• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Sonja68

Härligt Cantaton med lite semester Det är du värd!

• Cantaton

Tack. Fast jag skulle nog vilja ha den lite tidigare Men jag åker i alla fall som biträdande lägerchef med en ungdomsgrupp till Taizé på lördag. Om gruppen inte är för stökig finns det mycket kraft att hämta där.

Sonja68 skrev 2010-06-22 10:19:49 följande:
    Härligt Cantaton med lite semester Det är du värd!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-06-22 08:54:39 följande:
    Igår fick vår kyrka en gåva från en församlingsbo. Det är en såndär "nattlampa", ni vet, som normalt bara består av en lampa och en stickkontakt. Fast den här är utformad som ett rosa kors, på vilket en guldfärgad plastjesus är fastsatt. När man sticker in kontakten lyser korset... Nu gäller det bara att hitta ett tillräckligt undangömt ställe att förvara denna skönhet på. Någon som har en skrivbordslåda över?

Ungdomslokalen?

• Sonja68

Har nog inte delgett er min härliga helg: (ni som läst i Bebistråden, scrolla!)

Fredag vid middagstid tappar jag en ölburk som "någon" oförsiktigt ställt längs ut på översta hyllkanten i kylen. Den tjongar rakt ner på tån bredvid stortån, på nageln, så det börjar blöda från nagelbandet och nageln blir genast blåsvart.

Detta mitt upp i renoveringen. Maken skitsur för att jag inget orkar göra. Till natten värker och bultar det i hela foten och maken föreslår att jag tar hans tabletter mot smärta som han fick efter operation (Ipren hjälpte inte för mig). Jag läser på förpackeningen 1-2 st. Tar 2 för säkerhets skull. Somnar och vaknar tidigt, tidigt. Huvet snurrar nåt så inni h-vete, som om jag vore aspackad. Börjar kräkas. Kräks sedan oavbrutet och svettas och flåsar och allt bara snurrar. Hela dagen. Maken ännu surare för att jag återigen inte är till nån nytta och nu kunde jag inte ens ta hand om barnen, 3 st för flickorna hade en kompis som sovit över. Jag ringer i panik flickornas gudmor som är sjuksköterska. HOn kommer som en blixt och konstaterar att det är kraftiga morfintabletter jag tagit och att jag förmodligen inte tål morfin. Hon ringer sina läkarkompisar och rådfrågar. Tvingar mig att hinka i mig vatten, fastän allt kommer upp igen hela tiden. Inte förrän på kvällen slutar huvet snurra och jag får behålla vatten och kan äta några tuggor mat.
    Söndag hade jag en molande huvudvärk, som baksmälla ungefär och gjorde inte många knop.

Kan bara konstatera att knarkare lär jag inte bli... Fy så obehagligt allt var

• Soldemor

Missade också VIGSELN, då jag hade en vigsel själv, faktiskt en historisk sådan. Det var en samkönad vigsel, för första gången i den församlingen.  Det blev väldigt fint! Sedan körde vi hem fort fort fort, för jag ville se på bröllop!

Var hos doktorn igår, för att utreda alla dessa hemska utdragna förkylningar med grönt slem. Jag blev stucken, klämd på och provtagen, samt fick antibiotika för slemmet och febern och hostan.

Solde är klar med sin antibiotika och är jättepigg! Hon prylar Siena med ny intensitet. Nu är det snart utställning i Kalmar! Blomman: Du måste komma!

• Cantaton

Uscha! Hoppas det är bättre nu.

Sonja68 skrev 2010-06-22 10:23:10 följande:
    Har nog inte delgett er min härliga helg: (ni som läst i Bebistråden, scrolla!)Fredag vid middagstid tappar jag en ölburk som "någon" oförsiktigt ställt längs ut på översta hyllkanten i kylen. Den tjongar rakt ner på tån bredvid stortån, på nageln, så det börjar blöda från nagelbandet och nageln blir genast blåsvart. Detta mitt upp i renoveringen. Maken skitsur för att jag inget orkar göra. Till natten värker och bultar det i hela foten och maken föreslår att jag tar hans tabletter mot smärta som han fick efter operation (Ipren hjälpte inte för mig). Jag läser på förpackeningen 1-2 st. Tar 2 för säkerhets skull. Somnar och vaknar tidigt, tidigt. Huvet snurrar nåt så inni h-vete, som om jag vore aspackad. Börjar kräkas. Kräks sedan oavbrutet och svettas och flåsar och allt bara snurrar. Hela dagen. Maken ännu surare för att jag återigen inte är till nån nytta och nu kunde jag inte ens ta hand om barnen, 3 st för flickorna hade en kompis som sovit över. Jag ringer i panik flickornas gudmor som är sjuksköterska. HOn kommer som en blixt och konstaterar att det är kraftiga morfintabletter jag tagit och att jag förmodligen inte tål morfin. Hon ringer sina läkarkompisar och rådfrågar. Tvingar mig att hinka i mig vatten, fastän allt kommer upp igen hela tiden. Inte förrän på kvällen slutar huvet snurra och jag får behålla vatten och kan äta några tuggor mat.Söndag hade jag en molande huvudvärk, som baksmälla ungefär och gjorde inte många knop. Kan bara konstatera att knarkare lär jag inte bli... Fy så obehagligt allt var
  • Kjell Präst

Soldemor skrev 2010-06-22 10:22:37 följande:
      Ungdomslokalen?

Nja, besvärliga tycker jag nog inte att ungdomarna är trots allt

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-06-22 10:43:33 följande:
      Nja, så besvärliga tycker jag nog inte att ungdomarna är trots allt

Hos någon syförening kanske?

• Fjällbruttan

Kjell Präst skrev 2010-06-22 08:54:39 följande:
    Igår fick vår kyrka en gåva från en församlingsbo. Det är en såndär "nattlampa", ni vet, som normalt bara består av en lampa och en stickkontakt. Fast den här är utformad som ett rosa kors, på vilket en guldfärgad plastjesus är fastsatt. När man sticker in kontakten lyser korset... Nu gäller det bara att hitta ett tillräckligt undangömt ställe att förvara denna skönhet på. Någon som har en skrivbordslåda över?

Nattlampa.... i en krypta kanske... där är det ju mörkt

• Kjell Präst

Fjällbruttan skrev 2010-06-22 11:31:24 följande:
      Nattlampa.... i en krypta kanske... där är det ju mörkt

Fast då måste vi först börja bygga en krypta här i vår 70-talskyrka... Blir nog svårt att få kyrkorådet att gå med på det!

Svar på tråden Tantvarning del 8