• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Piggelin1

Nenne - jag var ju inne första gången på jättelänge häromveckan, & då hade vi inte resultatet ännu
    ...och mannen & jag hade bestämt att vi skulle ligga lågt tills dess att vi visste resultatet - men jag ska ärligt erkänna att veckorna mellan det tidiga UL som vi fick göra i slutet av april & fram tills att vi fick fvp-resultatet häromveckan - de var rätt tuffa. Höll nästan på att spricka (både kroppsligt & mentalt )

Sen visste jag inte riktigt hur jag skulle lägga fram det heller - här syns jag inte på flera månader & så hoppar jag bara in a´la "Tadaaaah, här är jag, och jag är gravid" & så är ni flera som kämpar som djur för att få till det - kändes liksom inte heller riktigt OK.
    Så när du ställde din fråga idag, Nenne, om hur är det annars i livet, så kändes det som att rätt tillfälle dök upp

• nennesjuttioåtta

Fast med tanke på att jag förmodligen kommer gå över så är det ju bra att jag har ett tidigare datum så att jag inte går över för länge. Inte för att jag vill bli igångsatt men heller inte vänta till september.

• nennesjuttioåtta

piggis, vilken tur att jag frågade då, hade blivit svårt för dig att förklara en ny förlossningsberättelse.

• passionsblomman

Funkia (Hosta) Golden Tiara
    RosenlijaSkuggviolrutaAlunrot PlumpuddingAlunrot PetitepearlfairyHöstsilverax

Jag ska göra en rabatt runt min Magnolia tänkte jag framöver.
    Först ska det komma vårlökar i olika omgångar. Mörklila tulpaner tex som jag har hittat i trädgården här och där. Själva Magnolian naturligtvis, men sedan Löjtnantshjärta dessa olika bladverk och blommor allteftersom plus en Astilbebuske som redan står där. Den sista bilden här är Höstsilverax. Om ni har en trädgård rekommenderar jag varmt en sådan planta! Den bli typ 1,20 hög, mörkröda blad och doftar sagolikt och blommar SENT när man vill att det fortfarande ska hända något i trädgården. Apsnygg ihop med Höstanemoner och sådant.

(pek-och klickvänlig a bilder för mer info, ifall någon annan skulle råka gilla samma blommor som jag. Ni andra kan ju scrolla och prata vagnar och vad ni nu brukar kolla på... )

• Piggelin1

Nenne Liiite tidigare hade jag nog tänkt säga det, letade nog lite efter rätt tilltälle, & vips var det där nu idag!
    Våra familjer blev jättepaffa & jätteglada när de fick reda på det - de trodde liksom ni att vi skulle förbli tre i vår familj

• Lapinette

Ja den här tråden har liksom inte uppskattat när folk kommer in tjujer JAG ÄR GRAAAAAAAAAVID! Fast nu var det faktiskt jäkligt länge sen . Nå väl, räknar liksom inte in dig Piggelin i den där okända skaran.

• Lapinette

pb - samma här! Jag är fröken glappkäft .. berätta inga hemligheter för mig! Eller så måste man säga åt mig att DU FÅR ABSOLUT INGET SÄGA ... då kan jag hålla tyst för alla utom maken. Han får veta allt men han räknas liksom inte.

• nennesjuttioåtta

PB vad fint!!!! Jag satte mörklila tulpaner i höstas och de har kommit upp fint, förutom att de är skitlånga och rangliga, ser jättekomiskt ut.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2010-06-02 16:48:52 följande:
    pb - samma här! Jag är fröken glappkäft .. berätta inga hemligheter för mig! Eller så måste man säga åt mig att DU FÅR ABSOLUT INGET SÄGA ... då kan jag hålla tyst för alla utom maken. Han får veta allt men han räknas liksom inte.
    hur lyckades jag skriva med Lappis avatar?!?!?
Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen