• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oupsie

Hattis, nej ! Hoppas så innerligt att det inte är någon fara! Jobbigt att maken inte är hemma heller. Men det är ju bra att du har VUL-tid imorgon. STOR kram!

• start september

Välkommen till andbeyond. De allra flesta av oss har nog inte haft några jättestora symptom så tidigt faktiskt.

• start september

Någon funderade tidigare på GBS vill jag minnas  - Grupp B Streptokocker står det för. Är en bakterie som alla kan åka på, men som är extra dum när man är gravid. Den kan ibland sätta igång förlossningar (för Snorkis är ju det ingen enorm fara eftersom det gått så långt) och så kan man överföra till bebisen, därav antibiotika inför förlossningen helst.

• Fru E

Hattis-här kommer stora kramar och tummar för att det blir ett hjärta imorgon!!!

Här har med kroppen fått fnatt även om det är mindre farligt än ditt ev......liksom förra månaden börjas det spottas rött nästan 2 veckor innan tanten ska komma . Förra månaden kom det först kring dag 19 och sen kom tanten i tid men nu är det bara ca dag 15 vilket lär betyda att kroppen har tuppjuck och ingen äl dvs ingen egen chans till bakning

September-tufft med vännen känner lite samma här med de som ska ha när vi ev kunde fått och kring vår födelsedag dessutom.......

Nenne-meeeeeeeeeen 5 små söööööööööta fåglar är väl mysigt i sovrummet

Idag har vi fått upp lite väggar och dragit el dvs något byggs UPP och tas inte ner yeeaahh!

Nu film och vila!

Kram & till alla!

• snaily

Hoppas blodet stannat av nu Hattis!

FruE
    Gud så frustrerande med en sån krånglande cykel! Jag hade så sista cykeln innan första ivf-en, spottade från ÄL (? om jag nu hade någon) och fram till tant, skitjobbigt!

• snaily

Presenterar härmed högtidligen Ynglets hjärtfrekvens ikväll: 144

Gör-det-själv-snigeln har äntligen lyckats höra hjärtljudet med stetoskopet! Ganska svagt men gick att höra, maken lyckades också höra det! Provat flera gånger förut men inte riktigt hört hjärtat, beror säkert på hur fostret ligger och så.

Nu sängdags! Kram på er!

• Oupsie

Nenne, har en kompis som också ville tugga på isbitar när hon var gravid och det blev en flicka. Men vad jobbigt med alla fåglar inomhus, och äckligt, blää.

Andbeyond, de första veckorna hade jag också mycket "mensvärk". Jag fattade ju inte att jag var gravid, så jag ju helt övertygad om att mensen skulle komma närsomhelst. Jag var yr och trött också, så jag fick gå och lägga mig, maken trodde att jag försökte smita undan vårt "städa hela lägenheten/tvätta och stryka alla kläder-projekt" . Men en vecka senare så fattade vi ju varför jag hade känt mig så konstig. Det måste varit under vecka 5, då började illamåendet också, men det trodde jag berodde på magkatarr, och det var inte så farligt. Men det tilltog ganska mycket bara veckan efter.

Oms, vad skönt att spiralen satt där den skulle .

September, förstår att det känns tungt att se folk i sin närhet få barn när ni skulle få. Kram! Men det låter klokt av er att ställa er i adoptionskö. Det är ju helt galet att det ska ta så lång tid att adoptera.

Fru E, men vad din kropp bråkar med dig . Kul att det går framåt med renoveringen .

Snaily, "gör-det-själv-snigeln" . Coolt!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen