• Eleonor2010

kostnad för möhippa

hej
    vad är er gräns att betala för en möhippa? jag har själv blivit inbjuden till en nu och eftersom vi bara är några få som organiserar så kommer det landa på 1300 kr per person vilket jag tycker är alldeles för mkt pengar. De andra verkar dock sura på mig för att jag inte har råd och tror att jag bara inte prioriterar rätt grejer men så är det verkligen inte. Men jag tror inte att denna person skulle lägga så mkt på min möhippa...
    Vad känner ni?

• Svar på tråden kostnad för möhippa
  • charmed84

Jag tycker det låter mycket. Vet inte vad min möhippa kostadde förra helgen. Men jag vet att min blivande mans svensexa nu nästa helg kostar 700:- per person och det är också dyrt tycker jag men det är i alla fall bättre än 1300kr. Vad ska ni göra som kostar så mycket igentligen?

• Loppansson

Har varit på många möhippor, de har kostat mellan 700-1400kr. Det beror väl på vad man gör på dem, om man anser att det är dyrt...

• Linna77

Jag la 1100 på den sista möhippan jag var på och nu när det är min tur har vissa av mina kompisar sagt att jag sagt att jag ej vill ha möhippa. Gifter oss om några veckor och vet fortfarande inte om jag får någon. Hade inte lagt så mycket om jag vetat att jag själv kanske aldrig får någon hippa. Sambon la 750 kr på svensexan så tillsammans kostade det oss 2150 kronor + present som vi skulle lägga ihop till på 200/person. Blev ett dyrt bröllop.
    Har nu en maxgräns för egen del på 800 kronor.
    Lycka till!!

• iregnet2010

jag tror jag som mest har betalat 2500 men det var för att det var många tjejer som hoppade av i sista sekund =INTE OK om man en gång har gått med på att vara med och sen bara hoppa av dagen innnan då resterande ju får betala alla fasta kostnader!

jag tycker dock att 700-1200 känns normalt men det är ju i centrala stocholm jag tänker på då och där är ju allt dyrare än på övriga ställen.

• Annapanna larsson

Jag ordnade möhippa i Stockholm förra sommaren. Det var jättesvårt att komma under tusenlappen! Försökte hålla nere kostnaderna genom att käka hemlagad lunch och middag (istället för på restaurang)och gick ut på ett ställe som inte hade inträde. Drinkbord var det inte tal om.

Största kostnaderna var att bruden fick spela in en låt på skiva & gå på centralbadet (inga behandlingar) samt taxi.

Tyvärr rullar det på, 1000 kronor är inte så mycket när allt kommer omkring...

• mitas79

Tycker också att det är alldeles för dyrt! Men svårt att säga det om de andra tycker det är ok.

• FramtidaFruSandberg

1000kr är nog min maxgräns, men det beror lite på hur nära jag känner hon som gifter sig

• patrikoannika

Det ÄR dyrt, det tycker jag också. Men det är svårt att komma undan mycket billigare. Tyvärr får man oftast räkna runt 1000-lappen för en möhippa. Det är ju en HEL dag med diverse aktiviteter. Det springer iväg..

Men 1300 är ju faktisk mycket pengar. Håller med. Som någon sa innan kan man komma undan lite billigare om man äter pick-nick och skippar restaurangbesök.

• Rufsas

Men vad betalar man ofta om man går ut på middag och sedan krogen? Det är ju minst en tusenlapp. Tycker det kan låta mycket med 1 300:- men samtidigt förväntar jag mig att ni får ut en del av de pengarna?

• bruden i skogen

Men oj så mycket pengar.

Svar på tråden kostnad för möhippa