• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

Att bara ha tomma (snygga) krukor är ju en idé faktiskt!

En annan sak jag tror skulle vara snyggt på baksidan vid klippan är några krukor med prydnadsgräs - gärna av lite högre sort. Ska bara hitta ngt snyggt först.

*mot soffan*

(Ingen EA idag?)

• sweetstreet

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fick just et mail av en vän till mig som försökt bli gravid i vöer 2 års tid! Hon operereades för endo för ett par månader sedan och blev sedan gravid helt utan hjälp. Tidigare har de testat med ineminationer och hormonbehandlingar utan resultat och var nu inställda på IVF. Men så plussade hon då! Men idag var de till läkaren för en koll. Hon är i vecka 8. Resultatet - inget hjärtljud!!!!!!

Nu väntar hon på MF. Läkaren sa att det var 80% risk att det skulle bli MF. Hur fan tröstar man någon när man befinner såhär jävla långt bort?!?!?!!?!?!?????

Usch, jag blev så ledsen att jag grät här vid datorn på jobbet när jag läste mailet.... undrar vad folk ska tro....? Fst det ger jag blanke fan i.

Usch!

Har inte känt mig såhär arg och ledsen sedan den gången det inte gick vägen för allas vår lilla Nenne-skrutt här inne. och nu har jag ju nästan glömt det eftersom hon ju uppenbarligen är en vaggande pingvin!

Näe fy fan! Livet kan vara så jävla orättvist!

• MSW

Sweet: FY så hemskt för din kompis! Sånt känns juh verkligen onödigt!

Mugglan: Obehagligt med proggen! Men som du sa är det juh för en god sak!
    Jag vet tyvärr inte vad det kan vara med syrenen!

Idag har här också varit härligt sommarväder, och därför har vi mest varit ute och jag har därför följt tråden via mobilen, så nu kommer jag inte ihåg vad jag tänkt kommentera!

JO förresten, Liten, vi är juh en hel hög som är barnfria, så det borde väl inte vara några större problem att hjälpa till med att springa efter Mindre!

NU ska jag surfa på frilla.se och se om jag hittar någon schysst frisyr till frisyr besöket imorn!

• snaily
    fru AM skrev 2010-06-02 20:12:42 följande:
    Fick den för ÖVER TRE VECKOR SEDAN och den lever än. Fullständigt otippat (den förra levde ett dygn). Den ser till och med konstgjord ut så fin är den.
    JAG är i alla fall imponerad, jag som har motsatsen-till-gröna-fingrar, vad nu det kallas. Och jag har faktiskt två tomma stora krukor på vår framsida, den ena innehåller Korvens fotboll. Fast funderar faktiskt på att plantera busktomatplantan i den ena.

MSW
    Tack för tipset, jag ska också kolla efter ny frisyr. Har lite vaga idéer bara.

Sweet
    FYY vad jobbigt med din vän! Men 80% risk, finns det fortfarande en chans att det lever alltså?

• Izzie

Men oj! Snacka om att välja rätt tidpunkt att hitta in! GRATTIS Piggelin!!! Vad roligt att Amanda ska få ett syskon! Inte illa att kunna hålla på det så länge!

Muggles - Förstod att det gått bra så här långt i er process - kul! Proggen låter vedervärdig... Himla obehagligt med så mycket "glid" :)

AM - Vilket skit att Hektor inte gick vidare, hade varit kul annars med en känd trådbebis! Hur har det gått med "Halv åtta..." förresten?

Sweet - Livet är bra orättvist emellanåt. Trösta är ju inte lätt, men ett gulligt e-mail kan nog räcka en bit iaf.

BS - Potträningen här hemma går inte alls... Så ni är knappast ensamma. Hoppas på sommaren...

Vickan - roligt att läsa att du trivs med ditt mammaliv! :)

Ego: Fegade ur på första syskonförsöket den här månaden så nästa får bli premiär istället. Gick på ny soppdiet (cambridge) idag för att komma ner några kilon till semester o syskonförsök. Är skithungrig och tycker lite synd om mig själv. Men det är ju högst självförvållat så det är eg inget att gnälla över. Jobbet har varit överdjävligt under hela våren, men det börjar lätta. Längtar verkligen efter semestern (3 v kvar!). Hoppas att jag kommer hinna in lite oftare framöver.

Kram till er alla!

• BrudSommar2006

AM, det är verkligen en bedrift, jag tycker de där hortensiorna (?) brukar klunka i sig så förbaskat mycket vatten att det är omöjligt att hålla dem vid liv.

• BrudSommar2006

Sweet, livet är verkligen för jäkla orättvist.

• Tinga

Piggelin - aha, så det var så det låg till! Stort grattis till den väntade lill*! Jag blev väldigt misstänksam när vi träffades häromveckan, men ville inte fråga, ifall du ätit dig till magen. Så här sitter en som inte blev chockad, men däremot väldigt glad. Hälsa mannen och gratulera också! Vet Amanda något än?

Ledsen att jag inte hinner kommentera mer; måste jobba lite nu på kvällskvisten eftersom kursen tar all tid på dagarna. Ett par saker dock, som någon skrev om till mig tidigare.

Jovisst får Piff äta både smör och ädelost, men eftersom han inte sätter i sig obegränsade mängder vill vi optimera hans näringsintag och sammansättning på det. Det var därför vi undrade om något skulle prioriteras framför något annat. Maken pratade med dietisten idag, och hon skulle räkna lite på vad Piff egentligen får i sig. (Det kan vi egentligen göra själva också; det är ju bara att läsa på innehållsförteckningen, men vill någon annan göra det åt oss tackar vi inte nej. )

Glass hade Piff hemskt gärna fått äta om han hade velat, men vi har aldrig lyckats få i honom mer än ett par skedar vid varje tillfälle, så det känns inte som någon favorit. Läkaren och dietisten verkar vara överens om att det viktigaste är att Piff äter något alls; vad han äter känns inte som att det är så noga med.

• start september

Grattis Piggelin! Vilken fantatstisk nyhet! Och vad skönt att fvp nu är gjort. Undrar också om och hur ni berättat för Amanda?

Funderar på om vi ska försöka oss på ett blöjfritt test i sommar, Lilla tjejen kissar på pottan på dagis, hemma är pottan inte kul alls. Funderar på att köpa roligare potta än IKEAs enkla och  testa i sommar.

• porchez

Grattis till piggelin!

och kram till er som behöver det!

måste bara säga till MSW att VÅGA klipp dig i en frisyr, du kommer inte ångra dig, jo det första ggr du står stressad framför spegeln och försöker få i ordning det,men sen är det tycker iaf jag skönt att ha en "klippt frisyr" öven om jag själv för tillfället är på utväxt igen, efter x antal misslyckade frisör besök

Vet inte vad jag skulle kommentera mer, läser ikapp så mycket jag hinner på jobbet nu för tiden, men sällan tid att logga in och skriva...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen