• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Åh pust, trodde att jag blivit påtvingad en BT-fri dag när det stod att de höll på att byta server och att man skulle återkomma imorgon men det var uppenbarligen gårdagkvällens meddelande.

PB, eh, nix, hela rabatten är stendöd vad jag kan se, inte en växt blev det något av. Dyrt nöje det här.

Tilläggas ska faktiskt att även om det verkar så så är jag faktiskt, FAKTISKT, inte heeelt som den idiot jag verkar vad det kommer till trädgårdsväxter, jag har lyckats anlägga två väldigt fina rabatter som jag är helnöjd med sedan vi flyttade hit, i år har först alla vårlökar blommat, nu blommar vit dvärgförgätmigej och akleja, pärlhyacint och röd backsippa har precis blommat ut och iris och något mer är på väg upp. Sedan är det lite lugnt över sommaren eftersom vi är borta då men sedan hoppas jag att höstblommorna ska börja komma. Jag har satt buskar också - forsythia, magnolia och syrénhortensia och de har klarat sig. Plus jordgubbsplantorna i trädgårdslandet de har minsann klarat sig allihop. Det är bara nu när jag skickat efter istället för att ta mig till trädgårdshandeln som det misslyckats. Bara så att ni vet!

Nenne, japp, tror en trädgårdskurs vore på sin plats efter detta...

• Lapinette

nenne - Namibia är ju en helt annan grej än Japan. Japan har jag ju varit i förut men det är ju främst för pappsen som jag vill dit ... samt att visa Japan för min make.

• fru AM

Grattis Piggelin!

Resor ... just nu är jag glad om vi kommer iväg till vår hyrvecka i Italien och inte askmolnet (det gamla eller ngt nytt) lägger några hinder i vägen. Men det är klart man är sugen på att resa längre bort, längre tid ...

• Oupsie

Oj, jisses Piggelin. Vad kul! Grattis .

Lappis, jag tänkte främst på hotell. Vi tänkte hyra en bil och åka från San Fransisco till Los Angeles.

• nennesjuttioåtta

BS – då får nog du gå C-kursen, det där verkar ju lovande! Jag tror nog de där beställnignsplantorna hade för stora problem för att klara sig utanför sin uppväxtplats, vissa ska man inte slita upp där de har sina rötter. Eller nåt. Jag har nämligen också lyckats hyfsat med det jag köpt på handelsträdgården. 

• BrudSommar2006

Piggelin, grattis! Jag säger som de andra, jag trodde att ni skulle ha ett bara.

Muggles, jag deppar ihop när jag hör att ni börjar bli blöjfria.Jag trodde att vi skulle kunna jobbat på det förra sommaren men här är vi nu, inte ett dugg närmre den förbannade pottan eller toaringen än då. Piss.

• nennesjuttioåtta

Lappis – jo det är klart det är. Men då skulle jag tagit Namibia, eftersom ni förmodligen kommer åka till japan sen när ni fått barn och det inte är lika händigt att åka Land Rover och sova under stjärnorna med lejon då.

• Oupsie

Ore, vilket jobbigt besök hos tandläkaren. Verkligen tur att du inte har tandläkarskräck.

AM, vad snällt av dig att låta oss vara hemma hos er om det regnar. Håller tummarna för fint väder dock .

• Lapinette

nenne - bra argument! Undrar bara om maken nappar! Fast vad fasen ... hittills har jag ju fått igenom mina önskemål ganska så bra (fast jag lägger alltid upp flera alternativ som han få välja mellan).

Oupsie - så det är hotell mellan SF och LA som är intressant eller hur ser er rutt ut?

• nennesjuttioåtta

Lappis – aha, så han lyssnar på dig alltså? Min har något fel på öronen så jag kan tjata mig blå om t ex New York, hörru New York det vore väl jävllgt coolt att åka till, fasen vad mysigt med storstadssemester – NY kanske vore nåt? Här skulle vi kunna bo i NY. Kolla, nu är det resespecial om NY i den här tidningen! Vad säger du, ska vi boka en resa till NY? Ingen respons. Någon vecka/månad senare kan han komma och säga: Du vet du vad *valfritt killnamn* tipsade om – åka till NY! Vi bokar! 

Gnnnh.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen