• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oms

IDAG har jag varit hos min gynekolog- Spiralen sitter jättefint precis där den ska men trådarna har åkt upp i "kanalen" de lyckades hon dock få tag på då hon passade på att göra ett cellprov.

jag gjorde VUL och allt såg jättebra ut, såväl livmoder som äggstockar osv, alltså inget utomkveds eller liknande. däremto var slemhinnan väldigt tjock så hon funderade själv på om jag var gravid ändå så vi gjorde ett gravtest som visade minus.

enda förklaringen till detta är en tillfälllig mensrubbning troligen orsakad av stress, eller som hon sa, vad är inte orsaken till mensrubbningar? hon menade att det förutom stress, sorg, plötslig viktnedgång alt viktuppgång, mediciner, sömnbrist etc så är hon hundra på att vi påverkas av elektromagnetiska fält och hon tror att om en sisådär 20 år så vet man om det och ingen får bo i närheten av kraftverk, mobilmaster etc.

meddelade lättad beskedet till maken som var lite beviken, han hade kunnat tänka sig en liten bebis nu... ja, vi får nog ta o prata lite mer om det. han vill ju så gärna ha flera barn men jungfru som jag är vill jag att allt ska vara ordnat först, dvs han behöver definitivt en bättre inkomst, vi skulle behöva ett större boende och jag M Å S T E gå ner de 14kg som jag har kvar till vikten innan jag skrev in mig på MVC förra graviditetn, helst 10kg så är jag nere på den vikt jag hade för 4 år sen... dvs jag skulle behöva gå ned 24kg före en graviditet...

• start september

Vad skönt Omsan! Efter den vår du beskrivit med stora tjejen kanske du haft mer stress i kroppen än du tänkt? Jag har varit med om det ett par gånger också.

• Oms

men precis ! har liksom kopplat bort det (kallas för överlevnads taktik) men du har ju så rätt i det, det har ju varit galet mkt hela vägen fram till skolavslutningshelgen som var EFTER min förra mens - där har vi det!

jaja, den kommer väl när den kommer, planerar ju inte några kottar nu direkt så vad gör det i teorin om tanten har gått på semester hon med?

sitter här hemma och funderar ff på vad vi ska göra idag, haha, ska det vara så svårt? tänkte ta bussen till stora stranden men så var det monligt så nej jag tänkte om, ringde mamma o tänkte åka dit men hon var så sjukt anit allt pga värmen så nej, hon gick bort. just nu ligger lillskrutt o sover och stora är i stan med mina nycklar så jag kan inte göra ngt iaf men sen kanske? lilltjejen måste ut och aktivera sig annar sover hon inte inatt...

• BrudSommar2006

Nenne, vad mysigt med pippifåglarna, vad snällt av Nancy!

Gravidtrosor är jäätteskönt, fy vad obehagligt med trosor som sitter under magen!

Frånlandsvind idag och åtta grader kallare i vattnet än igår, burr!

• andbeyond

Hattis: Jo, Blommis nämnde att vi hade det lite lika här. Det här med symptom är svårt. Har inte varit illamående eller öm i brösten vilket känns jobbigt. Men å andra sidan har jag inte ont i magen eller haft några större blödningar heller. Så symptomen pekar lite åt allt och inget

Jag hoppas verkligen att ditt VUL ser bra ut! Har försökt få till ett här också men då måste jag åka och sätta mig flera timmar på gynakuten verkar det som. Gör nog det om det börjar blöda mer, än så länge är det mest på toapapperet och då väntar jag tills min BM tid om 2 veckor. Men tusan vad orolig man blir. Jag började tokgråta först men sen hände liksom inget mer så känner mig mest förvirrad nu.

Tack för alla glada välkommen-rop!

• viktualia

Omsan - skönt att allt var i sin ordning! Och knäcka 24 kg är ju vad jag gjorde 2007... Men då utan annat kaos.. inte ALLS lätt att koncentrera sig på sånt samtidigt som allt annat är snurrigt.. För egen del har jag 10 kg till matschvikt - dvs bara lite lagom mycket övervikt..

här är det annars mest renovering i värmen... dvs jag ägnar mig antingen åt att hålla Trollet undan stinkande färg och liknande ELLER åt att försöka göra nån liten insats med pensel el dyl medan Trollet sover.

Mjölkstockning/värk i brösten är tydligen min lott i livet... hemskt skoj att bylta på sig om brösten i den här värmen.. men bilens AC/vår bordsfläkt/den halvdåliga amningsBHn/korsdrag i huset för att få ut färglukten - inget bidrar till att mina stackars bröst ska må bra. *SUCKAR* På söndag fyller Trollet 5 månader..

• viktualia

BS - hm... jaaa!! men jag försöker fokusera på att det är ett rätt hanterligt problem till skillnad från allt möjligt annat som kan drabba en....

... och tycker samtidigt lite synd om maken som sitter fast bakom en olycka på väg hem från grannstaden...  samtidigt som jag är djupt tacksam över att han inte är inblandad... med sig i bilen har han GOLV till vårt vardagsrum!! Snart är det bara tapeterna kvar! Tjoookoookooo! Hajar ni att ett ÅRS renoveringsarbete närmar sig målgång...

• MSW

Vinkar lite lagom slött! Har varit på kvällsdopp i närmaste sjön! Skönt, fast där var lite mer folk än förra kvällen vi var där! Kramar till alla! Och hoppas lappis och make har det bra i bergen! Imorn har vi släktens årliga kräftskiva!! Ska bli kul och gott! Morfar sa att vi blir 42st.. Och i fjor var vi tydligen 47! *hejar på herr och fru E i renoveringen* när var det ni ska flytta in?

• snaily

Hej på er!

Oms
    Gud vad bra att inte spiralen var på vift, trots allt! Nu återstår bara att se om den vilsna tanten hittar rätt så småningom...?

Vickan - vilket elände med mjölkstockningen!

Gravidtrosor - läste i en bok om hur fantastiska de sägs vara så jag var tvungen att köpa Har inte använt dem än dock. Men mina vanliga börjar sitta lite sämre och känns ibland som de vill halka ner när jag promenerar.

Någon mer än mig som kollar på BB-programmet på femman? Vilka hemska oengagerade pappor! Varför ger ingen dem en stor fet smäll? Nu försöker han låsa in sin fru på toaletten, hemskt roligt!! Blir så upprörd så jag måste byta kanal snart!

På tal om sånt funderar vi på en profylaxkurs så småningom... Har ni några erfarenheter och åsikter?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen