• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • passionsblomman

När vi köpte den igår satt det en snigeljävel utanpå krukan, så jag sa "men den där snigeln vill jag inte ha" och åkte sedan hem och plockade och förintade 105 stycken i min egen trädgård. Förbaskade varelser!

Magnolia däremot, har jag drömt om länge länge, men inte haft något bra ställe att ha någon på. Nu ska här utnyttjas att vi bor i en varmare växtzon!

..fast varmt...fy satan vad KALLT det är idag! Jag har tom eldat i pannan och ut tänker jag inte gå förrän ikväll när sniglarna kommer fram. Då blir det långkallingar på under varselbrallorna. Såhär i juni...

• fru AM

Igår fick jag plötslig panik över min uteblivna tant (dag 44 idag) och testade (som tur var) negativt. Mysteriet kvarstår dock.

• nennesjuttioåtta

åååh vad fint med magnolia! Det skulle jag också vilja ha, men här är det väl fel zon antar jag. ?!? Kallt? Jag satt ute precis och åt rabarberpaj och glass på terassen här. Fast när jag var på stan på lunchen var det lite för kalla vindar för att det skulle vara skönt med t-shirt bara. Fast i solen var det skönt!

• nennesjuttioåtta

PB hoppas ägget lossnar snart så att ni hinner med innan de sommarstänger, men dit är det ju flera veckor så det borde ju vara lugnt! 

AM – ooohh undrar vart hon tagit vägen?

• BrudSommar2006

FB strular för mig idag men försöker nu.

AM, så snällt att vi får vara hos dig om det skulle krisa med vädret men hoppas inte.

Lapinette, tidsoptimist stämmer i vart fall på maken, borde väl stämma på ett antal av dina gäster också så att det borde vara riskfritt att ta med såna saker?

Planterade en liten Magnolia förra året, en liten sort, den ska bara bli två meter, den har fyra vackra knoppar i år.

• nennesjuttioåtta
    fru AM skrev 2010-06-01 15:24:25 följande:
    Se här vad jag har drabbats av! Visste inte ens att det fanns!: matmolekyler.taffel.se/2010/01/27/nysvenska-p.../
    Jösses, det där hade jag aldrig hört talas om, trodde det var ett humorinlägg först, sen klickade jag mig vidare via länkarna... har du drabbats menar dU? Fyamej! Hoppas det går över snart!
  • nennesjuttioåtta

Shit i morgon har jag avverkat 30 veckor. Nu är det inte långt kvar!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-06-01 15:35:25 följande:
    Jösses, det där hade jag aldrig hört talas om, trodde det var ett humorinlägg först, sen klickade jag mig vidare via länkarna... har du drabbats menar dU? Fyamej! Hoppas det går över snart!

Ja - jag googlade på 'besk smak i munnen' och insåg att jag åt pinjenötter i lördags ... Ingen trevlig åkomma {#lang_emotions_throwup} men ofarlig och tydligen övergående 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen