• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oupsie

Muggles, aha, men det var ju jättebra att ni får göra avdrag.

Aha, det tar alltså några månader från det att man får besked tills dess att man får platsen, borde jag kanske kunnat räkna ut . Men nu vet ni i alla fall att ni inte behöver fortsätta köra till stan i all evighet.

• Fru E

Hej förresten

Har precis avslutat mötet med den andra mäklaren så nu ska vi välja........pust!

• muggles

Snaily: aha Koko hade redan tipsat om det. Det måste jag ha missat för för mig var det en nyhet (jag hade iofs för mig att Lappis gjorde ngt liknande?). Det var vår personaltjej på jobbet (som är den enda på jobbet som vet om våra problem) som sa det, jag har nämligen en kollega som gjort x antal ivf (vilket resulterat i 2 barn).

Vår doktor sa att de kan tvinga fram många ägg men de kan inte tvinga fram de bästa äggen utan det är ju lite lotteri vilka ägg som kläcks. Det skulle kunna förklara varför det inte lyckades för dig första gången men däremot andra Snaily?

• Fru E

Nenne-åhhhhhhhhhh jag längtar med till jag kan köpa pyttesmå plagg med gott samvete

• muggles

EA: det verkar bli korta - det kör de tydligen mest på Carlanderska. Skulle tro att det blir nästa cykel (borde få tant runt 10/5). Privat är grejer det - fort går det och gratis kaffe får man!

• Fru E

Mugglan-många ägg är inte alltid bra heller.......går ju bara att se hur de delar sig men inte vilket som kommer att bli ett barn tyvärr så det är som ett lotteri

• Fru E

Mugglan-om jag får som jag vill så blir vi cykelkompisar då igen iiiiiiiihhhhhhhhhh

• muggles

EA: ja men precis det menade jag (om äggen och lotteriet). Nä många ägg är nog inte nödvändigt - bara det rätta ägget. Men det är ju det man inte vet...

Nu i förra cykeln hade jag känningar igen (flytningar, blödning som nidis, ilningar både här och där). Jag gick tom tillbaka till tråden förra året när jag plussade och tänkte att jag skulle läsa vilka symptom jag hade då. Jag tänkte att jag kanske skulle hitta ngt symptom jag hade då förra året som jag skrivit om, som jag inte hade nu, och därmed få bekräftat att jag bara inbillade mig. Men det var exakt samma symptom! Jag undrar om inte det är så att mina ägg ofta blir befruktade men sedan klarar de inte att utvecklas vidare, dvs det blir tidiga avbrott i embryots utveckling. Det skulle förklara känningarna. Och dessutom var ju tanten en dag sen nu sist med. Jaja, det tjänar inget att fundera men det gör man ju ändå...

• muggles

EA: jag ska heja max på dig!!! Hur går det med sexlivet - bättre? Hoppas ni väljer rätt mäklare - det gjorde ju tyvärr inte vi

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen