Tantvarning del 8
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Har helgen varit bra?
Godmorgon!
Nu äntligen kan jag få kika in här!
Jag har läst om tvillinggraviditet, grattis Daa!!
Sonja, hur mår foten? Fy vad läskigt med medicinen!!
Heloise, vad skönt med potatisskalarmaskin!!
Im yours, Hoppas att mannen din snart mår bättre! Kram
Alla ni andra tänker jag också på!
Här går allt på i turbofart! Det renoveras, jobbas på och mycket annat
som inte går att få med nu. Men jag har ett mål i sikte och det är att när semestern infinner sig, ja då ska det banne mig vara semester!
Något som är till det positiva, jag som älskar att titta på TV på kvällarna har nu blivit lite avtrubbad.Nu finns det annat som har gått före istället och jag saknar inte ens alla mina favoprogram. Bra då har jag blivit av med en last!
Alla ni som redan hunnit iväg på era semestrar önskar jag att ni nu får en härlig och fin semester, för det är ni värda!!
Hej Solde! Helgen har varit bra, kanonväder men vi tillbringade den i slipdamm och sedan ett Ikeabesök. Men på midsommarafton blev det både sill, nubbe och så spelade vi Kubb! Hur har din helg varit?
DFk! Där är du ju!! Jag har undrat var du hållit hus
Heloise; Hoppas din midsommar inte blev alltför stressig. Det är det sista du behöver just nu. Kram!
På torsdagkväll var vi på bio med kompisar. Beck "Levande begravd" Grillade och mös med vänner.
Sedan på midsommarafton på dagen var jag och flickorna hemma i byn på traditionellt midsommarfirande. Jättemysigt. Sedan uppvaktade vi tillsammans med brorsan mormor o morfar som hade 55-årig bröllopsdag. Jösses, 55 år!!
Flickorna blev kvar hos mormor o morfar och jag o maken var hos goda vänner på kvällen och åt fantastiskt gott och drack gott och umgicks.
Sen på natten blev det rejält tjafs, som så ofta när maken är utarbetad och intar starka drycker. Så jag sov inte många timmar den natten. Och nästa dag gick vi på sparlåga. Men fram på eftermiddagen tog vi oss samman och åkte ut till brorsans stuga. Där var mor o far med flickorna och vi grillade gott där hela familjen och åt glass o jordgubbar. Mums!
Igår skulle vi röja upp i källaren efter renoveringen. Vad händer?? Jo, tvättmaskinen börjar läcka vatten. Behöver jag säga att maken var galen?
Han skruvade isär den och vi rengjorde slangar som täppt igen och sen satte han allt på plats och nu har jag tvättat två maskiner och den verkar inte läcka. Däremot har ett litet knirrande ljud som inte fanns förut kommit till...
Men, men, den går så länge den går!
Så ikväll ska jag städa upp det sista i källaren och sen är det bara att börja röja på övervåningen, där allt kommit efter.
Ha det gott allesamman!
Otroligt lugn! I torsdags fick jag reda på, att jag hade "dagisbakterier", så jag fick ny antibiotika. Vi tillbringade halva midsommarförmiddagen med att handla mat och andra nödvändigheter, åt sill och lax t lunch och grillade på kvällen. I lördags hade jag friluftsgudstjänst och sedan åkte vi till Helsingborg med Amarettos uppfödare och turade, dvs åt god mat på båtarna mellan Helsingborg-Helsingör. I går satt jag mest i trädgården och läste, hängde ut lite tvätt och kläder på vädring. Nu börjar några rätt tuffa veckor på jobbet, där jag bland annat skall vikariera som kyrkoherde, då min chef går på semester. Fast det gjorde jag också min första sommar, i fem veckor, och det gick ju bra...
Sonja, vad trist att det blev tjaffs när ni var barnfria! Men jag känner igen det där så väl. Dagen efter är man helt urlakad! Kanske stärker vissa gräl relationen men ibland känns det mer som att det stjälper... Tur att tvättmaskinen gick att laga! Men det är så otroligt att det "bara händer" grejjer hela tiden. Men jag antar att det tvättas en del...
Tur att ni fick lite mys med familjen med grillning och sådant.
Solde, oj, vikarera som kyrkoherde minsann. Pirrigt? Det fixar du galant!
Var är alla tanter? Hallååå!
Här har du en till tant!!! Men var är alla andra?
Har alla tagit semester? *tittar runt omkring*
Lite jordgubbstårta kanske? Plockade en flock gubbar igår kväll!
*Ställer fram tårta*
Mums! Jag tar gärna!!