300 kr är mycket pengar för en möhippa tycker jag. Sen är det ju somnågra skriver att det beror på om det är bästisen eller någon avlägsen somskagifta sig....men personligen så tycker jag att det skulle va roligare om flera kom på min möhippa och de blev billigt än att några måste avstå för att det blir för dyrt.
Jag har ordnat 2 möhippor.
Den ena med skivinspelning, linedance lektion, transporter, rida barbacka, lunch (matiga mackor), middag (tacos), brudens dricka och ute kväll...den möhippan gick på 500 kr/pers excl egen dricka.
Den andra med Salsa-lektion, smörgåstårta och mousserande vin, hyrde ett spa-ställe (bastu, bubbelpool, relax) caterade maten (65kr/pers), brudens biljett in på gatufesten och brudens dricka. Det gick på 600kr/pers.
(Då fick man själv välja om man ville följa med in på gatufesten (ca 300kr) eller inte, flera valde av olika anledningar att inte följa med in (vi gick in vid 23.00) Egen dricka ingick inte.)
Vill bara säga att det GÅR att få en händelserik och roliga möhippa UTAN att det behöver kosta skjortan! Utnyttja kontakter, hör med andra vänner, ta hjälp så kan man kommaväldigt billigt undan!
Kanske någon är hudterapeut och kan för en billig peng ge behandlingar? Osv.