• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

Hattis
    Nej vilket elände med blodet!! Men ändå en liten lättnad att höra att det "bara" är lite brunt som kommer, det verkar ju vara väldigt vanligt och behöver inte betyda något hemskt... Hur som helst, i v 7+0 gjorde jag VUL och det var inget som helst problem att se hjärtslag då, har hört om folk som gjort det tidigare också och det har varit tydligt. SÅKLART att du ska få ett VUL efter allt elände du varit med om!
    Skickar STORA KRAMAR och håller alla tummar för att det går bra nu!!

• snaily

PB
    Jag säger som Hattis, att jag känner igen mig en del i din ÄL-ångest/stress, även om jag tack och lov aldrig nådde Gränsen... Men det är hemskt att läsa att du mår så dåligt!! Sitter alldeles för långt bort och kan inte göra mycket annat än att skicka en stor cyberkram till dig också!

• snaily

Ösregnet här passar bra till trådens sinnesstämning just nu!

Ego...
    Nu har jag i alla fall helg och känner mig rätt nöjd med det! Sen bara 5,5 arbetsdagar kvar (varav några jour i och för sig) innan semestern. Skönt!! Var uppe sent igår kväll pga jobb och sen blev jag väckt av jourtelefonen kl 6 (onödigt tidigt, kunde sovit en värdefull halvtimme till), det var någon som inte ens visste att de ringde mig... bara brus och bakgrundsprat. Tre gånger om.

Jag har bestämt att maken och jag ska spontanäta middag på Gourmetrestaurangen, om den har öppet, de svarar inte i telefon när jag ringer. Vi får åka dit och kolla. Maken tyckte det var en halvgalen idé (en vanlig torsdag liksom  ) men jag tycker det är värt att fira att jag har helg nu, och att vi dessutom klarat av 19 fullgångna veckor nu!

• Parnassia

Snaily - blir nyfiken på vad det är för lyxrestaurang? Vill du inboxa?

Gött att vara halvvägs! Absolut värt att fira!

• snaily

Parnassia
    Lyxrestaurang är egentligen att överdriva, men det är den trevligaste vi har häromkring i alla fall! Den är finare i verkligheten än på hemsidan men jag inboxar dig!

Ynglet hade en riktig sprattelstund nyss när jag låg på sängen och vilade, det är så skoj att maken kan både känna och se rörelser nu. Inte så ofta dock, ofta när han ska titta så blir Ynglet alldeles stilla men så fort maken lämnat rummet så sprattlas det igen.

• Oupsie
    snaily skrev 2010-07-08 18:34:24 följande:
    ParnassiaLyxrestaurang är egentligen att överdriva, men det är den trevligaste vi har häromkring i alla fall! Den är finare i verkligheten än på hemsidan men jag inboxar dig! Ynglet hade en riktig sprattelstund nyss när jag låg på sängen och vilade, det är så skoj att maken kan både känna och se rörelser nu. Inte så ofta dock, ofta när han ska titta så blir Ynglet alldeles stilla men så fort maken lämnat rummet så sprattlas det igen.
    Är ynglet blyg för pappa . Vad mysigt det låter med sprattel och det är klart att ni ska spontanbesöka lyxrestaurangen.
  • Oupsie

Hattis, håller alla tummar jag kan för att det är ofarligt blod. *kramar om*

PB, skickar en massa kramar, fy f*n för att behöva känna så .

• viktualia

Kan också rapportera att Tingas rabarbertårta blev bra, trots att min rababer varit fryst en sväng innan.

Annars hårdsatsas det på renovering i casa Vickan och attans så nöjda vi är över att det faktiskt går framåt. Har just tvättat ett tak. Får väl utrymma huset när det är dags att måla, man måste använda färg som stinker och det är inte särskilt nyttigt för Trollet att andas in...

Innan dess ska vi ha besök. Parnassia - du vet min gamla ledare som "raggat på dagis". Den familjen som numera innehåller tre barn kommer åkandes hit med husvagn och allt. Maken och jag har räknat ut att husvagnen borde få plats på vår uppfart!

• Oupsie

Vickan, kul att det går framåt med renoveringen .

Angående min kompis, det kändes bättre bara jag hade fått gnälla av mig lite här i tråden. Ibland måste man nog bara få säga att man är arg och besviken, samtidigt som det inte känns som att jag skulle vinna någonting på att ta upp det med henne i det här fallet. Så tack för att jag fick gnälla lite.

Mer ego, maken och jag har funderat lite på att försöka boka om vår biljett så att vi kan åka hem tidigare. Planen är att vi ska vara borta i två veckor till, varav den sista veckan på resande fot. Jag mår dock sämre för nu kräks jag också (bläää), så en roadtrip känns inte helt optimalt. Tanken var ju dessutom att jag skulle göra lite nytta här, men det går sådär för tillfället.

• viktualia

Oupsie - göra nytta där.. fy vad nyfiken jag blir.. vad skulle du göra då?!? Måste BEKLAGA ditt illamående! Jag vet exakt hur vidrigt det är! *kramar om*

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen