• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Zia 20090618

Ibland är det tur att man är lika! Både jag och min blivande är verkliga planerarmänniskor ni kan ju tänka er hur vi bara älskar att planera resor osv{#lang_emotions_wink} Tidigare i veckan kom min blivande hem med en hel pärm där han hade sorterat in 1-3 reseguider om de drygt 10 platserna i USA vi ska besöka..i oktober 2011, 1,5 år kvar(!){#lang_emotions_wink}

• Fårävvör

Shit, den egenskapen vore bra om min sambo hade ibland! Fast egentligen, mitt planeringssinne ligger på en mycket sundare nivå numera, efter att han har påverkat en del åt andra hållet!

Zia 20090618 skrev 2010-05-07 08:07:49 följande:
    Ibland är det tur att man är lika! Både jag och min blivande är verkliga planerarmänniskor ni kan ju tänka er hur vi bara älskar att planera resor osv Tidigare i veckan kom min blivande hem med en hel pärm där han hade sorterat in 1-3 reseguider om de drygt 10 platserna i USA vi ska besöka..i oktober 2011, 1,5 år kvar(!)
  • Pyttsan

Allima: Lycka till i djungeln! Njut av att prova utan att måste bestämma sig, jätteskönt att vara ute i god tid och dra ut på det! :)

Gillade länken Liisan! :) Kommer också att välja en klänning utan släp och ganska rak a-linje. Inget puff i kjolen.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=2197&art=783266 Den gillade jag, fast skulle lägga axelband på den. Finns ju många enkla lösningar. Har förälskat mig i spets och chiffong just nu. :) 

• Zia 20090618

Hehe jasså, de låter ju bra{#lang_emotions_smile} Själv har vi nog blivit än mer "planerare" tillsammans, men ingen av oss klagar ju så{#lang_emotions_wink}

• mrsJR
    Pyttsan skrev 2010-05-07 12:11:14 följande:
    Allima: Lycka till i djungeln! Njut av att prova utan att måste bestämma sig, jätteskönt att vara ute i god tid och dra ut på det! :) Gillade länken Liisan! :) Kommer också att välja en klänning utan släp och ganska rak a-linje. Inget puff i kjolen. shop.textalk.se/se/article.php Den gillade jag, fast skulle lägga axelband på den. Finns ju många enkla lösningar. Har förälskat mig i spets och chiffong just nu. :)   
    Jag är också inne på A-linje, alternativt sjöjungfrumodell med lite puff i. Den du länkade till var jättefin Jag är väldigt inne på v-ringat med lite bredare axelband och djup ringning i ryggen. Älskar när det är en liten detalj som sticker ut, typ ett band i midjan eller en blomma eller något. Lite släp får det gärna vara. Men vem vet, kanske står där med största marängen när allt är klart. 
  • Fårävvör
    Pyttsan skrev 2010-05-07 12:11:14 följande:
     Har förälskat mig i spets och chiffong just nu. :)   
    Jag med!! Har inte provat några klänningar än, men känner på mig att en klänning med inte allför stor vidd i kjolen i spets eller chiffong kommer passa så mycket bättre på mig. Jag kommer drunkna i en vid kjol i ett stelare material. Är både kort och smal, liten helt enkelt... Så troligtvis kommer jag drunkna i provklänningarna också!
  • ALLIMA

410103 Forever yours bestämde jag mig för igår! Light ivory eller äggskals vit! Känns kanonbra! Dock inte alls den typ av klänning eller stil jag tänkt men den enda utav alla jag provade som kändes wow!
    Snälla kan ni tipsa mig om vilken slöja som kan passa? Tiara? Ryggen är så snygg på denna klänning men jag älskar långa slöjor!
     Är lycklig!!!!

• Niini
    ALLIMA skrev 2010-05-09 09:22:10 följande:
    410103 Forever yours bestämde jag mig för igår! Light ivory eller äggskals vit! Känns kanonbra! Dock inte alls den typ av klänning eller stil jag tänkt men den enda utav alla jag provade som kändes wow! Snälla kan ni tipsa mig om vilken slöja som kan passa? Tiara? Ryggen är så snygg på denna klänning men jag älskar långa slöjor! Är lycklig!!!!
    Jättesnygg! Speciellt ryggen :) Tycker absolut inte att du ska dölja den med en slöja, om du vill ha slöja tycker jag nog du ska välja en ganska kort :)

Min klänning är annars också från Forever Yours, men som sagt s finns den ju inte o se nånstans..
  • Puttekulan

Sådär, nu återfann jag tråden, gött!

Jag och min blivande man tycker inte riktigt lika när det gäller att gå till butiker och prova ut klänningar, vad anser ni, när kan/bör man börja prova ut klänningar?

Har ni funderat på bröllopstårta än? Vi har lite planer på att göra egna cupcakes i stället för tårta. jakten på det ultimata receptet har påbörjats, tur att man är ute i god tid ; ) Är det någon som har tips och ideér så får ni gärna dela med er av er kunskap.

• Zia 20090618

Äsch ni kan väl ha olika åsikter om när man "bör" prova klänningar? Du kan väl börja prova när du vill?{#lang_emotions_wink} Alla är ju olika, en del börjar ju 2 år innan, andra månaden innan. Man gör ju som man vill och sällan är man helt ensam i att göra så..

Vi funderar också på cupcakes, testade ett recept med fyllning och frosting tidigare i veckan. Men jag blev lite besviken.. Vet inte om jag är så sugen på cupcakes längre..vilket fästmannen verkligen är nu efter baket. Jag vet inte vad jag hade väntat mig men de kändes lite tråkiga.. Får se hur det blir, cupcakes eller riktig bröllopstårta..

Svar på tråden 2011 brudar del 6