrt att betala för att någon annan skriver ut, då funkar vår bläckstråleskrivare alldeles utmärkt

• KatjaB

i programmet vi skrev ut ett prov med, så vänder man papprena efter en stund så att det blir dubbelsidigt. den säger till när du ska vända pappren.

det kan ju inte kosta 25 kr / sida om de nu har en laserskrivare.. man kan ju spotta ut hur mycket utskrifter som helst utan att det tar slut..

• KatjaB

idag kom mitt tokbilliga hårflor från ebay,.. dock behöver jag sy om det eftersom jag inte har vattenskalle, hehe.. kan vira det 1,5 varv runt huvudet nästan

men det blir säkert bra sen, bild finns i bloggen om ni vill se

• KatjaB

det där med att prova ringen i smyg känner jag igen.. med förlovnignsringen så hämtade jag ut dem på lunchrasten, tog på mig min direkt o satt o beundrade hela dagen. sen kände jag mig lite dum o stoppade tillbaka den i asken så att VI kunde ta på oss våra ringar, haha.. otålig

vi ska ju ha runda bord o jag har massor av gammelrosa tyg som jag ska använda runt stolarna som jag knyter, sen vet jag inte om vi ska ha löpare eller runda dukar.. vi får se hur det  blir. Men i mitten av varje bord ska en skål på hot i rosa klarglas stå med blomsterarrangemang i, tänkte först ha kandelabrar men det blir inte bra med de arrangemangen så vi ska ha små ljushållare utplacerade runt arrangemangen.
    Diamantkonfetti och vita servetter vikta och ett svart band knutet runt

• KatjaB

trist med sånt racolina! så var det för mig när jag skulle köpa lakan av en jättetrevlig tjej, vi pratade flera gånger eftersom det var ett tag kvar till deras bröllop. Sen när jag väl skulle köpa dem så började hon krångla och ville sälja dem till en av sina kunder (?!) och så skulle jag få köpa dem av henne istället. Sa att jag ville köpa dem direkt, som vi bestämt eftersom det ändå kan bli vinfläckar och jag ville ju sätta igång och sy. Då började hon hitta på ursäkter som att hon inte hittade dem och tillslut att de kanske råkat kasta alla 65 lakan (ellerhur!) blev jätte irriterad på henne, hon svarade inte på sista mailet när jag frågade om hur hon tänkt sig det här, hade hon hittat dem eller ska jag tolka det som att hon sålde dem till sin kund.

Själv skulle jag skämmas ihjäl om jag höll på sådär till folk, det känns ju som att man lär känna folk här på bt också när man pratar jämt dessutom. Fy för såna människor!

Igår blev jag efer mycket om och men lycklig ägare till ett hårflor med fjäderkam, inte det jag tänkte ha från början men den är jättefin. Kolla i galleriet om ni vill se

ceke: åh vad kul med klänningen! lägg upp bilder så fort du hinner, riktigt nyfiken!

• KatjaB

JollyO skrev 2010-04-11 10:37:11 följande:
    Katja: Tänkte på dina tärnklänningar! Ska du inte beställa dina tärnklänningar från någon annan sida än Millys så att du får dem i tid? Det är ju trots allt mindre än 100 dagar kvar nu Jag har fått jättebra respons från Littlecoral och förhoppningsvis gör de ett bra jobb också. De började tillverka min klänning efter bara sex dagar. Shoppindreamklänningen borde vara klar snart också och den var det fem veckor sen jag beställde...

jo, jag har mailat landy o väntar på svar från dem, annars så tänkte jag kolla med littlecoral. Men jag börjar få lite kalla fötter med det här med kinaklänning, om jag inte iallafall ska bita i det sura äpplet o köpa klänningarna lokalt, trots att det blir mkt dyrare, då vet jag ju vad jag får

Svar på tråden Juli 2010