• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Hej Lapinette, det är stekhett idag, tur att det fläktar lite i alla fall. Barnen sover just nu men sedan ska vi iväg och bada är det tänkt. Maken är skickad till Kalmar på en massa handlingsuppdrag så det blir jag och mamma som får åka. Kan inte tänka mig att pappa skulle ta sig till en badstrand någonsin.

• BrudSommar2006

Snorkis, vilken jäkla otur du haft! Nåväl, bara du kommer till förlossningen i tid ska det väl ordna sig med antibiotikan i alla fall. Vad det gäller att ta ut dagar så gäller det väl bara att ha dagar kvar tills man får dagisplats, hur man tar ut i övrigt gör man väl som man vill med tycker jag.

• Lapinette

BS - ja, vilket underbart väder vi har! Kan tänka mig att det är idealiskt att vara på Öland... eller någon annanstans nära vattnet just nu. I år skulle man definitivt ha planerat in en Sverigesemester.

• BrudSommar2006

Snigeln, om det inte var en massa kött i din middagsmat skulle det låtit underbart! Det låter emellertid fortfarande underbart att få gå ut på restaurang och äta och det utan barn!

Tycker dagarna går i ett här med blöjbyten och matningar, semester eller inte, arbetsbördan är liksom den samma. Känner inte att jag riktigt har tid att vara med Iris vilket är lite sorgligt, visst har jag tid med henne men inte så mycket som hon skulle vilja. Hon blir lätt lite åsidosatt just nu tyvärr.

Vi kämpar i alla fall på med att gå på pottan och att inte ha blöja annat än när hon sover eller när vi är ute och åker på utflykter, vill ju inte att hon ska kissa i bilen. Det går rätt uselt faktiskt, det är ett jäkla torkande av kiss på golvet hela tiden, men än har vi inte förlorat hoppet...

• BrudSommar2006

Lapinette, minns när ni skulle försöka er på Sverigesemester och vädret blev uruselt! Det är ju alltid en chansning här...

• BrudSommar2006

Det var så mycket att kommentera att jag helt tappat bort mig nu!

• Lapinette

BS - ja, två försökt till semester i Sverige och båda gångerna har det vräkt ned, varit översvämning och typ 14 grader ... och båda gångerna har vi avbokat i sista sekund och stuckit söderöver istället. Har vi bara två veckors semester (som nu) så vågar jag inte chansa.

• BrudSommar2006

Lapinette, det gör ni rätt i för man vet ju aldrig när det vänder. Det är väl när man ändå tänkt vara i Sverige som man får se det fina vädret som en bonus!

Varför blir jag utslängd hela tiden förresten, bah.

• Lapinette

BS - njuuuuuuuut av den härliga sommaren! Önskar bara att det kunde vara så här åtminstone 5 månader om året. Minst!

• Lapinette

Snart (om typ 30 min) så säljer maken vår bil. Jösses, vad ledsamt det känns. Ingen bil i helgen och jag som ville besöka min favvoshop (kläder) och bada i en liten insjö men, men ... tur i oturen att den säljs denna helg då vi ändå åker på semester (söndag eftermiddag). Vi höll på att bli av med den veckan innan Midsommar. Sen blir vi nog ägare (maken har lagt handpenning) till en Porsche när vi kommer tillbaka från semestern. Likt väl, så föll jag en tår när jag gick ned i garaget för att säga adjö till vår bil (jösses ... säger jag bara ... ni måste tro jag är en idiot!).

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen