• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Aleta

Jättekul Mittiprick! Det kommer att bli toppen!

• Im yours

Åh, vad roligt med alla tillökningar, håller tummarna för att allt ska gå väl.

Hos mig har det varit turbulent, Lasse har legat på Akademiska i en månad, där man försökt reda ut varför han drabbas av feber hela tiden. Såklart är jag jätteorolig, sover dåligt och allt stannar liksom till. Nu finns han hemmavid men mår inget vidare.

Och jag befinner mig mitt i en flytt, och skulle behöva hans klokhet och omvårdnad ...... Alla beslut även de enklaste tycks stora som berg.

Men, men det löser sig. Ha det så gott alla mina tantvänner!

• Aleta
    Im yours skrev 2010-06-20 10:56:22 följande:
    Åh, vad roligt med alla tillökningar, håller tummarna för att allt ska gå väl. Hos mig har det varit turbulent, Lasse har legat på Akademiska i en månad, där man försökt reda ut varför han drabbas av feber hela tiden. Såklart är jag jätteorolig, sover dåligt och allt stannar liksom till. Nu finns han hemmavid men mår inget vidare. Och jag befinner mig mitt i en flytt, och skulle behöva hans klokhet och omvårdnad ...... Alla beslut även de enklaste tycks stora som berg. Men, men det löser sig. Ha det så gott alla mina tantvänner!
    Hoppas att de kan hjälpa honom! Förstår att du är orolig.
    Skickar en hög med kramar så länge.
  • Bobou
    Daa skrev 2010-06-18 12:10:59 följande:
    Hej på er. Här kommer en uppdatering kring mina gravidfunderingar: igår gjorde vi ett tidigt ultraljud för att tjuvkika lite. Jag tyckte att det var så jobbigt bli rädd varje gång jag fick en märklig känning från tjejmagetrakterna och kände att om den som bor där inne har dött så vill jag veta det nu. Steget från min lite väl negativa inställning till verkligheten blev ofattbart långt. För vi fick veta inte bara att den som bor där inne lever, utan också att den har sällskap. Om allt fortsätter att utveckla sig som det ska så blir vi tvåbarnsföräldrar i januari! Det verkar som att förböner och tumhållningar fungerar den här gången.
    Men vad häftigt!!! Jättegrattis!
  • Sonja68

Vad tyckte ni om Bröllopet med stort B??
    Eller såg ni inte?
    Jag hade bestämt mig för att inte se, men sen så låg jag sjuk hela lördag och tv stod på i bakgrunden så jag såg lite grann i alla fall.
    Man blir varm i hjärtat när man ser hur påtagligt kära de är i varandra, Victoria o Daniel.
    Länge leve kärleken!

• Cantaton

Jag såg bara delar av middagen - bland annat kungens och Daniels tal. Under dagen sjöng jag själv på ett bröllop. Och då ställde Bröllopet med stort B mest till det för mig. Jag skulle ut till Djurgården med bil för att få med mig hela ljudanläggningen. Fick åka genom tre poliskontroller och stanna för diverse militärer och musikparader. (Trots att jag åkte bakvägen ut - den andra var ju helt avstängd). Och under vigseln fick jag (dock med hjälp av mikrofon, tack och lov) överrösta bevakningshelikoptrar, flygplansuppvisning och kanoner. Så jag märkte av bröllopet även om jag inte såg det eller var med i folkyran.

Men det är underbart att de verkar så lyckliga!

Sonja68 skrev 2010-06-21 10:25:04 följande:
    Vad tyckte ni om Bröllopet med stort B??Eller såg ni inte?Jag hade bestämt mig för att inte se, men sen så låg jag sjuk hela lördag och tv stod på i bakgrunden så jag såg lite grann i alla fall. Man blir varm i hjärtat när man ser hur påtagligt kära de är i varandra, Victoria o Daniel. Länge leve kärleken!
  • Kjell Präst

Eftersom jag är miljöskadad tittade jag mest på prästernas arbete under vigselakten och tyckte att fyra stycken nog var åtminstone två för mycket - och att ärkebiskopen höll ett fint men för långt vigseltal. Brudens onämnbara intåg i kyrkan nämner jag förstås inte

• Sonja68

Kjell Präst skrev 2010-06-21 11:47:15 följande:
    Eftersom jag är miljöskadad tittade jag mest på prästernas arbete under vigselakten och tyckte att fyra stycken nog var åtminstone två för mycket - och att ärkebiskopen höll ett fint men för långt vigseltal. Brudens onämnbara intåg i kyrkan nämner jag förstås inte

Jo, lite långt blev det där talet, det tycker jag också.
    Och intåget var väl det enda som jag inte tyckte var så fint. Jo, näbbarna var ju hur ljuvliga som helst
    Men vilka underbara körer!! Både i kyrkan,utanför kyrkan och utanför slottet.

• Diz

Grattis till alla som bakar bullar! Jag håller alla tummar och tår för er, och för att fler av oss sällar sig till skaran snart.

Sjukt mycket bröllopsplanering är gjord nu, ännu mer är kvar...

I veckan ska jag prova klänningen, inför syändringarna (=panik, för inte fan har jag hunnit ta tag i vikten   ). Dessutom ska jag och prata med florist om buketten (blomman, hjäääälp!) och med frisören om makeup och frisyr. Varenda kväll går åt till pyssel inför bröllopet. Det görs lyktor av barnmatsburkar, små söta flugor till pojkarna av hårklämmor, krukor av konservburkar och skyltar av överblivet virke. Och för er som inte listat ut det, DIY är ett starkt ledord hemma hos oss...

Lite bilder finns förövrigt under starka bilder.

Oh, och till råga på allt har vi fått kattungar i måndags, tre små ludna saker. En som ser nästan svart ut, med vit haklapp, en annan som ser nästan identisk ut men som är lite tigrerad, och så en silvergrå liten goding... Finns bilder på missarna också.

• Sonja68

Diz! Så roligt att se dig
    Vilka underbara barn du har ♥, jättefina bilder
    Kissemissarna ska vi ju inte ens tala om. Vill snusa kissunge NU!!
    Och de där lyktorna blir jättefina. Så duktig och kreativ du är!
    Du har fullt upp hör jag. När är det bröllopet står?

Om du visste vad uppskattade Tackkorten var och alla tyckte de var så fina! Jag kan aldrig tacka dig nog mycket för att du ryckte ut och hjälpte mig ♥

Sköt om dig, stressa inte för mycket bara, så du inte hinner njuta av bröllopet!

Kram!

Svar på tråden Tantvarning del 8