• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

Snaily: bra att du prövar tanken för det kan mkt väl inträffa. Och du kan ju inte påverka ngt utan nu är det bara att vänta på nästa ul.

Tack allihop för att ni hejat och undrat och peppat! Grymt är det.

• MSW

Här är vi trötta idag! Var på 50års fest igår och var hemma kring halv 2, sedan kom inte A till ro förrän 4-5ngn gång, låg och snodde sig, sparkade och hade sig.. Sedan upp igen vid 9 och så har vi firat mammor hela dagen, (hela familjen hann sova en timme i mellan iaf), så nu blir det nog snart sängen, skönt att jag och A har sommarlov iaf, annars hade jag varit knäckt av att missat så mycket sömn, men nu vet jag juh att vi kan ta igen det..

Googlade bimjälte igår kväll och hittade en jätteintressant typ avhandling om min sjukdom, som var uppdaterad eller "släppt" (eller vad man ska säga) 2010-03-01, har bara kollat lite snabbt på den, men jag tycker såklart att det är jätteintressant! SÅ det ska jag roa mig med när jag har lite tid över!

Vickan: *fnissar* Jaa... Men så att ni vet vad ni kan förvänta av mig! *börjar nog inse att det är dags för träff och börjar bli nervös*

Vilket påminner mig, måste juh kolla in Hattis i galleriet!

Mugglan: Åh så härligt med fyra fina celler i magen och fyra i frysen!! Verkligen kanon resultat av äggen! Skönt att ni känner er bestämda med hur långt ni vill gå också!

Snaily: Vad det låter mysigt med din akrobatik! Och att du försöker tänka positivt! Klart att det kommer bli en alldeles perfekt liten mini-snigel!

• MSW

Snaily: gott med nybakt bröd! Gjorde nog ingen akrobatik, men kände efter livmodern har jag för mig att jag gjorde!!

Hoppas också på att alla sjuklingar piggar på sig! A är också hängig, lite snorig, hade lite feber i fredags, och känns varm i mellan åt. Så vi får väl se hur det utvecklar sig, skönt att inte behöva fundera på dagis eller inte..

• MSW

Nu har jag kikat på Hattis också! Alltid lika kul att få ett ansikte till nicket..

• MSW

Nu ska jag ta mig till soffan och maken, innan det är dags för sängen!

Godnatt!

• Lapinette

Tjohoooo mugglan! Har så undrat hur det gått och hur du mått! Tänkt smsa men samtidigt vill jag inte "störa". Kram på dig och den där studien låter jätteintressant!

• Tinga

Muggles - åh vad härligt att höra att resultatet blev så bra som det blev. Ett till dig och ett till frysen låter ju som en toppenutdelning på tre ägg. Och att det andra ägget var så bra att det gick att frysa tyder ju på att det verkligen är toppkvalitet på de här två befruktade små liven. Gissa om här ska hållas tummar de närmaste två veckorna. Kram, kram!

Snaily - heja dig som kör med positivt tänkande; inget i sak ändras ju för att man tänker negativt, så då kan man lika gärna försöka vara positiv istället, och förhoppningsvis må lite bättre. Stor kram!

BS - tack för tipset om att kombinera Alvedon och Ipren; här har vi bara kört med en i taget. Men idag har han iallafall hållit sig feberfri sen han fick den där första omgången Alvedon imorse. Pigg har han dock inte varit, men vi hoppas att det vänder imorgon, om han fortsatt får vara feberfri. Vad trist om Iris måste sluta med simningen pga öronproblem. Har hon haft många öroninflammationer hittills? Det här var iallafall första omgången här hos oss, och jag hoppas att det dröjer länge tills nästa. Faktum är att detta är första antibiotikakuren någonsin för Piff eller Puff, oräknat den omgång de fick på neo när de var 10 dagar gamla, men då skulle de ju inte ens varit födda, så den omgången kan omöjligt räknas.

Samtidigt som Puff nu är sjuk kämpar vi på med att hålla Piff sondfri och få honom att äta av sig själv, men det går inget vidare. Hans diet (egenpåhittad) består för närvarande av mjölk, ädelost på tub och små mängder näringslösning (knappt hälften av vad han borde äta). Imorgon ska doktorn ringa, så vi får väl se om hon har några bra tips att komma med. Han kissar rejält iallafall, så någon vätskebrist lider han åtminstone inte av, men han kan omöjligt få i sig tillräckligt med kalorier. Och vi föräldrar lider av rejäl tålamodsbrist, som varje måltid varje dag försöker slå knut på oss själva för att hitta något han vill äta.

• Lapinette

mugglan - jag tänkte på dig och att dela en Pol Roger men självfallet ska du inte ha någon!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen