• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Tinga

Telis - jag menade heller inte att det skulle hjälpa med bara en natts återhämtning för att du sen skulle vara på banan, det var därför jag undrade om din man hade semester, med baktanken att du då skulle kunna få sova ut många nätter.

Personligen tycker jag att ni ska åka hem från er semester om det nu är så att du mår så dåligt av att ni alla sover i samma rum. Jag menar, resan blir ju ändå ingen rolig upplevelse för dig om du mår så dåligt. Dessutom tycker jag att det är ens eget ansvar att se till att verkligen göra allt för att må bra, och om du nu mår så dåligt att du tror att du ska dö av sömnbrist och sover bättre hemma tycker jag att det låter som att det vore bättre för er att åka hem.

Sover du lika dåligt hemma? Finns det ingen möjlighet att du sover i en helt annan del av huset, för att inte störas av Televinken och maken på nätterna? Det finns ju insomningstabletter man kan ta, om man har svårt att somna; kanske det skulle hjälpa? Jag vet inte hur snabbt de verkar, men kanske man kan ha nytta av dem även till en snabb tupplur? Det låter som att medicinsk rådgivning i ämnet vore på sin plats.

Alla mina sympatier - jag vet hur hemskt det är när man är sådär totalt utmattad. Kram!

• Tinga

Lapinette skrev 2010-07-09 10:01:06 följande:
    Tinga - har inte kollat om hallon finns men minns att vi har lavendel och någon med bladguld. Tror att asken kommer att vara uppäten innan vi sticker på söndag .

Choklad är till för att ätas!

• Lapinette

Tinga - apselut! Vi smakade bl a kaffe, kardemumma, den där Absolut Mandarin, någon med en nöt igår. Så det är nog perfekt antal kvar för två kvällar till.

• Tinga

Lappis - det är bra att det är lagom storlek på pralinerna att dela en på två, så slipper man slåss om vem som ska ha vilken. Det är ju inte alltid som i Aladdin, att det finns två av varje.

• Lapinette

Tinga - vi delar alltid så man får smaka alla men kaffechokladen fick maken (jag gillar ju inte kaffe) medan han gav mig den med ingefära.

• Tinga

Lapinette skrev 2010-07-09 10:56:56 följande:
    Tinga - vi delar alltid så man får smaka alla men kaffechokladen fick maken (jag gillar ju inte kaffe) medan han gav mig den med ingefära.

Det där hade kunnat vara jag och min man också!

• Tinga

Nähä; nu ska jag ut och göra Tokyo osäkert. Synd bara att det regnar; utsikten från skybaren blir ju inte detsamma då.

Hörs senare!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2010-07-09 10:31:08 följande:
    Ha, ha ... trodde det var själva kakan som var din lögn ! ... för du kan viäl inte baka !
  • Lapinette

Tinga - Enjoy Tokyo! Fast fasen vad trist med regn... minns när jag var uppe i Tokyo tower och det var tät dimma och regn.

nenne -

• Hattis

Har nu fått tid för VUL om en vecka, behövde inte tjata alls. Blödningen verkar ha avstannat. *blundar och hoppas att en vecka har gått när jag tittar upp*

Nähä, fortfarande fredagen den 9 juli. Då passar jag på att säga hej och välkomna Fjällbruttan och Zesa!

Kram till Snorkis - skit är det - men - tur att det finns lösningar!

Kram även till Telis  - Å, hoppas att du snart får chans att sova ut!

Hej September - tänker på dig ibland, hur går det nu?

Nej nu kan jag inte vara här längre, kram alla och tack för att ni finns!!!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen