Tantvarning del 8
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Här kommer en laddning pepp till Blomman från en annan som brukar vara tvungen att få bort de värsta högarna när det är dags för besök...
KRAM i massor.
Även till alla andra tants
Skriva musik står på dagens meny för mig.
Kära Blommis, jag vet vad du går igenom. Det är ju jag som brukar tokstäda så där innan gästerna kommer! Och vedstapling går inte av för hackor heller ! Det är verkligen tungt. Och bra träning... Kan klippa itu gymkortet m a o
ojoj jag har spenderat nästan en timme med att diskutera hemmafruar på FL, nu måste jag gå och lägga mig, bullen är trött och vill sova!
Hoppas det gick bra med plockningen!
Hur är det med fötterna sonja?
Blä, hemma från jobbet och hostar idag... inget vidare.
Hördu Soldemor, är det inte typ imorgon du ska vara på tv?
Hoppas du kryar på dig Bobou, tråkigt att vara förkyld nu när mannen är hemma och allt!
Är det imorgon Solde?
Nu sticker Panzer och jag till kompisarna för tv serie kväll. Jag har precis gjort en grekisk kycklinggryta som vi ska ta med oss!
Ha en bra kväll
Krya på dig Bobou!!
Kycklinggryta lät väldigt gott! Heloise.
Passion, hoppas att du får det mysigt med familjeträffen!
Aleta, roliga tips till framtida kalas är alltid bra. Nu börjar det dra ihop sig till kalas här i familjen.
Bruttan, hoppas att det går bra med solandet och att ni snart kommer hem!
Godmorgon, här ser der regnigt och grått ut. Men det blir nog en sväng med fokus på möbelvaruhus.
Jag har hört mig för hos mitt bostadsbolag ang råttproblemet. Trodde man kunde vänta sig att de följer upp råttgiftsspridningen, oki bara förrådet med ändåMen icke sa nicke .... Verkligen skitdåligt!!!!!! Vad sjutton är det med doooooooom.
Solde; Satt och såg Vem vet mest igår, men det var ju fel dag .............Håller alla tummar idag ist. Svåra frågor tyckte jag, fixade några procent av svaren ...... och så tidspressen. Jag beundrar dig verkligen!
Blomman; Njut nu av besöket, inget är som familjeträffar. Hmmmm ...... de små mysiga vill säga
Bruttan; Hoppas ni har det bra, och kan återvända till hemmet strax. vad blir det för namn. Min Robin hette Felicia Isabel under sin tid i min mage........ och så var han en Robin.
Sonja: Ta hand om dig vännen!
Ny dag, nya möjligheter ...... ha det gott mina vänner.
Kram och godmorgon alla härliga tanter *ställer in nymalet kaffe och snor några bitar från kollegans födelsedagstårta ifall nån vill ha*
Heloise; mina ben är fortfarande svullna när jag ska gå hem från jobbet. Men tårna är inte som prinskorvar på kvällarna i alla fall, och jag har inte den där brännande känslan längre i benen. Tack för att du frågar
Solde; Vilken tid ikväll?! Jag vill INTE missa!!!
Igår har jag haft ett samtal med rektorn ang modersmålsstödet på dagis, men det var inte speciellt upplyftande. Antingen skär han bort från någon annan eller samordnar med skolan, typ då måste föräldrarna köra barnen till skolan för 40 min ryska och sen tillbaka. Vem kan det när man jobbar??
Det finns ju absoluuuuut iiiiiiinga pengar fick jag veta. Som om det vore nåt nytt.
Så jag har redan börjat fundera på hur vi löser det om det blir indraget helt eller om de får fortsatt 40 min´/varannan vecka. Har varit i kontakt med personalen på förskolan, skrivit ut material till dem ang hur man kan hjälpa barn som är tvåspråkiga, även om de inte får modersmålsstöd, så att de ändå uppmuntras att bejaka sin dubbla kultur- och språktillhörighet. Med små medel kan man göra rätt mycket, bara man är lite medveten. För detta ligger faktiskt i förskolans uppdrag, enligt läroplanen!!
Som ni förstår har jag plöjt igenom rätt mycket i ämnet, lagar, läroplaner och material för personal, ledare, pedagoger, föräldrar, modersmålspedagoger osv.
Snart kan jag doktorera
Protestlistan är ute för påskrift bland föräldrarna till de berörda barnen i förskolan och den ska jag gå upp med till kommunen nästa vecka.
Även om det föga hjälper...
Barn o Grundskolenämnden fick sparken/avgick förra veckan, så jag vet inte vem jag ska adressera ärendet till, men kanske nya Skolchefen?
Nu måste jag mumsa vidare på tårtan och sörpla i mig det ljuvliga kaffet.
Och Solde, vad heter du? Så vi vet vem vi ska ha koll på! :)