• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Japp, som vanligt är jag totalt OT och skriver en massa nonsens. Fyller ut sidorna här när alla andra verkar vara ute i solen. Tror jag ska lägga ned jobbet snart jag med och ge mig ut ... SEEEEEMMEEEESTER!!!

• Lapinette

Förresten, provade en snygg klänning igår. Så där modern i gammelrosa, slutar ovanför knäna och som hänger rakt ned med lite detaljer upptill. Tog ett foto med min telefon och visade maken på kvällen som säger "vilken, grå säck!"

• BrudSommar2006

Lapinette, vill du inte byta bil? Kan ni inte hyra en imorgon då?

• Lapinette

Nej, vi hyr ingen för imorgon utan får helt enkelt hålla oss i stan med omnejd. Har ju alltid SL-kort om det skulle vara något. En dag får jag klara mig ... bara att jag i tankarna redan hade planerat utan att ens tänka på att vi inte har bil. Det är maken som vill byta bil, för mig kvittar det. Jag gillar den vi har och det är mest alla minnen, resan upp från Frankrike osv som jag känner att jag tänker på när han nu säljer den. Konstigt att jag känner så för normalt sett blir jag inte känslomässig när det gäller saker ... ja, förutom blommor då.

• Lapinette

Hur som haver ... det är bara jag som är så jäkla blödig!

• BrudSommar2006

Är det hans franska bil ni säljer nu här i Sverige?

• MSW

Nu ska vi se om jag kan i hop något inlägg medans jag steker kycklingfilé som vi ska ha på vår picknick ikväll (fick en picknick av A på morsdag), och om jag kommer ihåg allt jag tänkt skriva.. Förmodligen inte..

Hattis: Åh, hoppas att det inte kommer mer blod! *snabbspolar fram tills vulet*

PB: Stor kram idag med!!

Tinga: Det låter verkligen häftigt med Tokyo! Rabarber tårtan gjorde förövrigt succé både igår och idag (när jag bjöd bort resterna).. Och sen var det semester eller hur var det?

Lappis: Jag tycker inte det är konstigt att man kan bli lite sentmental med bilar, (eller andra saker heller för den delen).. Ha det jättebra på semestern!!

Telis: FY fan vad jobbigt du har det! Hoppas att det bara löser sig rätt vad det är! Skönt ändå att du har sådant stöd i maken!
    Jag tyckte att allt var skitjobbigt ett tag när A var runt fyra månader, var lixom att de nätterna kom i fatt mig då, och jag inte visste hur länge det skulle fortsätta, jag kommer inte ihåg om jag upplevde det riktigt så tufft som du har det, men på något vis överlevde jag juh det..

I morgon ska vi på bröllopsfest förresten! De gifte sig i Thailand typ förra våren, och ska ha festen nu! Jätteroligt ska det blir! Det ska vara raggar-tema (och värdinnan sa ngt typ så det kan väl vara både 50-60-70tal) så jag har varit och lånat en 50-60tals klänning av min mormor och hittade ett par passande glasögon till (som jag nästan ser ngt i ) och maken ska ha jeans och skinnväst! Det är dessutom på cykelavstånd! 

Har kommit lite vidare i SKåne-semester planeringen förresten, blri förmodligen några nätter runt helsingborgstrakten, någon natt omkring Malmö och någon natt på "andra sidan" typ simrishamn, åhus eller så.. Någon med hotell/b&b förslag?

Ha en riktigt bra helg allihopa! Kramar!

• MSW

Lappis: Vi får väl se hur nöjd jag blir med resultatet!

Fjällbruttan: Jösses vilka tårtor!! Och fina bilder överhuvudatget i galleriet! Och tyckte att jag skymtade förbi att Grodan(?) var född på en riktigt bra dag (samma som jag...... )

• MSW

Nu ska jag kolla om kycklingen är färdig, och sen flytta ut till en solstol!

kram på er alla!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen