• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Rosen2011

Vi bokade en lokal (som vi nu avbokat) och då skulle det kosta oss 1500 att ha från fredag-söndag och ha både entrévåningen och källarvåningen samt tillgång till
    deras kök och porslin.
    Dock kände vi att lokalen blev lite för stor så vi avbokade.

Är nog ganska olika vart i landet man bor, denna lokal ligger ute på vischan.

• Liiisan
    Rosen2011 skrev 2010-05-17 18:12:56 följande:
    Vi bokade en lokal (som vi nu avbokat) och då skulle det kosta oss 1500 att ha från fredag-söndag och ha både entrévåningen och källarvåningen samt tillgång tillderas kök och porslin.Dock kände vi att lokalen blev lite för stor så vi avbokade.Är nog ganska olika vart i landet man bor, denna lokal ligger ute på vischan.
    jaa de är de säkert.. de varierar nog i alla prisklasser... därför är de svårt å veta va man ska ta eller inte ta.... :)
  • Planer

Våran lokal kostar 3500 fredag-söndag + 5kr/pers i tallrikar å sånt!
    Sen kommer vi betala 1000 kr extra så vi slipper städa dagen efter! då jag å mannen kommer att ha fullt upp och vi vill inte att våra familjer ska behöva göra det! värt priset!

• AndLisa

Vår lokal kommer troligtvis kosta ca 10 000 kr för fredag - söndag morgon. Sen ska vi lägga till ca 1000 kr i städning så vi slipper göra det själva dagen efter. Allt är lite oklart ännu eftersom priserna för 2011 inte är satta än.

• Zia 20090618

Är lite orolig över vår lokal.. Vi har den, en mysig liten hembygdsgård på min hemort som jag är rädd kan vara för liten, eller en betydligt större (förmodligen för stor) typ av idtrottslokal. Så jag hoppas verkligen att vi kan vara i den första lokalen...

• Pixiebelle

Fin lokal Liisan! tycker 1500kr låter som ett riktigt bra pris, speciellt om det finns porslin och ljudanläggning. Ser ju ut som om det är ett riktigt bra kök på bilderna, jättebra om man ska fixa egen mat eller via catering! Får man fråga vad det är för lokal och var den ligger? 

• Pyttsan

Liisan: Ser trevligt ut! Det beror ju på hur man möblerar, men en 120pers lokal behöver inte alls kännas för stor för 70. Ni slipper ju bära undan bord för dansen och man kan lämna lite mer utrymme från dörrarna och runt väggarna så känns det ändå intimt. 

Vår planering går inte så mycket framåt. Jag har en hel del inspiration och blider klara i huvudet, men först i sommar ska vi och titta på lokaler. Sen böjar det väl klarna lite mer.

• Liiisan
    Pixiebelle skrev 2010-05-17 23:09:16 följande:
    Fin lokal Liisan! tycker 1500kr låter som ett riktigt bra pris, speciellt om det finns porslin och ljudanläggning. Ser ju ut som om det är ett riktigt bra kök på bilderna, jättebra om man ska fixa egen mat eller via catering! Får man fråga vad det är för lokal och var den ligger? 
    Är du ifrån mina trakter? Kanske inte ska avslöja vart den ligger haha.. Kanske någon annan tar den ifrån oss ;)
  • Therese142

Vår festlokal kostar 1095 kr / kuvert och då ingår allt utom dryck, tårta och blomdekorationer. Har väl planer på att bli runt 55-60 personer men vi har läst på olika forum att det alltid drar iväg med antal gäster..

Svar på tråden 2011 brudar del 6