• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • _koko_

AM - Ja just det, parasoll! Har jag nästan glömt att det finns (jag har dessutom två...), herregud... De är dock svåra när det blåser.

• fru AM
    _koko_ skrev 2010-05-25 11:30:48 följande:
    AM - Ja just det, parasoll! Har jag nästan glömt att det finns (jag har dessutom två...), herregud... De är dock svåra när det blåser.
    Ja det är då de svänger så där cirkusaktigt ...
  • MSW

Ja, det är klart, på en bakåtvänd vagn såg det fiffigt ut att spänna till handtaget!

Jag fick mitt provsvar idag (tog även blodprov förra veckan) och det visade på 302 trombocyter.. Näst högsta noteringen sen op (om jag minns rätt)! Det är juh alltså ett jättebra provsvar men jag blir så trött på denna berg och dalbana det har varit(/är?)! Det stod ingenting om röntgen, så jag antar att det inte fanns någon bimjälte då..!
    Nu behöver jag iaf inte ta blodprov förrän om 3 månader (vilket jag gissar beror på en blandning av att trombocyterna låg bra och att det är sommar)!

• passionsblomman

Hej!

Om ni visste hur det gläder mig att se att andra tagit upp Prinsessöverlämningen i tråden redan! Jag har suttit hela kvällen igår och en bra stund nu i tråden drär detta debatteras hej-vilt.
    Usch! jag är så jäkla besviken på hela hovet, kungen, Victoria hela packet runt omkring.  
    Jag som ärligt blev jätteglad när de äntligen skulle få gifta sig. Nu känner jag mig så himla dragen vid näsan och faktiskt rätt trampad på av en överlägsen brutta som som alla de andra brudarna ska få göra som HON vill på SIN dag.
    Och det gäller både mig som Svensk och de traditioner jag tycker hon borde vilja visa för hela omvärlden-när vi nu för en gångs skull har chansen!

Och mig som ännu inte död och begraven om än inte ung, kvinna som försöker värna och komma vidare i den jämställdhet vi har andra kvinnor och män före oss att tacka för.

OCH dessutom och faktiskt inte minst, som medlem av Svenska Kyrkan och del av samma trossamfund som kugafamiljen. Om någon ska ändra i våra gudstjänstritualer, så är det faktiskt vare sig BT-prinsessor eller Haga-prinsessor. Den som vill gifta sig i kyrkan och vara en del av en vigselgudstjänst är varmt välkommen -utan att någon annan ska peta i hur ens gudstro exakt ser ut eller så, MEN att man då underordnar sig hur den kyrkans ritual ser u tycker jag ta mig tusan är helt självklart.
    Jag skulle vilja se någon försöka styra och ställa med imamer, Katolska präster eller judiska...helt otänkbart!

Men över allt detta kliver kungahuset och min blivande drottnign med träskorna på.
    Fy fan! {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_death}{#lang_emotions_throwup}

• MSW

Pirr: Hur är det med illamåendet? OCh hur länge var det du skulle vara sjukskriven?

• Liten med Mindre

Snaily - megastyrkekramar! Vet inte hur jag skulle göra i er situation, men ett extra noggrant UL och sen bestämma sig låter väl förnuftigt? Och kanske kontakta Frejis om du behöver någon att bolla med.

Hattis - kramar om dig med!

BS o koko, skönt att kalasen gick fint trots höstväder o allt. Vi har äntligen bokat dopdatum, och nu återstår debatten om vi bara ska ha tårta denna gång, eller ha lite mat med. Det gick överstyr med mat sist så vi sa att vi ska bojkotta det. Men så insisterar mamsen igen... (lite som hos er BS gissar jag)

AM - skoj med tv. Har ingen koll på Antikdeckarna. Kommer de hem och spanar om man har nåt värt att sälja?

Vickan - angående nattätandet - har ni koll på mat o vakentid/sömn under dagen. så att det blir tillräckligt av allt? Vet inte om vi bara har tur eller faktiskt har bättre koll denna gången. Men senaste veckan, utom i natt förstås, har lilleman sovit mellan halv nio och sju med en matning. Och sen jag la honom på mage i vagnen i fredags har han sovit middag gott oxå, utom igår där med. Måste varit nåt i luften igår.

Sen förösker jag kämpa på att väcka liv i lillkillen när han äter på natten, så att han efter första slurken o rapen äter från andra bröstet. Lättare sagt än gjort ibland, men det blir ok resultat när jag lyckas tycks det.

EA - hoppas försäljningen tar fart! och att ruvningen går fint nu på slutet med!

Solskydd - plockade fram parasollen och det funkar väl ok. Mindre vill ju "stjäla" den, men annars så. Fast vi knäckte 3 parasoller när vi körde henne i liggvagn, undrar hur de håller denna gång.

Dags för tupplur och lite fix sen. Får kompisbesök imorgon, en övernattare som hjälper mig lite när maken åker bort ett par dagar. Ensam själv med baren vid nattning lockar inte ännu. MrsB - du är min hjältinna!

• MSW

*vinkar till Liten* Sov så sött! Skönt med lite avlastning när maken ska iväg!

• pirr!

MSW- igår var en bra dag! Åt till och med ett wienerbröd som smakade GOTT! Idag är det sådär igen, men men. Jobbstart på måndag och det med ångestblandade känslor.. Förhoppningsvis hinner jag få en annan medicin som inte gör mig så drogad och då överlever jag nog även bussresorna utan förnedring! Hoppas!

Skönt med positivt svar på provet, men kan ju tänka mig att det är frustrerande att det är så varierande och du inte vet vad du ska tro.  Skönt dock med ett uppehåll nu!

Någon som vet när det är optimalt att göra UL? Jag fick mitt RUL bokat när jag kommer vara i v 20 (19+3) om allt nu går vägen och tycker att det låter väl sent, särskilt som det är organscreening. Vad tror ni, kloka människor?

• BrudSommar2006

Kungafamiljen, hm, vet inte riktigt vad jag tycker om dem. När min chef var ordförande för Nobelstiftelsen förut så hade han en del möten med drottningen och det var alltid så fånigt med vissa klockslag som det passade att prata i telefon och så de där nobeltalen jag korrläste, då fick man anledning att verkligen fundera över vad som sägs i dem. Fånigt.

Nenne, hur kan man plantera växter upp och ner? Trodde man såg vad som var rötterna och så en torr pinne uppåt? Blir orolig att jag också gjort fel för samtliga jag satt verkar heldöda, inte ett liv i dem.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen