28 augusti 2010 del två
Jag tycker vi fortsätter den här tråden : ) Så spännande och roligt att få höra hur det går för er.
Jag tycker vi fortsätter den här tråden : ) Så spännande och roligt att få höra hur det går för er.
Jag ska också beställa min klänning från Kina. Jag kontaktade Landy Bridal och frågade när jag senast kunde beställa om jag gifter mig i slutet av juli (för att försäkra mig om att den verkligen kommer fram i tid) och då svarade dom att i maj bör jag beställa senast. Så jag kände mig lite lugnare då. Så i maj beställer jag. Var ska du beställa din klänning ifrån EnilemmE?
Idag ska jag lägga våra inbjudningar på brevlådan :D
Hej!
Jag har inte heller beställt min klänning och börjar även jag bli stressad. Jag ska gå ner 12 kilo till så det blir ju en del centimeter. Men det är ju jätte svårt att veta var de centimetrarna kommer att minska. Sen vet jag inte om jag ska en speciell storlek eller mina mått. För detta är med korsett så det går ju att justera lite där. Hur tänker ni där?
För tar man efter sina egna mått är det ju ändå svårt att avgöra eftersom att jag kommer att beställa innan vikten är klar... fast det kanske ändå är ett mindre problem då det är med korsett... eller har jag fel? Känner mig helt lost i detta.
Hur går det här inne??
Jag har iaf bestämt att jag ska sy upp min klänning hos en lokal sömmerska. Hon tar 3500 kr för min drömklänning och jag lägger gärna de 1500 kr mer, jämfört med Kina, för att kunna gå in och titta på den när jag vill och lätt få kontakt om det skulle vara något. Känns riktigt bra att äntligen ha det ur världen!
Ikväll ska jag bestämma hur texten till våra inbjudningar ska vara och även skriva informationsbladet klart, sen ska jag köpa allt material i veckan och göra klart och skicka ut inbjudningarna!
Ska även ringa wärdshuset som vi ska bo på på bröllopsnatten för att boka rum imorrn.
tjoho.. nu har vi träffat floristen , är sååå super nöjd..åkte ändå till skene.. men vad gör man inte för att få dte bästa till sin stora dag o allt flyter på.. fick inbjudningskort på ett par som gifter 3 juli så nu kan vi skicka ut våra ååå nu är det inte så långt kvar
Nu är inbjudningskorten skickade! Äntligen efter allt slit att får ihop dem.
Ska snart beställa tärnklänningar och näbbklänning. Bara min systerdotter kan bestämma sig för en klänning : )
Känns som att tiden springer iväg nu! Fortfarande massor av detaljer att fixa innan jag kan känna mig lugn. Fast det kanske inte händer förrän efteråt ha ha ha.
Ja ja hur går det för er andra då?
Det andra börjar jag känna mig lite smått stressad med.. Måste gå och kolla upp med blommor. Jag har ingen aning om vad det kostar.. Vad brukar en interflorabutik ta för en brudbukett, inget jätteavancerat, nån som vet?
Jag tror att jag har läget under kontroll, men det är nästan så att man blir lite stressad över det - tänk om det är något superviktigt man glömt trots allt?!
I några andra trådar jag kollar i så är det många som håller på mycket med dekorationer och grejer - jag har inte köpt ett ljus, en servett, en bordsdekoration eller någonting... Ställer vi ska vara på ordnar med en bukett per bord, silverkandelabrar och sedan blir det ju porslin för en trerätters - mycket mer blir det liksom inte plats till. Bordsplaceringskorten och en liten, liten favor i form av silveröverdragna chokladhjärtan vid varje kuvert - that's it, tänkte jag. Men jag tycker det är lite stressande när andra går loss ordentligt - tänk om vårt bara kommer att se klent ut då...?
Jag har ingen aning om vad en brudbukett kan tänkas kosta - jag kommer att köpa lösa blommor och så ska min svärmor binda buketten...
halloo.
nu äntligen har inbjudningskorten kommit ut o ringen beställd...uuuuu.. nu är det på allvar.
OmariaO.. jag kan lugna dig med att vi helelr inte köpt nåt sånt
Haha, skönt att höra!