• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Loveyoutoo

Grattis Ellabay!

Vad hade dina vänner hittat på för dig på möhippan?

• Ellabay

Martinaa skrev 2010-05-23 18:53:53 följande:
    Ellabay:Åh grattis!! Vad underbart!!!

tack så mkt! Tjejerna var så underbara igår. köpt alkoholfritt, frågade hela tiden om jag orkar det här, mår du bra, visst får du äta det här och det här? Oh, jag grät en hel del då de var såååååå underbara!

• miaik

Grattis Ellabay! Mysigt med baby i magen!

Jag svävar fortfarande på moln efter min hippa.. Det var så himla mysigt och det var precis anpassat efter vad jag gillar, dvs god mat, inga pinsamheter och massa härligt snack med mina fina vänner. Tyvärr kunde inte alla som ville komma men jag fick ett presentkort på en valfri behandling från dem som inte var där också vilken känns superlyxigt! Det var verkligen en helt perfekt dag på alla sätt. När jag kom hem satt jag i soffan i säkert en timme och bara njöt över hur fina vänner jag har. Fick dessutom veta att en av de kompisar jag känt allra längst har en alldeles ny baby i sin mage. <3
    Min hubby var däremot allt annat än nykter så han fick jag inte kontakt med förän i morse.. haha. Men han hade också haft det otroligt roligt, bla fick han flyga ett akrobatflyg! Tyvärr bröt han ett revben senare under kvällen så idag är han både bakis och allmänt synd om-ig. Men vi båda är så sjukt glada! 

• Smilla82

Huh, bara 4 veckor kvar till bröllopet nu. Nu börjar jag känna mig riktigt stressad! Men samtidigt är det ändå väldigt kul.

Jag skulle behöva lite hjälp med näbbkläder. Vindarna har totalt vänt här hemma så vi har fått ändra om lite nu. Är det något som vet vart man kan hitta billiga men fina näbbkläder till en pojke? Det jag allra mest skulle behöva är en väst med tillhörande slips.

Jag har för mig att någon tipsade om att Lindex hade något, kan det stämma? Men nu kan jag inte hitta det inlägget. Jag har hittat på Linus och Lotta samt på Little princesses, men jag skulle vilja se om det fanns fler alternativ, gärna i rosa.

• Martinaa

Tipset du hört kan vara Haléns som har en jättesöt väst och kravatt i silver eller champagne. Tyvärr har de tydligen väldiga leveransproblem med dessa för de finns inte i lager (trots att det står så på hemsidan). Senaste budet jag hörde var slutet av juni. Hör annars med ställen som hyr ut festkläder om de har för barn också.

Igår var nästan hela min familj på besök och vi var uppe vid kyrkan och övade med våra två söta små brudnäbbar (två syskonbarn till mig). De är ganska blyga av sig så jag har hela tiden varit tveksam på att de verkligen kommer våga när det väl gäller, men de verkar rätt inställda på det nu så förhoppningsvis går det vägen. De var jättesöta där de gick och höll varandra i hand i alla fall! {#lang_emotions_smile}
    Det var också bra att komma till kyrkan så min bror fick testa att fotografera där inne lite och se hur det ser ut. Det är en liten träkyrka så det är ganska mörkt där inne. Han kommer alltså vara vår fotograf under och efter vigseln. Var lite lustigt att gå där uppför altargången och låtsas som om det var vigsel. Nästa gång vi går där kommer det vara på riktigt... {#lang_emotions_surprised}

• Bettertogether

Jag inbillar mig att det är lääänge kvar ännu, när faktum är att det på lördag är 3 veckor :/ Vi ska hoppas vädret är bättre då än vad det är nu. Blåsigt, ösregnar och +7,5 grader.

Våra programblad är helt och hållet färdiga nu! :D Min mormor håller på att sy ihop dem i ryggen (istället för att stifta), med mörkrosa tråd ;) Och det blir jättesnyggt!

• Loveyoutoo

Åh, idag fick jag första leveransen från Vistaprint! Allt blev ju inte riktigt som jag tänkt mig, men det är bara bra, då får jag vara kreativ.

Vill gärna pyssla med bröllopet lite varje kväll och nu har jag MASSOR med projekt på gång!

Idag har vi dessutom varit i festlokalen med våra vänner och pratat med restaurangpersonalen tillsammans med dem. Nu börjar det kännas verkligt på riktigt!

• Converse

Martinaa: jag ´behöver hjääääälp. >Håller på med festprogrammet. Vad har di i ditt du som är så påhittig? Jag har festen ABC, sen de tråååkiga ordningsreglerna. Bruden om brudgummen och tvärtom, men en sida till behöver jag fylla ut... Några tips?

Svar på tråden JUNI 2010 del 5