• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

Skulle jag ha flyttat till ett engelsktalande land och gift mig till en hög särställning och undervisats av privatlärare och fått re barn som alla pratade engelska utan brytning så antar jag faktiskt att jag skulle prata PERFEKT engelska efter 35 år.

muggles skrev 2010-05-25 10:00:57 följande:
    Men hörrni - Silvia pratar lika bra svenska som de flesta av oss pratar engelska (jag menar, hur många av oss pratar el skriver engelska perfekt?). Att lära sig ett språk i vuxen ålder och prata det perfekt utan brytning och utan grammatiska fel är nästan omöjligt. Och tänk på alla svenskar som särskriver - brrr (borde inte de veta bättre)! 
  • _koko_

1000 MEGAKRAMAR till snaily, vafan!! Usch vad jag inte hade önskat detta åt er! Så jävla jobbigt att ens behöva fundera i dessa banor, SKIT!!!! Förstår precis hur du tänker, när man kämpat så för detta lilla barn, hur kan man då ens fundera på att ta bort det?? Jag ville egentligen aldrig göra kub med något av barnen men med conny kände vi att vi redan hade risker nog (bla eftersom jag fått 5 olika antibiotika under de kritiska hjärnutvecklingsveckorna), så då kändes det ändå rätt att göra det. Med lillebror övertalade sambon mig att vi borde göra det och hade en poäng i att vi nu redan hade en familj att ta ansvar för.

MEN, jag är evigt tacksam för att vi fick bra resultat (vet inte riktigt vad du tänkte på sweet? ) båda gångerna, för vi var inte alls överens om vad vi skulle göra om vi fick dåliga odds... Dvs vi gjorde precis så som man ABSOLUT INTE ska göra...

Sen mitt inlägg i kungadebatten: Jag gillar inte kungen och drottningen (tycker de beter sig fisförnämt nuförtiden), men tycker däremot om Victoria (ensam i tråden??  )! Tycker även Madeleine verkar ha vuxit till sig de senaste åren. Carl Philip har jag ingen uppfattning om.

Helgens namngivning gick strålande! Smörgåstårtorna (en fisk och en kött) blev jättegoda trots att jag och bakmaskinen var riktiga ovänner ett tag, och glassen (jordgubb, vanilj, mörk choklad och mjölkchoklad) blev MMMMMmmmmm.
    Ceremonin blev oerhört känslofylld, både jag och min pappa snyftade lite under vår dikt respektive tal. Vädret var ju inte på vår sida så det var tur att vi inte var så många.

Håller tummarna för EA, muggles PB och Piff nu, hårt hårt hårt!!

• _koko_

AM - Jag vill se dig på tv!!

Välkommen hem lappis! Skicka iväg filen du, jag tycker det låter som att du jobbat jättehårt med texten och kan inte tänka mig annat än att den är bra! Hoppas du lyckas peppa maken också.

• Tinga

koko - vad kul att namngivningen blev lyckad. Och tack för tummarna du håller.

• Lapinette

kokisen - har precis bifogat den och ska bara trycka på sänd . Maken har tyvärr inte alls hunnit jobba på sin text vilket innebär att jag högst troligt måste sitta i natt och göra hans översättning till svenska . Me not like!

Härligt att namngivningen gick bra!

• Ore

Hmm... Jag tycker nog att samtliga medlemmar i kungafamiljen har litet för- och nackdelar. Kungen är ju inte alltid den smidigaste talhållaren och så, men jag vill minnas att han efter tsunamin (?) höll ett fint tal där han bl.a. tog upp sin sympati för barn som, liksom han själv, förlorat en förälder.

Koko: Härligt att namngivningskalaset gick bra, trots att vädret inte var på er sida...

Ego: Behöver litet hjälp. Letar solskydd till vagnen. Köpte ett Teutonia solskydd, men när jag skulle prova tyckte jag inte alls att det satt bra? Kanske gjorde jag fel? Så det kommer nog skickas tillbaka, och nu funderar jag på detta: www.pappaprylar.se/axel-och-ida-solskydd eller detta: www.barngrottan.se/accessoarer/69-solskydd-till-barnvagn.html

Vilket tror ni funkar bäst? Eller är det någon som har ett annat tips?

• MSW

Ore: Jag gillade det första bättre, kanske för att jag inte tror att A hade gillat att man satte upp något "heltäckande" framför honom, fast förmodligen hade han inte gillat nätet heller!

• _koko_

lappis - Du får ta fram piskan till maken, ja, den du har i garderoben.

ore - Jag tyckte den andra verkade smart! Om man tittar på alla bilder och ser att man kan fästa den i styret också, men det kanske man kunde med den första också?

tinga - Önskar jag kunde göra mer än hålla tummarna...

• fru AM

Ore: HAr Teutonias "solkeps" till vagnen (typ denna fast äldre/sämre: http://www.teutonia.de/index.php?id=309) men tycker den suger. Det bästa solskyddet är ju faktiskt parasoll även om det ser lite cirkusaktigt ut. Tycker jag!

• fru AM

Ore: den andra som du länkade till verkar smart! Som ett solsegel ist för cirkusparasollet!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen