• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Zesa

Det ser ut som om att jag har gått en boxningsmatch idag. Var på sån här smink och hårkonsultation igår, o efter det gjorde vi secret box bilder. Hur kul som helst. Med lite retuschering så kommer bilderna bli tokbra!

Kruxet i kråksången va bara det att sminkösen hade glömt sin vattenlösliga mascara så hon fick ta den vattenfasta istället. o så provade jag lösögonfransar för första gången. Tydligen så tål inte mina ögon den kombinationen. Att ha allt på var ingen fara. Men ack så ont det gjorde att ta bort det!

Så nu är ögonlocken öm o svullen. Blir till att tänka om eller köpa nåt annat sminkborttagningsmedel. Jag är en sån där tjej som hör till dem som tvättar bort sminket i duschen med schampot haha

• Oms

PB - vad jag lider med dig, dina ord där du beskrev din situation gick rakt in i mitt hjärta. du är mitt uppe i en jobbig situation just nu och du uttrycker din frustration så oerhört bra i ord. Jag hoppas bara att maken din också för höra det, att han förstår att nu, NU så har bägaren runnit över och han är en stor del av det. skcikar en bamsekram till dig och jag tycker att du är jättestark och modig som delar detta med oss, dina cybervänner.

Hattis - beklagar verkligen blödningen, men precis som ngn sa, det kan mkt väl blöda i början av grav, jag vet att jag gjorde det lite då o då precis runt den tiden, hoppas hoppas att det är samma sak för sig. känner du dig orolig så gå o gör ett VUL, framförallt med tanke på att du tidigare haft MF. kram!

Oupsie - jag vet precis hur det är att må illa och det i värmen, det har ajg gjort med båda mian barn - jättesynd om ni måste boka om er resa men jag förstår att det inte är kul för dig heller som mår så pass illa. med den ena dottern åt jag bara torra produkter som bröd, kex etc medan jag med den andra åt bara kalla mjölprodukter samt frukt för att överleva.

Vickan - ang dagar så visst är det individuellt , men vad spelar det för roll hur andra gör? Gör det som passar bäst för dig o maken. vet du redan nu med dig att du/ni kommer att åka viäg på semester eller ha hemmasemester annan tid än när dagis stänger för sommaren ja då kan det vara aktuellt att spara lite dagar eftersom man i de flesta kommuner behöver vara ledig v 26-30 däremellan. annars så går barnen på dagis under övriga lov, eller nja, jullovet brukar väldigt månag vara lediga och det kan ju varier mellan 4-10 dagar av semester beroden på år. Det är de tillfällerna du vill ha fler dagar att rå över än vad arbetsgivaren ger dig.

• nennesjuttioåtta

god morgon! 

Verkar vara en bättre start idag iaf, lugnande att höra att det "bara" är lite brunt och hoppas veckan går fort till ett VUL för dig Hattis! Ring gyn och hör när h*n tror är säkrast för att se hjärtat. KRAM!!!

PB, Känns det bättre idag?

Snaily – HALVVÄGS! WOHOOOO *krulltrumpeter*

Hej Fällbruttan och Zesa! 

Snorkis, men dra mig på en vagn, du plockar ju alla gravvopoäng som finns! Men 20 dagar kvar till bf (om ens det), det är ju nada pada så snart slipper du allt elände du drabbats av! Cheeesus! Tur tråden finns med direktinkallad experthjälp från systertråden! Dricker du mycket vatten? Jag bälgar i mig och när jag slarvar så svullnar jag om fötterna direkt. Men jag har klarat mig oförskämt bra från allt annat, förutom foglossningen då. Men har jag orkat med den i 28 veckor så kan jag nog stå ut i 5 veckor till, får väl bjuda på att jag går i snigelfart (no offence, Snaily!) och ser ut som jag landat illa på cykelramen. Bara spurten kvar nu, snorkan!

Telis *skickar energidryck* KRAMAR!!!

Igår morse vaknade vi av att Nancy dragit in en skata i sovrummet. Kunde gärna ha valt något annat djur... Nåväl, efter lite väl mycket action och fjädrar och blomjord (skatan flög iväg efter att ha skuttat ut från sovrummet och krockat med ytterdörren och sen rätt ini ett fönster och landat uppochned i en blomkruka med Nancy i stjärtfjädrarna) så dammsög vi 04:33 på morgonen och torkade fågelskit. Skatan klarade sig och Nancy var helt jävla speedad! 

• nennesjuttioåtta

Oupsie –ser att Oms precis tipsat om salta kex eller kall fil, jag har ingen aning om vad som hjälper eftersom jag aldrig mådde illa men däremot har jag varit bakis. Vattenmelon är bra också! 

• nennesjuttioåtta

hej omsis! Hur funkar det med stortjejen nu? Lugnare? Tränar ni fortfarande ihop?

• Lapinette

Hattis – så länge det är lite brunt är det ingen fara. Känner flera som har haft så trots graviditet och jag håller tummar och tår att det även är så i ditt fall.

snaily – härligt att fira helg med ett härligt restaurangbesök och jösses vad exotiskt (för en stockholmare) med en bäver som simmar förbi.

Snorkis – trist att du ska må så dåligt hela tiden men nu är det inte långt kvar. Snart är detta elände över och ersatt med ett annat (sömnlösa nätter) .

Telis – låter supertungt med sömnbrist! Sen instämmer jag med Tingas (alltid) kloka ord. Finns det ingen som kan ta över någon natt så du får sova ut?

Tinga – åter igen tusen tack för chokladen! Blev väldigt överraskad och den passade utmärkt till vår "firar"middag igår kväll på balkongen tillsammans med jordgubbar och champagne. Min favorit, än så länge, är den med Absolut Mandarin. Gillar normalt sett inte när det är alkohol i choklad men den var verkligen god. Såg även på asken att han som gjort chokladen är namne med min make .

Gällande SGI och föräldrarledighet så återkommer jag om 2 år för att få den absolut smartaste lösningen J men hur länge får man ”spara” dagar?

nenne – "kul" att jag skator så där på morgonkvisten .

• Lapinette

Varför blev det helt plötsligt så många radmatningar?

• Tinga

Säger hej och välkomna till Zesa & Fjällbruttan - glömde det tidigare. Ursäkta!

Nenne - ni verkar verkligen träna på det här med att vara uppe och strutta på nätterna, med tanke på allt Nancy utsätter er för. Kanske bra att ha i bagaget om några veckor?

Lappis - kul att chokladen gick hem! Min favorit är hallon - fanns det någon sådan i asken? (Nu på sommaren är deras egen butik stängd, så man får hålla till godo med färdigpackade askar från grannaffären, som står för föräljningen då. Resten av året kan man kombinera själv. ) Tycker att hallon och mörk choklad gör sig väldigt bra ihop.

Nu är sista kundmötet avklarat här i Japan; ska bara kolla av lite mail och skriva en sista mötesrapport innan semestern väntar. Tänkte att jag skulle fira helgen med att åka till den skybar som syntes i Lost in Translation. Imorgon ska jag besöka något tempel och en stor park (Uenoparken), tänkte jag.

• Fjällbruttan

Parnassia skrev 2010-07-08 22:30:52 följande:
    *vinkar till fjällbruttan* Vi är ganska trevliga, om jag får säga det själv! Snokade lite i ditt galleri och måste säga att du bor ju makalöst vackert! Det suger till i min fjälltarm! Och tårtorna! Har du gjort dem? Superfina ju! Kan man med att äta dem?

Tack

Klart man kan äta dem, varför ska man annars göra tårtor??

Och Piratskeppet vräkte ungarna glatt i sig, kanonerna var visst jättegoda!

Men mest stolt är jag över vår egen bröllopstårta, och den var god, tyckte vi i alla fall

• Telis

snaily, min man har semester nu så vi är ute och åker lite och hälsar på folk lite här och där.

Tinga, tack, det är säkert jättegoda råd för någon. Men det är lite för många problem här för att det ska hjälpas så enkelt som med lite avlastning och sova ut en morgon efter sex månader med sömnbrist. Min fantastiske man tar redan ALLA nattmatningar VARJE natt men ett problem är att jag vaknar ändå och har svårt att somna om. Problem nummer två är att jag inte KAN sova ut även när jag får. Jag är så trött att jag gråter och (på allvar!) tror att jag ska dö men sova kan jag inte. Ett annat problem är att jag inte kan sova när Televinken sover, han sover aldrig mer än 30-45 min på dagarna så även om jag gick och la mig då skulle jag varken hinna eller kunna somna. Och problem nummer 45 är att vi inte är hemma vilket innebär att vi alla tre sover i samma rum och att jag inte kan styra själv när jag vill gå och lägga mig och när jag ska gå upp.

Det värsta är nog egentligen inte antalet timmar jag sover utan att sömnen blir så fruktansvärt upphackad med en timme här och två timmar där, det håller faktiskt på att göra mig galen. Det här är på allvar det värsta jag har varit med om. Jag önskar att det var sant med att man vänjer sig men det gör iallafall inte jag, det blir bara värre och värre och tyngre och tyngre.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen