• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • SnowFairy

Haha, på fredag nästa vecka är det ett år kvar, vi gifter oss alltså den 14 maj 2011 {#lang_emotions_laughing} Och det är inte vilken dag som helst, det är även vår treårsdag som ett par!

Vi hade tänkte att vänta med att berätta för de flesta tills det är mindre än ett år kvar och festlokalen var bokad, men jag vill bara skrika ut till alla jag känner att vi ska gifta oss! Festlokalen preliminärbokade vi för några veckor sedan, så det är fixat, så nu är det bara en vecka kvar tills det blir officiellt {#lang_emotions_laughing}

• Liiisan

hihi... 352 dagar har vi haha....

Ang klänningar har jag ändrat min uppfattning rejält... vill ha en diskret klänning mer osm en afton klänning.. inget släp, ingen slöja... va tråkig ajg är haha... Njae men vill ha de så enkelt de bara går.. men när man väl pröva klänningen så vet man inte.... haha

• SnowFairy
    Liiisan skrev 2010-05-06 16:20:29 följande:
    hihi... 352 dagar har vi haha....   Ang klänningar har jag ändrat min uppfattning rejält... vill ha en diskret klänning mer osm en afton klänning.. inget släp, ingen slöja... va tråkig ajg är haha... Njae men vill ha de så enkelt de bara går.. men när man väl pröva klänningen så vet man inte.... haha
    Ang klänning så är jag också inne på något enkelt, men jag har inte varit och provat något än, men ska göra det snart, men jag kan tänka mig att man hinner ändra sig ganska många gånger tills det verkligen känns rätt, (om man nu får uppleva "Klänningen med stort K")

Har du hittat någon favorit än så länge?

• Greeneyes

...Och vi har 375 dagar kvar

Fårävvör: Åh vad kul! Vilka datum väljer ni mellan?

Niini: Men tror du verkligen att det blir så kallt med så mycket folk? Aldrig tänkt på det Men i värsta fall kanske ni kan låna lite element o ställa ut på gömda ställen i lokalen?

Hur är det för er med planeringen? Fokuserar ni på en sak i taget eller lite av allt hela tiden? Jag hoppar från dag till dag, igår var det klänning och idag är det buketten som jag googlar som en galning på! ...och jag ändrar mig hela tiden dessutom, brudgummen kommer nog att bli galen av mina ändringar till slut haha

• Rosen2011
    Greeneyes skrev 2010-05-06 18:54:46 följande:
    ...Och vi har 375 dagar kvar Fårävvör: Åh vad kul! Vilka datum väljer ni mellan?Niini: Men tror du verkligen att det blir så kallt med så mycket folk? Aldrig tänkt på det Men i värsta fall kanske ni kan låna lite element o ställa ut på gömda ställen i lokalen? Hur är det för er med planeringen? Fokuserar ni på en sak i taget eller lite av allt hela tiden? Jag hoppar från dag till dag, igår var det klänning och idag är det buketten som jag googlar som en galning på! ...och jag ändrar mig hela tiden dessutom, brudgummen kommer nog att bli galen av mina ändringar till slut haha
    Jag är precis likadan, kollar på allt möjligt hela tiden och hoppar från klänningar till ringar, till blommor till gästlista osv {#lang_emotions_laughing}
  • Niini
    ...Och vi har 375 dagar kvar Fårävvör: Åh vad kul! Vilka datum väljer ni mellan?Niini: Men tror du verkligen att det blir så kallt med så mycket folk? Aldrig tänkt på det Men i värsta fall kanske ni kan låna lite element o ställa ut på gömda ställen i lokalen? Hur är det för er med planeringen? Fokuserar ni på en sak i taget eller lite av allt hela tiden? Jag hoppar från dag till dag, igår var det klänning och idag är det buketten som jag googlar som en galning på! ...och jag ändrar mig hela tiden dessutom, brudgummen kommer nog att bli galen av mina ändringar till slut haha
    Mjoo.. de e en lokal för 100-600 personer, vi kommer vara ca 90. Har en bekant som varit på bröllop med 250 gäster i den lokalen o han sa de aldrig blev riktigt full värme :S

Vi funderar inte så mycket just nu, har ju planerat sådär smått o samlat idéer ända sen mars -09 :P Vi har mallarna till inbjudningarna som vi borde börja på med, men det är inte riktigt som om inspirationen vill infinna sig.. 
  • ALLIMA

Ska besöka 2 olika brudaffärer i 2 olika städer kommande dagarna och hoppas hitta "the one". Lite krångligt med 2 olika affärer men det känns bra ha att jämföra. Priserna skiljer en hel del upptäcker jag här på nätet...Finns nog pengar att spara.
    Wish me luck!

• Greeneyes

Rosen: haha, skönt att höra att man inte är ensam

Niini: Oj då, knepigt... Ska bli spännande att höra om ni gillar den nya lokalen lika mycket, håller tummarna!

• Fårävvör

380 alt. 387 dagar kvar, beroende på vilket datum vi väljer!

Fårävvör: Åh vad kul! Vilka datum väljer ni mellan?
    Har preliminärbokat både 21e och 28e maj än så länge tills vi vet hur det blir med vigselplats mm. Jag vet faktiskt inte vilket jag lutar åt mest, finns saker som talar för båda. Hoppas helt enkelt att det löser sig av sig självt.
  • Liiisan
    SnowFairy skrev 2010-05-06 16:53:58 följande:
    Ang klänning så är jag också inne på något enkelt, men jag har inte varit och provat något än, men ska göra det snart, men jag kan tänka mig att man hinner ändra sig ganska många gånger tills det verkligen känns rätt, (om man nu får uppleva "Klänningen med stort K") Har du hittat någon favorit än så länge?
    Har inte tittat ännu så där 100.. 

Men skulle kunna tänka mig nåt liknande som denna :

shop.textalk.se/se/article.php&art=295381

Men jag vet inte om jag vill ha med eller utan axelband.

Brudbuketten har jag redan kollat ut.. Den är med 6 stycken Kalla i lila ett par gröna strån med några prälor på :)

Svar på tråden 2011 brudar del 6