• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Mugglan: Håller HELT med dig i kungahusresonemanget. (Men även jag är en sucker för glamouren kring dem...)

Har ingen aning om hur fort äggen mognar, men jag tror att det går lika fort som "vanligt"... Så var tanten litet sen så låter det fullt rimligt att ÄP blir litet senare också!

snaily: Hoppas bm ringer upp snart! Remiss för ett extra UL där man letar efter kromosomavvikelser, som nämnts låter som det skulle vara ett bra nästa steg för er. Om allt är ok så kan ni släppa den oron ni nu har, och ser de något konstigt så kanske det känns mer befogat med fvp? 

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-05-25 09:14:28 följande:
    AM – men herregud, flickan måste ju få tid att andas! Så lång mening!!!! Have mercy!
    Ingen fara - hon kommer säkert av sig halvvägs och passar på att andas då
    Egentligen är jag rojalist men när det kommer till brudöverlämning så vet jag inte längre
  • Lapinette

mugglan - tror de flesta ligger runt 10-12 dagar när de tar sprutorna men det hela beror på hur själva tillväxten av äggen ser ut. Oroa dig inte över det!

• snaily

AM - jag tycker också det verkar skitläskigt med läckage efter fvp, även om det kanske inte är så vanligt, jag skulle vilja ligga still i sängen flera dagar efteråt för att minimera alla risker men hur lätt är det med mitt jäkla jobb...

Ointelligent - där satte du huvudet på spiken!

• Ore

Nenne: 102 år!!! Coooooolt!

Jag blir gärna över 100 år gammal, om jag är pigg och kry

• muggles

AM: oj, jag trodde du var värsta rojalisten Håller med dig om vartenda ord. Jag har väldigt delade känslor ang kungafamiljen - jag tycker det är roligt att ha dem (titta på klänningar på Nobelfestligheterna osv) men jag har ingen direkt respekt för dem, ja utom för Silvia då. Daniel verkar väl också hyfsat normalintelligent. Och sedan tycker jag mig inte se samma kärlek mellan Daniel och Vickan som mellan kungen och Silvia, det känns så praktiskt. Vickan: "jag föll för hans engagemang", inte "han var så snygg". "Det sa inte klick, det var mer en vänskap som växte fram". Om man tittar på deras kroppspråk så verkar Vickan iaf rätt förtjust (hon tittar rätt sött på Daniel ibland) verkar han verkar iskall. Sjukt nog så kändes det som att det fanns mer kärlek mellan Madeleine och Jonas än mellan de här två. El kolla på danska kronprinsparet - att de älskar varandra kan vem som helst se. El för all del kungen och Silvia - de verkar rätt förtjusta i varandra fortfarande efter så många år. Mellan Daniel och Vickan känns det mer som. "det var väldigt dags för bröllop" (hennes egna ord).

• Lapinette

Jösses, inser att ni hade hunnit skriva typ 3 sidor medan jag skrev mitt inlägg på två rader . Får jag skylla på jetlag idag också?!

• Lapinette

Och två smileys lyckades jag klämma in!

• nennesjuttioåtta

mugglan – jag sprutade 10 dagar, men sen ovitrelleprutan dag 11 och sen två dagar senare ÄP. 

• Lapinette

Och jag har för mig att jag sprutade i 12 dagar vid samtliga 3 IVFer (både korta och lång) men ökade hormonintaget något de sista dagarna när jag gjorde det korta.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen