• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Liiisan

Ska ni har barn med på festen? 

Vi tänkte så hör att dom familjerna vars barn jag "lånar" till näbbar får göra som dom vill, och sedan våran son för vi har ju ingen barnvakt, alla är ju på festen haha.... Men sedan inga barn.. HUr ska ni göra?

• Ceylan
    Liiisan skrev 2010-05-11 08:20:16 följande:
    Ska ni har barn med på festen?  Vi tänkte så hör att dom familjerna vars barn jag "lånar" till näbbar får göra som dom vill, och sedan våran son för vi har ju ingen barnvakt, alla är ju på festen haha.... Men sedan inga barn.. HUr ska ni göra?
    Vi kommer ha ca. 15 barn under 12 år (om alla tackar ja och väljer att ta med sig barnen) på vårat bröllop (både vigsel + fest)..

Vi har själva 2 barn och är vill att vårat bröllop ska bli en familjefest där alla får komma Vi har inga stordrickare bland vänner och släkt heller så av den anledningen tror jag att risken minskar ännu mindre att det blir "olämpligt" för barnen att vara på plats...

Jag vet att många väljer att inte ha barn på sitt bröllop, och jag förstår den sidan också, men så här har iaf vi valt att göra

• mrsJR

Tack för tipsen på recept, ska testbaka i helgen

Angående kina-klänning så har jag funderat kring det där. Jag blev kär i en Jim Hjelm-klänning men de säljs inte i Sverige, nu har jag hittat en kopia av den som säljs genom en svensk internetbutik. De är ju visserligen också kinaklänningar men man får tryggheten i att ha en svensk mellanhand om det blir något strul. Får se vad det blir, ska ut och prova en massa klänningar först men den är en stark kandidat  

• Rosen2011

Vi kommer (som det ser ut nu) bara att ha middag efter maten, och vi kommer

ha barntillåtet.
    Från början hade vi tänkt utesluta alla barn, men det kommer bli svårt med barnvakt och sen känner vi att vi vill ha hela familjen samlad, både vuxna o barn.

Hade vi haft en stor fest så hade vi nog haft barntillåtet i början och sen lite senare bara haft vuxna.

Någon mer än jag som tycker att tiden går sååå sakta nu?
    Mer än ett år kvar ju {#lang_emotions_frown}

• mrsJR

Visst är det ett helt år kvar men jag tycker tiden går ganska fort. 

När jag tänker på att det snart är ett år sedan som vi blev sambos och på hur fort den tiden har gått så känns det som att ett år inte är så farligt  

• Rosen2011

Jag kände så också i början, men just nu står tiden bara still {#lang_emotions_undecided}
    Har beställt bra väder på vår bröllopsdag, vid våran kyrka blåser det
    massor så jag hoppas verkligen att vi får vindstilla väder, utan regn {#lang_emotions_wink}
    Annars gäller det att hålla i hatten så att säga.

• mrsJR

Vi har också beställt fint väder, ska vara ute i skärgården och där kan det också blåsa rätt friskt

• Rosen2011

Då får vi hålla tummarna {#lang_emotions_laughing}
    Usch va trist om det skulle ösregna, nä, sol och 
    vindstilla tack {#lang_emotions_wink}

• Niini
    Liiisan skrev 2010-05-11 08:20:16 följande:
    Ska ni har barn med på festen?  Vi tänkte så hör att dom familjerna vars barn jag "lånar" till näbbar får göra som dom vill, och sedan våran son för vi har ju ingen barnvakt, alla är ju på festen haha.... Men sedan inga barn.. HUr ska ni göra?
    Vi hade från börja tänkt att barn under 15 år skulle få stanna hemma. Dock kom vi sen fram till att det skulle splittra både min ena kusin och sambons kusins barn mitt i skaran! Sen så skulle det inte finnas nån barnvakt åt en annan kusins barn då hans frus föräldrar bor i andra änden landet.. Så då blev det knepigt... Vi har löst det så att släktbarn (mao kusinbarn) är välkomna, medan vänners barn får stanna hemma med barnvakt. Med denna lösning halverar vi iaf barn under 15 år :)
Svar på tråden 2011 brudar del 6