Hej igen!
Ledsen för eventuella blåmärken & chockskador som jag orskade i förmiddags Hihi, var ju riktigt roligt att gå in & "skrälla lite" - Nenne, din fråga kom väldigt lämpligt där
Faktum är att mannen & jag började svänga i våra "ett eller två barns"-funderingar i höstas, men vi valde att ligga väldigt lågt med det, eftersom vi fortfarande var lite osäkra själva på det. Bestämde oss iaf för att våga hoppa, men ville fortfarande ligga lågt med det utåt, eftersom vi inte visste om det skulle funka & det kändes mindre stressande att det bara var vi själva som visste vilka planer/funderingar vi hade. Sen plussade jag i början av mars & de två första veckorna var ganska omtumlande, men sen har vi landat mer & mer i det. Planerade först att göra KUB, precis som med Amanda, men ism inskrivningssamtalet så nämnde BM att sannolikheten för dåligt resultat var väldigt stor pga min ålder, & då hade vi ju ändå bestämt oss för att göra fvp om det behövdes. Så BM's förslag var att skippa KUB för att slippa några veckor av eventuell oro (pga förmodat dåligt KUB-resultat) & gå direkt på fvp, så fick vi veta svart på vitt hur det låg till.
Gjorde fvp för drygt två veckor sen & fick resultatet fyra dagar senare. Allt var normalt & vi kände att vi kunde andas ut & börja göra det officiellt.
Kändes självklart lite oroligt med fvp & missfallsrisken, men när jag pratade med min syster & svägerska, som båda gjort det & har massor med bekanta som också gjort det (& allt gått bra), så försvann mkt av oron. Fram tills bara för 5-6 (eller 7?) år sen fanns ju inte KUB-möjligheten ngn annanstans i Sverige än i Sthlm, så då var fvp enda alternativet & då var det det man gjorde liksom. Tydligen är det så ang missfallsrisken att bara man passerat 15 fulla veckor gott & väl, så minskar missfallsrisken väldigt mkt, så det var detta tillsammans med systers & svägerskans lugnande inverkan, som jag kunde luta mig tillbaka mot & känna mig hyfsat lugn.
Så imorgon är det dags för RUL & snart är jag halvvägs! (tror att jag är 18+ några dgr, får ju veta mer exakt imorgon)
Så det är lite därför vi passar på med barnfri lyxweekend i Malmö & en vecka (alla tre) på Rivieran. Lär ju liksom bli en paus där ett tag sen. Har lite fiunderingar så småningom på att göra en längre resa genom att utnyttja föräldradagar för båda barnen samtidigt, men inga konkreta planer ännu, bara tankar.