• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Loveyoutoo

24 dagar kvar för 19 juni-brudparen! Är det någon som blivit kontaktad av prästen ännu?

• soonAmrs

Ahh jösses! Nästa vecka gifter jag mig. Helt otroligt. Man har hela tiden sagt i juni och nu är det nästa vecka! {#lang_emotions_surprised} 

Var på kosultation i veckan och det var ju inte som jag riktigt hade föreställt mig. Lite nervös inför det momentet. Frissan satte inte upp håret nått utan bara disskuterade hur jag tänkt det och vad hon tyckte och sminket, dutta hon på lite bara så hon såg vilka naturliga färger som passar min hy..

Men det roligaste var ju att jag blev hippad av mina arbetskamrater (tjejer och killar) i tisdags! Gick ut och åt och drack gott, det var perfekt!

• April 99

det där med konslultation är så olika, min satte upp håret och sminka mig, fast allt väldigt snabbt, men så jag såg hur det såg ut. sen komenterade jag, hon antecknade så görs några justeringar till självaste dagen.

Är så lyckligt! nu har det ordnat sig med fotograf. Det kommer bli sååå bra, hon verkar som en jättegullig tjej, fina bilder o verkar bli väldigt inspirerad av vår blandning av vackert o attityd. skoj! kommer bli sååå bra! för en vecka sig var det kris när vår andra fotograf drog sig ur, men nu blir det kanon!!!

Bröllopväder prognoserna får ännu i bra tecken, pappa ringde i morse och hade flera sidor uppe med prognoser för där vi ska vara. Som det ser ut nu så får vi ca 20 grader, mulet på fm och sol på em och utan nederbörd, med svag vind. Det låter som att vädergudarna har lyssnat på mina...eh böner? Perfekt för mig!  Nu får min metrologgäst hålla koll (han jobbar på smhi, lägligt nog) 

på söndag kommer mina föräldrar ner o är här hos oss hela veckan inna, för allt små pyssel och matlagning som ska göra och barnvakt om vi behöver fixa nått. härligt att ha dem här, inte minst för vår son som kan få morfar o mormor tid när vi har saker att göra.

oj vad långt inlägget blev, sorry, men är tydligen aldeles uppsnurrad av positiv energi...o med för mycket tid nu när jag är hemma o förkyld! Nu får jag bli frisk, så blir allt annat kanon. vad roligt det ska bli!!!!!

• April 99

behöver ER hjälp!

de som ska sjunga och den som ska spela gitarr, vill bara ha  "en symbolisk summa". Hur mycket är en symbolisk summa för en låt???? klurar ihjäl mig på den punken, vill inte vara snål, men inte vräka på för mycket heller(har ju liksom annat att lägga pengar på med). Vad är lagomt? hjälp!

• miaik

April 99 skrev 2010-05-27 12:26:52 följande:
    behöver ER hjälp!de som ska sjunga och den som ska spela gitarr, vill bara ha  "en symbolisk summa". Hur mycket är en symbolisk summa för en låt???? klurar ihjäl mig på den punken, vill inte vara snål, men inte vräka på för mycket heller(har ju liksom annat att lägga pengar på med). Vad är lagomt? hjälp!

Oj vad svårt...! Kan ni inte ge typ 300 och kanske en liten delikatesskorg? Alltså jag har INGEN ANING... Men det skulle jag nog ge

Själv har jag idag varit och växlat pengar (vi gifter oss ju i Thailand och ska vara där en månad..), lämnat in ringarna för putsning och gravyr, vilket kommer ta mycket längre tid än vad jag räknat med! Så nu känner jag mig lite mer på banan.. Är aningen nervös för vårt festprogram som min hubby ska skriva ut på jobbet.. Han har inte riktigt samma tålamod eller pysselådra som jag har.. haha!

• Martinaa
    Loveyoutoo skrev 2010-05-27 22:19:11 följande:
    April 99: 200 kr var kanske?
    Vi hyr in en tjej att spela trumpet till vår utgångslåt och hon ville ha 500kr. Det är ju ändå en lördag för henne att boka upp sig på, ta sig dit samt öva ihop med kantorn innan. Men å andra sidan är detta ingen vi känner och räknas väl inte som "symbolisk summa".
  • April 99

känns som ni är lite inne på samma som vi, inte helt ute o cyklar. är så svårt då alla kan uppfatta det olika. Vi har funderat på ca 300 kr o kankse en lite blomma eller choklad? alltså var. blir ju en rejäl slant i slutändan för oss iaf...kan det räknas som en symbolisk summa?

• miaik

April 99:
    Jag tycker att det låter bra! Och om de som ska spela är någon ni känner (?) så kan ni ju bjuda dem på middag nån gång i framtiden också som tack.
    Annars tycker jag att 300 kr plus en liten present (rosévin? choklad? blomma?) är bra.

• April 99

den ena som sjunger är min arbetskamrat, hon har 25-års fest helgen efetr så hon kanske får nått större då ist. Den andra är hennes syster, som jag aldrig träffat och den som spelar guitarr är hennes systers kompis (håller båda på att spela i band å sånt). Så man vill ju inte var snål, emn inte överdriva. så då nojar man sig istället haha!

Svar på tråden JUNI 2010 del 5