• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Loveyoutoo

Bettertogether: Åh, vad roligt att du fick en så innehållsrik dag med massor av vänner!!! Jag ska gå in och läsa på din blogg!

Jag tycker att vår bestman är vääääldigt seeeeg när det gäller blivande mannens svensexa, så nu har jag mailat honom + blivande mannens vänner på FB med förslag på svensexa. Vi får se om det faller i god jord, eller om de faktiskt HAR planerat ngt utan min vetskap. Spännande!

Ska bli hel mysigt med en övernattning med tjejerna på jobbet på fredag!!! Undrar vad de kokat ihop - lungt eller busigt??

Kram

• April 99

Oj vad möhippad jag är!!!!!!!!!!!!!!!! jag fick nämligen två (!!!) och samma helg.

En i onsdags med arbetskarmater(tror vi var 12 st) traditionell bindel för ögonen, fik massage i lugn o ro, sen duscha och sitta i relax med champange och jorgubbar, melon, kex och ost o så kom de ner och sjöng jämtlandssången för mig!!! jag kommer från jämtland där kan alla den, men nu bor jag i lerum, vätsra götaland och här kunde bara en av gänget den så de hade pluggat på spotify hahah! sen blev det en (inte helt rumsren) sång tillängat mig o M2B, mat, vin och fru-quiz-frågor haha. ny bindel på och transporterad till en arbetskarat för singstar o annat galet.

I går, lör, kl.10 ringer det på o på trappen stod två kompisar. ny tiara på och bara packa väska för uteväder + bikini (hjälp?) de regnade så inte så kul att vara ute i men jaja, för att snabba på berättelsen så transporterades jag till en relax på ett hotell i göteborg dit fler vänner kom. bubblade, drack chmapange, åt färskfrukt, fick ansiktmask o sedan göra oss i ordning för nya äventyr. Då hade de slutat regna., underbart väder! Liseberg(som fler av er) lunch med hemmabakade brie och salami chiabatas, sen var de flera timmar av femkamp, åkattraktioner, lyckohjul, skratt, prat och en hel del dryckespauser. Kvällen avslutades med middag, vin, efterrätt, snacks och massa massa tjejsnack. ÄLSKAR MINA VÄNNER!!!

går med ett leende nu. lycklig! idag har jag dessutom gjort färdig min gästbok (bilder kommer) och så har vi skrivit handlarlista, beräknmarlista för de vi ska ha till maten. skönt!

det närmar sig och ena stunden är jag kolugn och nästa är jag stressad o så håller det på. samma för er???

• Martinaa

April:

Ååh så härligt!! Man blir så glad när man läser om såna härliga goa vänner som ordnar och fixar sånt för en!

Bettertogether:

Jag vill också läsa den långa versionen. Vad är adressen till din blogg??

Jag är för det mesta ganska lugn. Känns som om vi har kontroll på läget tror jag, men jag är lite stressad över festhäftena. Kan ju inte skriva ut dem förrän allt är klart däri, och jag kommer inte få all text förrän tidigast nästnästa vecka :-S Sen när det är utskrivet så ska det stämplas och monteras ihop med omslag så jag kommer ha massor att göra sista dagarna.

• April 99

martinaa-jo,tycker också det mesd festhäfterna är jobbigt. kan ju inte göra klart dem än, även om iprincip all text är klar. kan ju bli ändrigar på placering o sånt i de sista. tycker inte om att ha saker framfrö mig att göra. vill ha klart allt nu så jag bara kan luta mig tillbaka. tyvärr är det mycket på jobbet med, så jag blir distraherad, vill bara planera bröllop.

• yatzy86

Vi har gjort det enkelt för oss med festprogrammen :D Vi sket helt enkelt i att ha bordsplaceringen i programmet :D Jämte den stora bordplaceringen som kommer hänga på någon vägg ska vi sätta upp gästernas namn och relationen till oss så de får lite koll iaf :) Jag har ingen fantasi att hitta på anekdoter :D

• Martinaa
    Loveyoutoo skrev 2010-05-19 18:33:28 följande:
    jaaaaa 1 månad idag!!!
    På lördag är det två veckor....!! {#lang_emotions_surprised}
  • Martinaa

Nu har jag mailat tre olika tidning om en vigselannons till på lördag att vi gifter oss samt adress dit man kan skicka telegram. Anledningen till att det blev hela tre tidningar är för att min hem"stad" ligger mittemellan två större städer med varsin dagstidning och därför har häften den ena och resten av invånarna den andra tidningen. Och så en annons till tidningen i vår stad också! :) Kommer inte bli billigt, men visste inte vilken tidning man skulle valt eller valt bort...

• Converse

Någon som har förslag på vad man kan skriva på sista bladet i festprogrammet? Nåt tack till alla och nummer till taxi. hur ska jag formulera mig? Tack till alla som var med på vår bröllopsdag?

sedan undrar jag en till sak, vi har en sida över som vi tänkte ha något med brudparet, info eller bruden om brudgummen osv. några tips där?

Svar på tråden JUNI 2010 del 5