• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

Snaily – har du fått något mer brev från Falun mer än det om VULet? Tänkte om de ville ha något när man fött...?

• Ore

Nenne: Japp, efter helt otroligt mycket vånda och ångest, och mycket diskussion med maken, så kom vi gemensamt fram till att infälld diskbänk blev för stor för att det skulle vara riktigt snyggt, jag totalvägrade att ha underlimmade hoar. Så då blev det en heltäckande diskbänk. Men utöver hoarna så går den bara ut på en sida, över diskmaskinen.

Jag var och beställde den igår, känns bra!

Jaha, så mycket hann jag innan barnet gnällde. Det är klibbigt varmt, trots bara blöja. Och det är dessutom värkande tänder i överkäken, tror jag... Så det är inte lätt att vara lillkille just nu, tydligen...

• Ore

Det var visst en irriterande fluga också...

BS: De växer så fort, och jag kan tänka mig att det känns litet vemodigt när man vet att man inte tänkt skaffa fler barn, och vet att man inte får uppleva samma grej igen...

Nenne: Preciiiis så sa min syster också... "Tänk om vi inte begriper när värkarna startar". Men hon verkar ha varit helt på det klara med att de faktiskt startade vid 11-tiden igår kväll/natt, och efter 12 h så var de så täta att det var dags att bege sig till BB... Så det ÄR nog faktiskt så att man inte tar miste, har faktiskt inte hört om någon förstagångsföderska som missat det... Däremot de som får fler barn... Min andra syster är ju ganska nojig och hypokondrisk av sig, men med hennes tredje barn var väl det kanske tur, för hon hade inga värkar i början av förlossningen. Det kändes enligt henne som överkomlig mensvärk, sån så man funderar på om man behöver ta en värktablett eller inte. Sedan satte krystvärkarna igång, och på tre krystvärkar var barnet ute

• Ore

PB: Hoppas bilen håller!

Inget nytt från snaily än?

Oupsie: Det var minsann inte billigt för att boka om flygbiljetterna...

Någon som hört från snorkis? Rapport, tack! (Så vi vet om du fått åka till BB )

Fru E: Hoppas MC-körningen går bra! Skönt att det vänt med renoveringen och inte bara är rivningsdelen. 

Och på egofronten så är det bara att konstatera att när diskbänksvåndan är avslutad, så har jag sjuttioelva andra saker att bestämma. Just nu är maken och jag dessutom litet irriterade på varandra, vi känner oss båda stressade med husbygget och saker som behövs göra där. Maken tycker att jag inte valt saker tillräckligt snabbt så att han nu riskerar att bli stående "sysslolös", och jag tycker att om något garanterat ska bli gjort till ett visst datum av mig, så måste han vara beredd att avlasta mig mer för annars gör jag saker i den takt jag hinner... Dessutom lär han ju definitivt inte bli sysslolös, han kan ju t.ex. städa i byggröran... Men nej, det leder ju inte bygget framåt, enligt honom. Nej, men det kanske blir lättare att göra andra grejer om man inte behöver leta efter saker bland sjutusen andra grejer, och kan röra sig runt utan att riskera att snubbla...

• Fjällbruttan

Tadaaaa... här kommer elaka jag!!!

PB, du är inte snäll!!! Inte alls just nu!!! Tänk på att jag är en 4-barnsmamma som snart ska dra ut ungarna på en 5-veckors turné i husvagn...
    Jag har just fått våldsamma visioner om hur maken bär 13-åringen vilt skrikande under ena armen medans Lilla vild och 8-åringen förskräckt tittar på en tant som snott vilds ståbräda coh ryter åt 8-åringen att -KÖR!!!! Nu ska vi bränna bort gummit på barnvagnsdäcken MOAHAHAHAAAAAAA...

Dessutom så ska ju vi av nån märklig anledning titta förbi Sagoslottet på väg från Gotland till Astrid Lindgrens värld... hmmm... tröstar mig med att jag aviserade det i mars så det är då fan inte spontant

Vidare i mina elakheter så vill jag härmed skrämma alla förstföderskor å det grövsta!!
    Jag fattade inte när det var dags att åka in med FJÄRDE barnet!!
    Dvs... vi åkte in åt helskotta för tidigt och vart kvar i en vecka innan jag blev igångsatt...boooooring!
    Med andra ord, jag är så korkad att jag inte fattade att det var förvärkar (de kändes helt annorlunda mot det andra tre barnens) och eftersom vi har 23 mil till BB fick jag order att komma ner...
    Alltså, ni normalsmarta kommer att klara er ypperligt

Förlossningsbrev: Glöm inte maken! Om ni vill ha nåt speciellt stöd från honom och vill att barnmorskorna ska veta det och kunna hjälpa till eller puscha honom, skriv in det.
    Händer lätt att män blir lite vilsna i den miljön...
    Jag skrev tex in att det var mitt 3:e barn men makens 1:a förra gången så jag ville att de skulle ta hänsyn till det.
    Sen har jag en liten noja, när jag fått barnen och lite senare blivit ompysslad och de har behövt sätta några stygn så har inte jag velat hålla i barnen. Då har pappan suttit med bar överkropp och lilla bebis mot sin hud och myst. Har uppskattas enormt av maken.
    En mysig första kontakt för dem också.

Nu ska jag packa så jag kan terrorisera PB i augusti

• Piggelin1

Hej hej i värmen,

nu har det äntligen börjat blåsa lite mer, så att man inte alldeles försmäktar i värmen! 32C i förmiddags utan vind alls = klibbigt värre!

Ore, gött att ni bestämt er för vilken diskbänk ni ska ha! Men varför absolut inte underlimmad? Vi hade INTE det i vår förra lägenhet, men har det i huset nu & jag tycker det är grymt! Diskställ har vi rationaliserat bort helt, det lilla vi diskar för hand brukar vi torka & ställa undan på studs.

Nenne, vi velar om riktningen (norrut eller söderut) fortfarande, men gissar att vi lämnar Sthlm framåt sön-mån. Vet inte hur mkt uppkopplad jag kommer att vara i Sthlm, men jag hör av mig på ngt vis när vi lyckats ta ett beslut! Ska kolla in dina läkar strax - TACK för dem, du är för söt!

FruE - oj, vad ni kämpar i värmen!

Sept - vad bra att ni ställt er i kö - "utifallatt" liksom!

• Piggelin1

Det var säkert mer som jag skulle kommentera, men känner mig lite överhettad nu! Amanda har precis varit  & klappat hästarna här & mannen har precis duschat av henne efteråt (jag är ju tyvärr jätteallergisk själv), sådär poppis

• Mrs  B

September = Malte (född jan 08) går på pottan på dagis som alla andra (och har blöja) men här hemma går det trögt. Vi kämpar på men han kommer inte heller att bli torr denna sommaren. 3 hjulingen liksom den allra minsta cykeln funkar ibland och ibland inte. Han har svårt att ta i med benen så att han får fart så man måste putta på honom för att det ska gå bra.

• passionsblomman

Bruttan, att du ska komma har för tusan varit bokat längre än det mesta i Casa Passion. Du skulle bara våga ändra dig! Jag lovar att inte sno Lilla Vilds ståbräda!

Och jag VILL att folk ska komma hit. Det trista är ifall nästan alla har det på så lösa boliner att det tjorvar till sig senare och blir "hej nu tänkte vi komma" okej, ni och alla de andra femton...eller ännu värre. att ingen alls slutligen kommer när allt kommer omkring.

• Lapinette

Har precis vaknat upp eftern en liten siesta. Har idag inte gått över heeeela Venedig utan bara halva samt åkt ut och tittat på glasblåsning på en ö. Åt sedan en helt underbar lunch bestående av ostar, sallad, charkuterier ... alltihop av prima råvaror och nedskölda av ett par glas vin.

MEN .., nu var det inte semester dravvel jag skulle skriva om utan jag såg att september undrade om adoptionsorganisationer. De jag har hört mest talas om förutom AC är den som nenne nämnde Barnen Framför Allt men även FFIA. Mitt råd är att ni går in och tittar vilka länder respektive organisation har ... länder som inte AC har och sedan bestämmer ni er för det som passar er bäst. Jag ångrar att vi inte gjorde samma sak ... även om vi fick höra det flera gånger (att det är bra att stå i minst två köer).

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen