• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

PB: Håller helt med dig...

Läste litet om överlämningen, och de verkar tycka att "jamen, det är ju Sveriges kung som lämnar över den blivande tronföljaren". Och jag vet att det är mycket som är officiellt med bröllopet, men hallå! Om Carl Philip ff varit kronprins, och skulle gift sig. Hade det då varit aktuellt med liknande marsch? Nä, antagligen inte.

Tack för input om solskydd! Slog till på det andra jag länkade till, som såg ut som ett segel. Hoppas det blir bra

• BrudSommar2006

Vi hade ju tur med sommarvärmen på dopet.  Sedan har vi så många långväga gäster i släkten att det aldrig känns rätt med bara tårta vid kalas.

• nennesjuttioåtta
    BrudSommar2006 skrev 2010-05-25 13:23:59 följande:
     Nenne, hur kan man plantera växter upp och ner? Trodde man såg vad som var rötterna och så en torr pinne uppåt? Blir orolig att jag också gjort fel för samtliga jag satt verkar heldöda, inte ett liv i dem.
    ja, jag trodde samma som du – så jag tog det som jag trodde var de avklippta pinnarna (vafasen, allt var ju bara en brun klump )och satte de uppåt. Nu när jag planterade om dem från kruka till land så hade de bleka groddar som letade sig uppåt så då vände jag på dem när jag planterade dem igen men vet inte hur det gått ännu. Det visar sig. De där stackars löjtnantshjärtana verkar det vara samma med men de har jag inte vänt på. Så de sitter säkert fel eller också har de redan dött. 
  • nennesjuttioåtta

Pirr – Ja? Menade du mitt inovativa testinlägg ovan så blev jag aldrig av med den grå texten hur jag än gjorde så jag skickade iväg det för att få börja på ny kula. 

• nennesjuttioåtta

Pirr – skönt att ha åtminstone en bra dag, då kanske det börjar släppa? Vilken vecka är du i nu?

• Oupsie

Hej tjejer!

Snaily, bamsekram! Usch vad jobbigt det blev . Hoppas också att du kan få ett extra UL och att allt ser bra ut. Kram igen{#lang_emotions_nalle}.

Hattis, jäkla skitminus . Kraaam{#lang_emotions_nalle}

Lappis, grattis i efterskott! Tror nästan att jag missat att gratulera dig. Lät som att du hade en toppenresa till NY. Hoppas att du får ihop något bra så att du känner dig nöjd med din livsberättelse.

Angående prinsessbröllopet, håller med flera av er här. Jag tycker rent principiellt att det är fel med ett kungahus, men samtidigt tycker jag att det kan finnas en poäng i att inte har valda (politiska) presidenter som ska företräda Sverige. Och så gillar jag ju tjusiga klänningar och glamouren runt kungahuset. Har alltid tyckt att Viktoria verkat ganska sympatisk, har inte upplevt henne som korkad (vilket jag därmot tycker att knugen verkar vara, och hennes syster...). Men nu, jag är sååå besviken på henne! Verkligen, besviken{#lang_emotions_frown}. Man kan inte både ha kakan och äta den. För att hon ska få sitta på svenska tronen så måste hon bekänna sig till svenska kyrkans lära och då får hon väl för tusan också följa vad de anser om hur en vigsel bör utformas. Så fullkommligt respektlöst, tycker att hon framstår som en bortskämd barnunge.

Och det här:

"Nu har Svenska kyrkan alltså tänkt om:
    - Vi har insett att detta också är något som angår vårt rike. Det handlar om tronföljd. Det handlar om Daniel Westling som får en förändrad konstitutionell ställning genom att säga ja till kronprinsessan.
    - Kungen kan på detta sätt visa att han lämnar sin välkomstönskan när han följer kronprinsessan fram om det nu blir så, säger Lönnermark."

från: www.expressen.se/Nyheter/brollopet/1.2000147/kyrkan-backar-later-victoria-overlamnas-av-pappa-om-hon-vill

Hur dumt är inte det! Seiöst, om det nu är så att Daniel ska välkomnas till familjen så är det väl Viktoria som ska stå framme vid altaret och vänta på honom?! Så att han kan lämnas över till den Kungafamiljen .

Ursäkta mig, är lite upprörd här, grrr{#lang_emotions_demon}.

• Oupsie

Hmm, bra svenska det blev där, men ni förstår nog vad jag menar .

• viktualia

kronprinsessans största tabbe - jag är mest upprörd över att ärkebiskopen går med på brudöverlämningen. Han borde ha stått på sig!! för HUR ska annars alla stackars präster hantera hysteriska brudar som vill ha överlämning?!?! Hade högre tankar om honom... men det kanske är lätt att säga..  svårt att sätta hårt mot hårt när det handlar om kungahuset... ... som ni andra kommenterat så klokt!

Solskydd till vagnen - hm... varianten på pappaprylar påminner rätt mycket om myggnätet som jag köpte häromdagen.. ska nog börja med att testa att använda det... 59 spänn kostade det..

Pirr - hoppas att du kommer över vettig medicin och får må bra snart!!

Brudsommar - plantera växter upp och ner lyckades jag med när jag skulle sätta lökar och inte fattade vad som var upp och ner.. ha ha ha... lätt ointresserad kanske... hihihi!

Lappis - jobbigt med jetleg.. men jag är ändå avis.

AM - skoj att se dig här, hoppas att din tillvaro är hanterlig!

Snaily - hoppas att du kommer vidare i oron och förvirringen!! *stödkramar*

Ego - har haft ett mycket givande samtal med en mammakompis under förmiddagen! Ååååå vad najs!!!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen