• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Piggelin1

Möte på G alldeles strax, men jag återkommer!

Kul att jag kan överraska lite

• Lapinette

Exakt ... säger kaninen som har blivit blå i rumpan efter dunsen ned i golvet!

• Lapinette

nenne - min man lyssnar alltid på mig ... däremot är det lite tjall på kommunikationen åt det andra hållet (påstår han!).

• fru AM

BS: Livia är väl nästan äldst (av barnen) i tråden och vägrar hårdnackat att kissa i potta eller toa hemma (för ett par veckor sedan sa hon att hon "vill vara stor på dagis och liten hemma"). På dagis brukar det gå bra (där har de ju en minitoalett som tydligen är trevlig att sitta på). Nu efter nappavslutet så verkar hon ha regriderat ytterligare och vill nu ha blöja hela tiden - även på dagis. 

Vi får ge det sommaren - är hon inte närmare blöjfrihet då får jag nog skicka henne i terapi. Eller mig själv

• viktualia

Ore - tandprojektet lät tungt!!! Sluta med amning lät desto bättre. Trollet har i så förbenat när han äter så jag är mer el mindre konstant öm i geléhallonen... småjobbigt!

Nenne - japp! vi har skötbordet i källaren. Vår källare når man via en vanlig inomhustrappa (utan dörr eller så) och så ligger skötbordet på en bänk där. Inom 1 meter når jag alla Trollets kläder, tvätthon med vatten och klädsträck att hänga sanerade fd bajsiga kläder på. Jag vill inte byta och även om det kräver en promenad nedför trappen så har vi aldrig bytt blöjor nån annanstans än där än så länge.

Piggelin - Jösses Amalia!! Vilken skräll!!! Grattis i massor!!

• nennesjuttioåtta

Vickan, låter som hos oss, fast vi har dörr ned då. Låter som en idé att testa iaf.

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-06-02 10:37:51 följande:
    Lappis – aha, så han lyssnar på dig alltså? Min har något fel på öronen så jag kan tjata mig blå om t ex New York, hörru New York det vore väl jävllgt coolt att åka till, fasen vad mysigt med storstadssemester – NY kanske vore nåt? Här skulle vi kunna bo i NY. Kolla, nu är det resespecial om NY i den här tidningen! Vad säger du, ska vi boka en resa till NY? Ingen respons. Någon vecka/månad senare kan han komma och säga: Du vet du vad *valfritt killnamn* tipsade om – åka till NY! Vi bokar!  Gnnnh.

Hade en liknande diskussion med min make igår. Jag: "Men om vi gör så här *förklarar hur jag vill göra*. Maken: "Njae, nej, nä, det vill jag inte."

20 minuter senare.

Maken: Men om vi gör så här "säger precis samma sak som jag sa innan".

Jag: "Men det var ju så jag sa ju!"

Maken: "Aha, ok. Jag behövde nog bara komma på det själv"

Vad ska man säga?

Lappis, precis. Boende mellan SF och LA. Hur många övernattningar hade ni på den turen?

• MSW

Piggis: jätte grattis!!!!!! Även jag hamnade mer eller mindre i glad-chock! hur mår du? Är det någon skillnad mot sist?

• nennesjuttioåtta

Oupsie – ja herregud, det ligger nog något i det du säger. Att de måste få komma på den braiga idén själva. Omedvetet eller inte.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen