• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oupsie

Oms, tack. Som du säger, det är ju inte så mycket man kan se ändå, även om man gör alla test man kan. Men det hade ändå varit skönt att få se att det faktiskt finns något där, och kanske få veta lite mer exakt i vilken vecka man är. För när jag fyller i sådana där formulär som räknar ut BF skiljer det en del beroende på hur lång cykel som jag gissar att jag hade den månaden.

• Oupsie

Nenne, eller hur, 5000 dollar! De är ju inte kloka . Det borde ju inte vara någon fara, för som ni säger så lever den ju skyddad de första veckorna. Men bara för att jag skulle skjuta på mensen så insåg jag ju inte att den var sen, så jag var väl i vecka 6 när jag väl fattade att jag var gravid.

• Oupsie

Nu ska jag sova, god natt och sov så gott tänkte jag säga, fast jag kanske ska önska er en trevlig dag istället .

• nennesjuttioåtta

PB – en vän till en vän bor i ett annat land i sydamerika och där gör de UL varje månad, så min vän trodde jag skojade när jag sa att jag bara gjort två, vilket är dubbelt så mycket som man brukar. 

• passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-13 10:53:41 följande:
    PB – en vän till en vän bor i ett annat land i sydamerika och där gör de UL varje månad, så min vän trodde jag skojade när jag sa att jag bara gjort två, vilket är dubbelt så mycket som man brukar. 

Ja, rutiner runt en gravid kvinna är verkligen inte likadana världen över.
    Har också en Brasiliansk bekant som berättade hur totalt annorlunda man blev omhändertagen där (myyyycket bättre enligt henne, det mesta i Sverige var skit i hennes ögon. Åtminstone vid den tiden)

Men det här med strålning och hur det påverkar oss, forskas det ju för fullt om.
    Här är en arg en:

http://www.alternativjournalen.se/nyheter/ultraljud-4792968

Jag säger vare sig bu eller bä själv, men har alltså noterat att det finns de som utfärdat varningar om detta.

• Ore

Känner mig nästan som en smygläsare, men jag hinner helt enkelt inte kommentera allt!

Lycka till med RUL, snaily!

Lycka till med packning och resor alla semesterfirare!

Och heja alla som pott-tränar barnen. Verkar ju vara ganska mycket framgång på den fronten litet här och där. (Men inte överallt, tyvärr)

Hoppas Telis har fått litet välförtjänt sömn, har tänkt på dig!

Oms: Skönt att du fick gyntid så snabbt, hoppas att spiralen sitter ok!

• nennesjuttioåtta

PB – ja, jag tror inte heller det är helt ofarligt. 

• nennesjuttioåtta

Hej Ore, hur blev det med diskbänken? Bestämt er än?

• BrudSommar2006

Oupsie, jäklar vad dyrt för att boka om biljetten! Kan ni inte ändra resrutten då och mer stanna på ett ställe än att åka runt eller har ni bokat hotell överallt redan?

Tiden går så fort så jag hinner inte med usch, snart har jag ingen bebis längre, för tre dagar sedan blev Astrid sex månader och nu sitter hon helt plötsligt snart helt utan stöd. Iris är snart blöjfri och känns snart inte som ett småbarn längre. Hjälp vad jag känner mig gammal och känner som att tiden går alldeles för fort!

Lapinette, hjälp, hittade de aldrig spiralen! That's it, här blir det aldrig någon spiral för mig efter allt jag hört, strunt samma att det för det mesta går bra. Jag mötte dessutom en bekant till mig på parkeringen när hon precis varit och satt in en och hon hade så ont så hon skulle hem och ringa hem maken från jobbet för att ta hand om barnen så att hon kunde gå och lägga sig. Redan då började jag få mina tvivel!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen