• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Rosen2011

AndLisa: Då gifter vi oss med bara en veckas mellanrum {#lang_emotions_laughing}

• Zia 20090618

Greeneyes: Nej inte än, de kommer nog innan månadens slut iallafall. Ibland dyker de upp riktigt snabbt och ibland tar det ju lite längre tid.. Ja jag tror det kommer bli super! Äsch då, nej då kanske man får lov att välja extra noga vad man tar med sig{#lang_emotions_wink} När det gäller kvaliten på diamanterna har jag inte funderat så mycket rking det, de kostade 20 kr för 1000 så är de kassa är det ingen större förlust {#lang_emotions_wink} Men jag tror de blir bra. Ska absolut säga till när de har anlänt{#lang_emotions_smile}

Ja vi verkar ju verkligen vara inne på samma linje du och jag{#lang_emotions_wink}

• Greeneyes

ZIA: låter bra det

AndLisa: Vi har alltid varit fascinerade på varsitt håll av Skottland, och jag har alltid velat gifta mig vid/i ett slott. Så satt vi och fantiserade och drömde oss bort typ "hur skulle vi göra om vi var miljonärer etc" och båda sa att vi vill gifta oss på ett slott i Skottland. Så började vi kolla runt för skojs skull (nej, vi vann inte på lotto haha!) och det visade sig kosta som det gör här hemma att hyra lokal, men maten var billigare. Så då bestämde vi oss

• icimici

vi gifter oss sommaren 2011 antagligen i Juni. vet inte riktigt än :) hur långt har ni kommit med era planer? skulle va kul att veta

• Liiisan

Tjejer!!! Hur mycket kostar eran fest lokal? bara nyfiken :)

• Fårävvör

Liisan: vi har bara preliminärbokat än så länge, och jag har ärligt talat inte full koll på siffrorna... :/

Men det de sa när vi preliminärbokade var att det brukar kosta ca 600-700 kr per kuvert, men då ingår lokalen. Hur det är med dricka och tårta vet jag faktiskt inte säkert, borde kolla det! Men vi betalar inget extra för lokalen. Vi har inte kollat på några andra lokaler och jämfört priser (borde kanske gjort det...) men detta var enda lokalen som låg hyfsat nära stan och hade övernattningsmöjligheter i närheten!

• mrsJR

Vår lokal kostar 5000 :- och då får vi ha den från fredag till söndag så vi har god tid på oss att ställa i ordning och plocka undan. Men det är bara lokalkostnaden, sen tillkommer ju all mat och dryck.

• kapellösa

Hembygdsgården vi vill ha (får bokas tidigast ett år i förväg) kostar 3800kr att hyra från fredag till söndag. 

• ALLIMA

Vi betalar för maten och drycken och det blir ca. 700 per gäst. gulp...dyyyrt men sen ingår resten.

• Liiisan

OJ..... SHITTT... den vi har kollat på blir nu va jag kan se på hemsidan 1500 å jag tyckte de var mycket... kansek de inte är... Bara lokal + porslin... ingen mat.... men scen med ljud å allt.....

Svar på tråden 2011 brudar del 6