Tantvarning del 8
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
tack för uppdateringen Blomman! Hoppas grodan njuter av solandet!
Om-möblering låter kul Liz, jag funderar som bäst på vilket av de två extra rummen jag ska gå loss på lite senare( om allt går som det ska, måste bebben få ett eget rum). Jag har även planer på att göra om sovrummet, men just nu vill jag mest sova haha.
Sonja: kul med fest, jag vill också gå på fest och dansa!
Solde: mina missar skulle oxå uppskatta ett kattpartaj, speciellt den lilla slagna missan!
Detär väl bara att ordna! Siena partade till det riktigt ordentligt, för hon hoppade upp och snodde grädden vid rosen på tårtan, då vi hade ställt den lite åt sidan.
Tack för uppdateringen Blomman! Hoppas Bruttan och Grodan snart får komma hem.
Är det våren som ger dig fullt upp?
Hoppas att Solde kryar på sig!
Idag har jag lyckats få iväg ett brev till kungen också. Nu kan jag väl knappast göra mer åt den saken antar jag.
Dottern fick ett tatueringskit i present igår så nu målas det blommor och tribals med glitter på ungarna och mig. Vi blir så fina!
Lite måndagströtthet i tanttråden idag månne!
Här kommer i alla fall en kram till er alla och godnattönsningar.
I morgon är en annan dag, antagligen med nya saker att dryfta och ta ställning till.
Just nu går tankarna till Blomman och Grodan. Kram
till alla tanter
Aleta: Tusen tack för tipsen Vilket underbart kalas, en unges dröm alltså!
Jag ska fundera lite. Så mycket läskigt blir det kanske inte, men alltid något ska vi väl komma på. Fick ju tips av dig här. Ska försöka kolla om det finns någon kalastipssida på nätet också.
Jag tänker INTE anordna några lekar, på sin höjd fiskdamm eller liknande.
Ungarna brukar själva hitta på vad de ska leka. Storasyster T kanske vill ställa upp som lekledare i så fall... *funderar*
Hallå ladies. Jag har inte glömt er eller så, men det blir minimalt med BT några dagar nu. Min mamma kommer imorgon och min ena syster med dotter. Jag försöker vinna den hopplösa kampen att komma ikapp med städning och allt här till dess men...
...idag är jag så besviken på utvecklingen av denna dag. Vi skulle stapla ved, för sambon var ledig idag. Så ringer de 07.15 och påstår att han borde vara på jobbet för att han står på schemat. Jag skriver varje måanad av schemat på vår almanacka så man lätt kan se tiderna och jag är säker på att jag varit noggrann. Men nu miste jag min samarbetsparter hela dagen och dessutom känns det som mitt fel att det blivit fel och han fick en pissig start på sin dag.
Jaha, det är bara att tänka om och städa idag-ensam, och så får vi stapla ved imorgon då-fort som satatn, för när mamma kommer behöver vi platsen som veden ligger på att ställa bilen på.
Iallafall är det meningen att jag ska umgås med familjen nu några dagar. De får väl kryssa fram i skiten och pinalerna om jag inte hinner allt.
Jag läser allt ni skriver och bryr mig, bara så ni vet!
Puss på dig
Eller träffa ER menar jag ju så klart!
Du, vi snackar inte kliniskt rent, utan "åtminstone plöja undan de värsta högarna med pinaler och dra av smutslagret till mindre hälsovådliga nivåer". Men jag fattar din poäng. Det värsta med att INTE vara pedant är att det blir så satans mycket att städa när man väl städar...
...och en genomkörare här är det akutläge på. Så det är bara att återgå till plockandet.
Okej, sätt iaf på lite bra musik så blir plockandet lite roligare!