• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • ALLIMA

Vi har väldigt många bekanta men inte så många nära vänner som vi äter middag med , reser ihop med osv.
    Var går gränsen vilka man ska bjuda? Arbetskompisar då måste väl respektive med? Blir dyyyrt. Tror vi landar på ca. 40 om alla kommer, hoppas alla kommer!

• uppochhoppa

MsRW skrev 2010-04-20 14:18:39 följande:
    Får man hoppa med här? Jag och min fästman bestämde datum i helgen och i går bokade vi kyrkan. Den 12 februari 2011 ska vi gifta oss :)

Vi har valt samma datum!

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Liina86

Hej!

Får jag också hoppa in här?

Min sambo friade den 25:e september förra året och bröllopet blir den 2:a juli 2011. Vi kände att vi behövde lite tid att spara pengar till vårt herrgårdsbröllop för ca 90 gäster {#lang_emotions_tongue_out} 

• Fårävvör

Lyx och lyx, jag vet inte. Vill gärna ha fler gäster än 40 på bröllopet, men vill samtidigt bara bjuda de som jag verkligen umgås med! Dessutom blev min fästis lite deppig när vi funderade på vilka vi skulle bjuda. Han insåg att han hade tappat kontakten med alldeles för många gamla vänner...

Allima: Jag kommer bjuda mina närmaste vänner (med respektive) från jobbet, alltså de jag umgås en del med även privat. Jag jobbar på en institution med nästan 100 anställda, så det finns ingen möjlighet för mig att bjuda alla. Även om det ju i och för sig skulle leda till att antalet på festen ökade rejält! Men nej, vi kommer bjuda någonstans mellan 2-4 par från jobbet. Likadant från min festis jobb tror jag.

• ALLIMA

Fårrävör: Precis samma situation för oss! Min M2b blev riktigt ledsen när vi satte oss ner för att på allvar prata bröllop för ca. 1 år sen. Om vi gift oss innan barnen kom skulle vi haft fler gäster men av olika skäl har vi tappat kontakten och liksom är på olika plan i livet. Flera av våra gamla vänner känner vi oss dessutom så besvikna på att dom inte kommer på fråga att bjuda. Framförallt hans killkompisar som varit taskiga, Synd...

• Pyttsan
    mojikanan skrev 2010-04-26 22:23:38 följande:
    Låter trevligt !! :) ska på en "bröllops weekend" nu i maj i Kinnekulle som bla kan erbjuda EKO bröllop!! lite roligt!! 
    Hej alla! Vi ska ha ekologiskt tema på vårt bröllop och mycket färg! {#lang_emotions_laughing} Däremot har vi inte slagit fast datum än. Men jag har börjat kika lite efter brudklänning, ska ha en begagnad så det gäller att hålla sig framme så man hittar den till slut. 

Vet ni om något ställe som säljer begagnade klänningar, förutom blocket och tradera, ebay? Gärna i Stockholmsregionen eller södra Finland. Bor utomlands, men där rör vi oss ibland.

• Puchiko

Meningen var ju att vi skulle gifta oss i april 2011, men nu vill sambon vänta till sensommaren eller hösten så att vi hinner få ihop mer pengar.. först blev jag jätteledsen men det kanske är förnuftigt.. men jag tyckte ju april nästa år är långt och om vi då ska vänta till nästa höst så blir det ju ännu längre väntan.. svårt det där.. när vi uppskattat en budget så landar den på 45000-50000kr..

• Zia 20090618

Vi fick en liten chock när vi på allvar satte oss och gjorde en budget för allt.. Vi visste att själva bröllopet kommer bli väldigt billigt (catering betald av mina föräldrar, lokal superbillig osv) på typ 20 000. Men så hade vi ju inte tänkt på resan... Ja så då är vi uppe i typ 70 000. (vi har tänkt oss drygt 3 veckor i USA, bila lite, hinna med både öst- och västkust...) Men vi kommer ju hinna spara ihop till det.. Men känns ändå som mycket pengar.. Speciellt när man först tänkte sig bara summan för själva bröllopsdagen..

• ALLIMA

Nån som kan tipsa mig ang. psalmer och solosånger? Vänder och vrider på vilka jag tycker bäst om. M2b föredrar hårdrock...så det får bli på festen. Vi ska ha ett vinterbröllop så jag söker såna som passar...

• Liiisan

wheii nu e kyrkan bokad, de blev bra på påskafton 23 april :) Känns kanon kul att nåt äntligen händer haha... 

Apråpå resa? herrejösses de har jag inte tänkt på men de tror jag vi skiter i haha.. kankse en weekend till danmark :)

Svar på tråden 2011 brudar del 6