• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

bS, nej nu känns det inte alls, så det gick snabbt över. kul med fiskdamm! 

• nennesjuttioåtta

hörrni, vad har ni för skötbord egentligen? Behöver man ett? Vad ska man tänka på? Vi har ingen plats i badrummet som det ser ut idag (kommer ta bort en garderob sen.... sen... sen...) Ett på IKEA såg fint ut, förutom att man inte kom åt hyllorna under om man stod på kortändan, utan de kom man bara åt från långsidan. Puckat, eller?!?

• BrudSommar2006

Lugnt här är det väl för att BT är nere hela tiden, åtminstone jag har inte kommit in på hela eftermiddagen nästan.

På dagis verkar barnkalasen börja när barnen flyttar upp från lilla till stora avdelningen men det har Iris inte gjort än. Däremot har vi haft kalas med släkten ända sedan ettårsdagen, det har vi alla i släkten, eller jag säger alla men vi är ju inte så många. Tror vi blir 18 totalt på söndag varav fem barn som ska ha fiskdamm. Fullt tillräckligt...

AM, är det dig eller Haga-caféet som gäller på träffen tror du? Eller Koko kanske? Själv är jag beroende av att kunna sitta och amma och att kunna söva Astrid i vagnen.

• Parnassia

SKötbord är ett måste för mig, man byter ju inte bara blöjor där. Utan vi byter kläder, klipper naglar, tvättar, smörjer mm, tom E använder det ibland trots att hon är blöjfri sen länge. Vi har ett enklet (sniglar?) från IKEA och det funkar bra när man utrustat det med några korgar odyl för förvaring av alla prylar. Det finns ju vägghängda skötbord också om det är golvytan som saknas Nenne.

• Parnassia

Vi har bara haft släktbarnkalas här än så länge, E fyllde tre nu. Men nästa år kör vi nog på fullskaligt barnkalas.

• nennesjuttioåtta

Parnassia, alltså badrummet är tiny som det ser ut idag, så det finns inte plats för något över det som redan finns där (och inte vet jag, men toastolen känns iaf viktig att behålla). Utan i så fall hamnar det ju i det tänkta barnrummet och då är plats inga problem. 

• Parnassia

Jag har kompisar som har skötbordet i barnrummet, det har funkat bra för dem.

Jag förmodar att de då har använt våtservietter hela tiden. Jag är en sådan som helst vill köra med vanligt vatten, det hade ju blivit meckigt då, men "var och en blir salig  på sin tro".

Alternativt: Alla sätt är bra utom de dåliga.

• viktualia

Vi har skötbordet i tvättstugan - nära till tvättho och tvättmaskin. Jag tycker absolut att man behöver en "skötstation" och gärna med klädförvaring i nära anslutning. Trots att vår tvättstuga ligger i källaren och att det är halvjobbigt att gå ner dit mitt i natten när man ska byta på Trollet, så överväger fördelarna och vi är himla nöjda!

Jag använder våtservetter - bara. Framförallt pga mina dumma handeksem som gör att kontakt med vatten är jobbigt. Det funkar helt ok!

(och vårt badrum är för avlångt för att få plats med skötbord där)

• Telis

Jag håller med Parnassia på alla fronter och blir salig på min tro, dvs att man ska ha tillgång till vatten. Jag hade inte velat använda enbart våtservetter pga onödiga kemikalier för Televinken, miljön och kostnaden när det går lika bra med vatten.

På tal om kostnader så har jag räknat ut att mr T äter för drygt 1000 spänn i månaden. Det är om vi åker till Willys och köper maten, skulle vi köpa allt på vår lilla närbutik skulle det gå på 1600 i månaden.

AM, tusen tack för den jättetrevliga lunchen och alla fina kläder! Synd att T är så lättskrämd bara!

• BrudSommar2006

Vi har skötbord i tvättstugan, då har vi en sådan där skötbädd liggandes på tvättbänken. Sedan har vi ett enkelt skötbord från Ikea, också med skötbädd i, på övervåningen i badrummet ifall vi behöver byta på natten, tack och lov är det inte så ofta.

Telis, oj, även de små är uppenbarligen dyra i drift!

AM, kul att det verkar gå så bra på nappfronten. Antar att det är en av få fördelar med ett barn som inte tar napp, man slipper avvänjningen.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen